تاریخ انتشار: 1398/12/03 10:42
کد خبر: 70054

کمیته پزشکی باید درباره کرونا تصمیم بگیرد!

کرونا وارد ایران شد. همه جا صحبت از راه‌های پیشگیری از ابتلا به این ویروس است. یکی از راه‌های پیشگیری خودداری از حضور در محل‌های پر ازدحام و ارتباط با افراد دیگر است.
 کمیته پزشکی باید درباره کرونا تصمیم بگیرد!

ورزشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی، یکی از این مکان‌ها به حساب می‌آید و همین موضوع این سؤالات را به وجود آورده که آیا این اتفاقات ممکن است باعث برگزاری بدون تماشاگر مسابقات فوتبال و فوتسال در هفته‌های پیش رو باشد؟

این موضوع درباره مسابقات فوتسال که در سالن‌های در‌بسته و بعضاً با تهویه نامناسب برگزار می‌شود، جدی‌تر هم مطرح شده است.

با این حال اما مدیران حاضر در فدراسیون فوتبال، بدون در دست داشتن ابلاغیه‌ای رسمی، تصمیمی در این رابطه نگرفته‌اند.

آرش جابری سرپرست سازمان لیگ در این رابطه به رسانه‌ها گفته: «هنوز چیزی به ما ابلاغ نشده است. این یک بحث ملی است و ابلاغیه وزارت بهداشت را می‌طلبد.» با این حال اما داوود پرهیزگار، رئیس کمیته فوتسال معتقد است که امروز (شنبه) درباره تمهیدات لازم مقابل سالن‌های فوتسال تصمیم‌گیری می‌کند. او می‌گوید: «همین چند هفته پیش در تایلند مسابقات فوتسال در چنین شرایطی برگزار شد. به راحتی می‌توان با در نظر گرفتن تمهیداتی مقابل در ورودی سالن‌ها، این موضوع را کنترل کرد. بدون اینکه ازدحامی به وجود بیاید، درجه تب تماشاگران و علائم ظاهری آنها چک می‌شود، اسپری و مواد ضدعفونی ‌کننده در اختیار آنها قرار می‌گیرد و بعد از آن اجازه حضور در سالن‌ها را خواهند داشت. این موضوع اصلاً کار سختی نیست و به راحتی قابل اجرا در تمامی سالن‌های فوتسال است. همانطور که مدتی است در فرودگاه‌های کشور هم در حال انجام است. پس نیازی نیست ما مسابقات را بدون تماشاگر برگزار کنیم. بلکه سعی می‌کنیم با در نظر گرفتن تمهیدات لازم این موضوع را کنترل کنیم.»

پرهیزگار تأکید کرد: «در این رابطه برای ابلاغیه و دستوری از سوی نهادهای دیگر منتظر نمی‌مانیم. من این موضوع را مطرح می‌کنم و در رابطه با آن تصمیم‌گیری خواهیم کرد.»

این موضوع اما از سوی رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ به شکل دیگری دیده می‌شود. سهیل مهدی معتقد است که این موضوع به او مربوط نمی‌شود و در این رابطه باید کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال تصمیم‌های مراقبتی و بهداشتی را بگیرد، نه رئیس کمیته مسابقات. مهدی در این رابطه تأکید می‌کند: «رئیس کمیته مسابقات فقط مسئولیت برگزاری مسابقات را برعهده دارد، نه تصمیم‌گیری درباره حضور تماشاگران یا کنترل بیماری در ورزشگاه‌ها را.»

دکتر سیف‌برقی، رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال در مقابل سؤالی که در این رابطه از او پرسیدیم سکوت کرد و پاسخ مشخصی برای آن نداشت. با این حال اما آنچه مسلم است فدراسیون فوتبال بدون ابلاغیه‌ای رسمی از سوی وزارت بهداشت، هیچ تصمیمی مبنی بر لغو مسابقات فوتبال و فوتسال یا منع تماشاگران از حضور در ورزشگاه‌ها نخواهد گرفت.

تنها کاری که از مسئولان برگزاری مسابقات بر‌می‌آید، فراهم کردن بستری برای رعایت اصول بهداشتی در ورزشگاه‌هاست و البته خود مردم که در شرایط فعلی بتوانند مراقبت‌های لازم را از خود و اطرافیان‌شان داشته باشند.

البته بعید نیست در روزهای آینده و مشخص شدن آخرین وضعیت‌ها درباره میزان شیوع بیماری کرونا در ایران، جلسات مرتبطی برگزار و تصمیم‌های لازم در این رابطه اتخاذ شود.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4bmyvd

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


فرار سعید معروف از چین بدلیل ویروس کرونا