تاریخ انتشار: 1399/09/29 08:37
کد خبر: 48231

« دست‌اندرکاران AFC در حاشیه فینال لیگ قهرمانان آسیا درس بزرگی به مسولان رسانه ملی دادند»

« دست‌اندرکاران AFC در حاشیه فینال لیگ قهرمانان آسیا درس بزرگی به مسولان رسانه ملی دادند»

یادداشت

پوریا منصوری

تا ساعتی دیگر قاره آسیا شاهد برگزاری بزرگترین رویداد فوتبالی خود در سال ۲۰۲۰ خواهد بود و دو تیم پرسپولیس ایران و اولسان هیوندای کره‌جنوبی در دیدار پایانی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

کنفدراسیون آسیا در سال‌های اخیر نشان داده هرچقدر تصمیمات و برخی عملکردهایش پر انتقاد بوده، اما در بخش جذب مخاطب از هوش بالایی برخوردار است.

مسؤلان این کنفدراسیون در یک سال اخیر با درک علاقه‌ی ایرانیان به شبکه‌های اجتماعی و عشق و تعصبشان به فوتبال و باشگاه‌های خود، همواره با برگزاری نظر‌سنجی‌های مختلف مخاطبان ایرانی بسیاری را مجاب به  شرکت در این نظر‌سنجی‌ها از طریق سایت afc و دنبال کردن اکانت‌های منتسب به خودشان در اینستاگرام و توییتر کرده‌اند.

در هوشمندانه‌ترین تصمیم afc شاهد بودیم که دو روز قبل از برگزاری این دیدار صفحه‌ی afc فارسی در اینستاگرام اعلام کرد که با دعوت از عادل فردوسی‌پور به قطر قصد دارد این دیدار را به صورت زنده از اینستاگرام و با گزارش این گزارشگر محبوب فارسی زبان، برای مخاطبین خود پخش کند.

این تصمیم موجب شد تا دنبال کنندگان صفحه afc فارسی در اتفاقی شگفت آور از ۲۰۰ هزارنفر به بیش از یک میلیون نفر افزایش پیدا کند که تا زمان برگزاری بازی این عدد بزرگ و بزرگتر می‌شود و احتمالا در زمان پخش مسابقه بازیدکنندگان از لایو آنها به بیش از ۲ میلیون نفر برسد.

این اتفاق در حالی رخ داده که نزدیک به دو سال است که عادل فردوسی‌پور محبوب‌ترین شخصیت ورزشی رسانه ملی در دو دهه اخیر و برنامه پر بیننده‌اش ، در نهایت کج سلیقگی و عدم تدبیر مدیران شبکه سوم کنار گذاشته شود و حتی با درخواست او برای در اختیار داشتن یک برنامه برای پخش در شبکه‌های اینترنتی هم مخالفت شود.

به گزارش فرتاک ورزشی،محبوبیت و قدرت جذب بالای مخاطب، فردوسی پور از چشم afc پنهان نماند آنها از این پتانسیل بالای عادل هوشمندانه‌ترین بهره وری را کردند و مدیران ما همچنان معتقد هستند او در در مدار فکری آنها نبوده است! و هیچگاه فکر نکردند شاید مدار فکری آنها اشتباه است که فردوسی پور و مخاطبین میلیونی برنامه نود در این مدار قرار نگرفته‌اند.

بدون شک باید به سواد رسانه‌ای آقایان شک کرد،رسانه ملی که روز به روز از ملی بودن فاصله می‌گیرد و به سوی میلی بودن گام می‌نهد، بیشترین مخاطب خود را مدیون ورزش و خصوصاً فوتبال است، که با این روندی که در پیش گرفته‌است تا چند صباحی دیگر آن را هم از دست خواهد داد.

معلوم نیست چرا آقایان تاب محبوبیت فردوسی‌پور و امثال او را ندارند، اما ای کاش ذره‌ای از هوش و سواد جذب مخاطب مسؤلین afc در تصمیم‌گیرندگان صدا‌وسیما وجود داشت و امیدواریم مدیران  از اتفاقات فینال لیگ قهرمانان آسیا درس بزرگی بگیرند و در تصمیمات خود تجدید نظر کنند.

مطمئناً امثال فروغی‌‌ها و کسی که بتواند جای مدیر شبکه سوم را بگیرد و از او بهتر کار کند در این مملکت بسیار است، اما مانند فردوسی‌پور و بهتر از او بسیار اندک بود و پرورش عادلی دیگر کار سخت و زمانبری بوده و امثال میثاقی نمی‌توانند جا پای این گزارشگر و مجری محبوب ورزش کشور بگذارند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4djdnm

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پرسپولیس به دنبال تکرار آمار فینال ۲۰۱۴