تاریخ انتشار: 1399/12/26 16:44
کد خبر: 42813

ای اف سی از قدرت فوتبال ایران ترسید

علی ربیعی می‌گوید که کنفدراسیون فوتبال آسیا، تحریم را بهانه ای برای گرفتن میزبانی از ایران قرار داده است.
 ای اف سی از قدرت فوتبال ایران ترسید

واکنش ها به سلب میزبانی از ایران در مقدماتی جام جهانی و لیگ قهرمانان آسیا همچنان ادامه دارد و این بار علی ربیعی سخنگوی دولت جمهوری اسلامی ایران درباره آن در کنفرانس مطبوعاتی اش اظهار نظر کرده و گفته که ای اف سی، تحریم ها را «بهانه» قرار داده است.

او در این خصوص گفت: من قضاوتی نمی‌کنم بگویم علت چیست. این موضوع بازهم در حاشیه دولت مورد بحث قرار گرفت و هم رئیس کمیته ملی المپیک، هم وزیر امور خارجه و هم وزیر ورزش باتوجه به این‌که ورزش در کلیت و فوتبال به شکل خاص، از دلخوشی ملت است. تصمیمات غیرمنصفانه و ناعادلانه که در قبال ورزش و فوتبال ایران در سال های اخیر شکل گرفته، بهانه اش از تحریم های ظالمانه آمریکا بوده است.

ربیعی توضیح داد: آخرین تلاش های افرادی که به ترامپ علاقه داشتند، برای منزوی کردن کشور و تداوم فشار حداکثری به ایران، بخشی در حوزه های ورزش متبلور شد.البته من به نوبه خودم معتقدم که علاوه بر اقدامات سیاسی که قطعی است، ترس از قدرت فوتبال ایران و جوانان با انگیزه بود. تصمیم اخیر کنفدراسیون فوتبال آسیا که بهانه اش را در نامه کنفدراسیون فوتبال آسیا (که نامه‌اش را از وزیر وزش کردم) دیدم. یک دلیلش لجستیک است و دیگری بازرگانی و همین‌جور تا آخر که فرصت سخنگویی درباره آن نیست.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4mmqpw

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


آزمون، انصاری‌فرد و صیادمنش نامزد بهترین لژیونر هفته آسیا شدند