تاریخ انتشار: 1399/08/21 02:07
کد خبر: 51160

ایران و بوسنی؛ بازی دوستانه با اروپایی آشنا/ تیم اسکوچیچ زیر ذره‌بین کارشناسان

تیم ملی فوتبال ایران پنجشنبه ساعت 20:30 در دیداری تدارکاتی به مصاف تیم بوسنی و هرزگوین می‌‌رود.
ایران و بوسنی؛ بازی دوستانه با اروپایی آشنا/ تیم اسکوچیچ زیر ذره‌بین کارشناسان

تیم ملی فوتبال ایران پنجشنبه ( فردا شب) ساعت 20:30 در سارایوو به مصاف تیم بوسنی و هرزگوین می‌رود. بوسنی حریف اروپایی و نام آشنایی برای فوتبال ملی ماست. تاکنون 7 مرتبه با بوسنی بازی کرده‌ایم که 4 مرتبه برنده بوده‌ایم، دو باخت داشتیم و یک مسابقه هم مساوی شده است. اولین بازی تیم ملی ایران  با بوسنی در زمان سرمربیگری علی پروین بود در سال 1993 زمانی که بوسنی هنوز به طور رسمی به عضویت فیفا درنیامده بود این تیم را  شکست دادیم و سه سال بعد از این مسابقه فیفا بوسنی و هرزگوین را به رسمیت شناخت. با این حال بوسنی در رسمی‌ترین مسابقه تیم ملی ایران با سرمربیگری کی‌روش را 3 بر یک در جام جهانی 2014 برزیل شکست داد. 

تیم ملی حالا بازهم برای یک بازی تدارکاتی به مصاف بوسنی می‌رود در حالیکه به احتمال فراوان بوسنی با بازیکنان جوان و جویای نامش مقابل ایران قرار می‌گیرد. البته تیم ملی ایران هم بدون سردار آزمون، مهدی طارمی و برخی دیگر از لژیونرها و ستاره‌هایش مقابل بوسنی صف آرایی می‌کند. ظاهرا سرمربیان هر دو تیم هدف‌شان از این مسابقه بازی دادن به بازیکنانی است که کمتر در ترکیب اصلی تیم قرار گرفته اند. بوسنی در رده 51 فیفا و تیم ملی ایران هم در رده 29 فیفاست. یعنی در رده‌بندی فیفا هم 22 پله بالاتر از هم تیمی‌های ادین ژکو هستیم و طبیعی است که تعداد بردهای‌مان هم از بوسنی بیشتر باشد.

فهرست اسکوچیچ قبل از این مسابقه مورد نقدهای زیادی قرار گرفت از غیبت حامد لک در درون دروازه گرفته تا دعوت برخی از بازیکنان که در تیم های باشگاهی خود هم نیمکت نشین هستند. اسکوچیچ البته اعلام کرده تیم ملی فهرست سیاه ندارد و هیچکس هم نمی‌تواند به او بازیکن تحمیل کند با این حال فهرست آخر تیم ملی انتقادهای زیادی را به دنبال داشت. هرچند کارشناسان منصف‌تر می‌گویند باید به سلیقه و انتخاب‌های اسکوچیچ احترام گذاشت و حالا که او سرمربی تیم ملی است باید مورد حمایت قرار بگیرد.

نتیجه بازی پنجشنبه شب هیچ اهمیتی برای فوتبال ایران ندارد اما قطعا شیوه بازی تیم ملی زیر ذره‌بین منتقدین و کارشناسان قرار خواهد گرفت. اسکوچیچ هم در این مسابقه قطعا هدف‌هایی دارد که مهم‌ترینش می‌تواند ارزیابی بازیکنان دعوت شده باشد. او تیم ملی ایران را برای بازی‌های سخت مقابل بحرین و عراق در سال آینده خورشیدی آماده می‌کند و فعلا در ماه‌عسل با تیم ملی به سر می‌برد و رسانه‌ها خیلی از این سرمربی انتقاد نکرده‌اند. 

از زمان بازی ایران و بوسنی در جام جهانی برزیل بازیکنانی چون کریم انصاری فرد و احسان حاج صفی هنوز در تیم ملی ایران هستند و سایر نفرات مثل جواد نکونام به جرگه مربیان پیوسته‌اند و سیدجلال حسینی هم از بازی‌های ملی خداحافظی کرده است.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2lykbk

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


تیم ملی فوتبال وارد بوسنی و هرزگوین شد