تاریخ انتشار: 1399/04/06 08:56
کد خبر: 60476

۱۰ رشته معلولان در صف انتقال به فدراسیون‌ها تا ۲۰۲۸ + اسامی

همه رشته‌های ورزشی فعال در بخش معلولان طی سال‌های آینده باید در زیرمجموعه فدراسیون مربوطه قرار بگیرند.
 ۱۰ رشته معلولان در صف انتقال به فدراسیون‌ها تا ۲۰۲۸ + اسامی

یکی از تصمیماتی که نهادهای اصلی ورزش در سطح دنیا یعنی کمیته بین‌المللی المپیک و همچنین پارالمپیک در اوایل قرن 21 گرفتند، ادغام رشته‌های ورزشی معلولان در فدراسیون‌های مربوط به همان رشته بود تا با این کار شرایط بهتری برای ورزشکاران و رشته‌های حوزه معلولان فراهم شود.

این کار در سال‌های گذشته انجام شد، اما طی یکی دو سال گذشته در کشورمان سرعت بیشتری به خود گرفت. با توجه به اینکه مکاتبات بین‌المللی هر رشته حتی در بخش معلولان از طریق فدراسیون مربوطه انجام می‌شود، بنابراین تصمیم بر آن شد که هر چه زودتر رشته‌های مختلف در فدراسیون خود ادغام شوند و از زیرمجموعه فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین بیرون بیایند.

روز 25 خرداد ماه و در جلسه‌ای که وزارت ورزش میزبان آن بود، مقرر شد رشته‌های تنیس، تنیس روی میز، تکواندو، قایقرانی، تیراندازی با کمان، دوچرخه‌سواری، بدمینتون و سوارکاری همچون گذشته در فدراسیون‌های ملی مرتبط به فعالیت خود ادامه بدهند.

این اتفاق در حالی رخ داد که هنوز رشته‌های دیگری وجود دارند که فعالیت‌شان زیر نظر فدراسیون جانبازان است و آنها نیز باید زیر نظر فدراسیون مربوطه به فعالیت ادامه بدهند. البته برای ادغام این 10 رشته که شامل دوومیدانی، وزنه‌برداری، شنا و تیراندازی و شش رشته ورزش‌های زمستانی می‌شود، فرصت زیادی وجود دارد و تا سال 2028 برای آن چهار رشته و 2023 برای شش ورزش زمستانی می‌توان امور را انجام داد، اما باید اقدامات لازم از هم‌اکنون انجام شود تا در سال‌های منتهی به آن تاریخ‌ها، استرس بابت مورد غفلت قرار گرفتن این اقدام وجود نداشته باشد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/397oyq

اخبار مرتبط



آخرین اخبار



انتقال این ستاره را به بایرن مونیخ منتفی بدانید