تاریخ انتشار: 1398/11/18 15:37
اسکوچیچ سرمربی جدید است، نه دی بیاسی
کد خبر: 71776

بازتاب انتصاب اسکوچیچ در رسانه های جهان

روز گذشته انتخاب سرمربی تیم ملی ایران در رسانه‌های فوتبال جهان طبق انتظار بازتاب گسترده‌ای داشت که به برخی از آن واکنش ها خواهیم پرداخت.

بازتاب انتصاب اسکوچیچ در رسانه های جهان

به فاصله 4 تا 5 ساعت مانده تا آغاز شهرآورد تهران، خبری دررسانه های ایران به گوش رسید که تا حدی این تقابل حساس را تحت شعاع خود قرارداد.

آن خبر انتخاب دراگان اسکوچیچ سرمربی سابق تیم فوتبال صنعت نفت آبادان بود که از سوی فدراسیون فوتبال کشورمان به عنوان سرمربی جدید تیم ملی معرفی شد.

همین کافی بود تا رسانه های خارجی نسبت به این انتخاب واکنش گسترده ای نشان دهند که تقرییا متن تمام این گزارشات شباهت های زیادی باهم دارد که در ادامه قصد داریم به تعدادی از آنها بپردازیم.

مجله معتبر «فرانس فوتبال» در تیتر خود نوشت: ایران دراگان اسکوچیچ کروات را جایگزین ویلموتس بلژیکی کرد.

در ادامه این گزارش آمده است: فدراسیون فوتبال ایران روز پنجشنبه از انتصاب دراگان اسکوچیچ به عنوان سرمربی جدید خبر داد. او جانشین مارک ویلموتس بلژیکی می‌شود.

فدراسیون فوتبال ایران سرانجام مربی خود را انتخاب کرد. روز پنجشنبه، ایران انتصاب دراگان اسکوچیچ کروات به جای مارک ویلموت بلژیکی را که در ماه دسامبر این تیم را ترک کرده بود، اعلام کرد. اسکوچیچ ۵۱ ساله سال های زیادی در این کشور بوده است. او با ورود به ایران در سال ۲۰۱۳، هدایت چهار تیم ایرانی از جمله صنعت نفت آبادان را که در حال حاضر در رتبه هفتم مسابقات لیگ قرار دارد، برعهده داشته است.

قرارداد اسکوچیچ تا پایان مرحله دوم مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در منطقه آسیا (ژوئن سال ۲۰۲۰) است. هافبک پیشین کرواسی و اولین بازیکن لیگ کرواسی که برای بازی به خارج از کشور رفته، کار‌های زیادی برای انجام دادن دارد. ایران با چهار امتیاز در حال حاضر در گروه B مقدماتی جام جهانی با مشکل رو به رو است. این تیم پس از ۲ شکست پیاپی مقابل بحرین (۱-۰) و عراق (۲-۱) در رده سوم قرار دارد.

 پس از این به سایت «lesoir» بلژیکی می پردازیم که در تیتر خبر نوشت: «اسکوچیچ به عنوان سرمربی ایران جانشین مارک ویلموتس شد.»

فدراسیون فوتبال ایران روز پنجشنبه از انتصاب سرمربی جدید خبر داد. این پست از زمان ترک مارک ویلموتس در ماه دسامبر خالی مانده بود، اما فدراسیون فوتبال ایران مربی جدید خود را پیدا کرده است. اسکوچیچ این مربی کروات تاکنون چهار تیم را در این کشور هدایت کرده است.

سایت کالچو مرکاتو ایتالیا هم نسبت به این انتخاب اینگونه واکنش نشان داد: «رسمی؛ اسکوچیچ سرمربی جدید است، نه دی بیاسی»

در ادامه این خبر نوشته شده است: «دراگان اسکوچیچ مسئول فنی جدید ایران است. سرمربی کروات این سمت را از مارک ویلموتس بلژیکی گرفت. همچنین در میان نامزد‌ها دی بیاسی و استراماچونی ایتالیایی بودند.»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مجله پرتغالی زبان istoe برزیل نیز خبر انتصاب اسکوچیچ را بازتاب داده و نوشت: «فدراسیون فوتبال ایران درروز پنجشنبه اعلام کرد که دراگان اسکوچیچ کرواتی به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران معرفی شده است.»

اسکوچیچ، ۵۱ ساله، پیش از این هدایت صنعت نفت نفت آبادان، شهری در جنوب ایران را داشت که در حال حاضر در رده هفتم لیگ دسته اول ایران قرار دارد.

اسکوچیچ از سال ۲۰۱۳ به عنوان مربی در ایران کار می‌کند، سه تیم از لیگ برتر این کشور را هدایت کرده است. در تیم ملی، این کروات‌ جایگزین مارک ویلتوتس بلژیکی می‌شود که پس از تحمل ۲ شکست متوالی مقابل بحرین (۱-۰) و عراق (۲-۱)، در رقابت‌های انتخابی آسیا برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اخراج شد. قرارداد اسکوچیچ در پایان دور اول رقابت‌های انتخابی آسیا در ژوئن سال ۲۰۲۰ به پایان می‌رسد.

تیم ایران در ۵ جام جهانی، از جمله جام جهانی روسیه ۲۰۱۸ شرکت کرده است. در حال حاضر، این تیم در گروه خود در مرحله مقدماتی مقام سوم را دارد و ناکامی درصعود به جام جهانی این تیم را تهدید می‌کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/39n7ve

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 برانکو: اسکوچیچ انتخاب خوبی برای تیم ملی بود/ او می‌تواند با ایران به جام جهانی صعود کند