تاریخ انتشار: 1398/08/13 11:35
کد خبر: 82009

ماجرای میزبانی عراق؛ ایران و بحرین چشم انتظار تصمیم فیفا

ماجرای میزبانی عراق در بصره آن هم در دو بازی سرنوشت ساز با ایران و بحرین در مقدماتی جام جهانی همچنان ادامه دارد.
ماجرای میزبانی عراق؛ ایران و بحرین چشم انتظار تصمیم فیفا

مدیر تیم ملی ایران به عراق برای بازدید از امکانات و وضعیت بصره برای میزبانی از کاروان تیم ملی این موضوع را تایید کرد که فدراسیون فوتبال بدون توجه به شایعات زمینه سفر بدون دردسر ویلموتس و شاگردانش را فراهم خواهد کرد اما با این وجود اخبار و حواشی پیرامون این میزبانی آن هم با شرایطی که این روزها شهرهای مختلف عراق با آن دست به گریبان است کمی این میزبانی را در ابهام قرار داده است.

رسانه های عراقی با دامن زدن به ماجرای اعتراضات خیابانی گسترده در شهرهای این کشور از جمله بصره مدام از احتمال بازپس گیری میزبانی از عراق خبر می دهند، موضوعی که روسای فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش این کشور آن را رد و ادعا می کنند با فیفا در ارتباط مداوم هستند تا این برگ برنده از آنها گرفته نشود.

با این وجود برخی منابع از تلاش های شبانه روزی فدراسیون بحرین برای برگزاری بازی برگشت با عراق در کشور ثالث خبر می دهند. یکی از مدیران نزدیک به فدراسیون فوتبال بحرین در گفتگویی که با روزنامه امارات الیوم داشت از رایزنی های متوالی با فیفا در خصوص شرایط این روزهای عراق و تامین امنیت تیم ها در بصره پرده برداشت و مدعی شد سخت تلاش می کنند تا بازی مهم با عراق در کشوری ثالث و در امنیت کامل برگزار شود.

نکته ای که حسین الخسرنی، سخنگوی فدراسیون فوتبال عراق نیز به آن اشاره و از درخواست فیفا برای تضمین امنیتی در برگزاری دیدار ایران و بحرین در بصره خبر داد. او گفت:«فیفا به خاطر تظاهرات های اخیر تضمین امنیتی برای برگزاری دیدار ایران و بحرین در شهر بصره خواست. ما نیز در جواب اعلام کردیم همه زیرساخت ها برای تامین امنیت تیم ها در شهر بصره آماده است و مشکلی برای برگزاری بازی ها در ورزشگاه بصره وجود ندارد».

حال همه نگاه ها از جمله در ایران به تصمیم آتی فیفا دوخته شده است، تصمیمی که برخی رسانه ها اعلام کردند تا 48 ساعت آینده و تا پایان وقت اداری روز 5 نوامبر 2019(14 آبان ماه 98) از سوی فدراسیون جهانی اتخاذ و رسانه ای خواهد شد.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3g9lzd

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


همام طارق: می‌خواهیم تیم ملی ایران را شکست دهیم