تاریخ انتشار: 1400/01/10 15:22
کد خبر: 42151

شکل بازی تیم ملی با ۳ مدافع مقابل سوریه

تیم ملی فوتبال ایران در بازی امروز با سوریه ممکن است با سه دفاع به میدان برود.
 شکل بازی تیم ملی با ۳ مدافع مقابل سوریه

یکی از برتری های محسوس تیم ملی فوتبال ایران در مقدماتی جام جهانی 2018 در بخش دفاعی بود. مهره های دفاعی قدرتمند و تاکتیک تدافعی مناسب، رمز این موفقیت بود و دراگان اسکوچیچ در چهار دیدار باقی مانده از دور مقدماتی جام جهانی 2022 و برای حضور در جمع راه یافتگان به دور نهایی مقدماتی، به دنبال تکرار این برتری در تیمش است.

 

شجاع خلیل زاده، محمد حسین کنعانى زادگان، سید مجید حسینى، عارف غلامی، میلاد محمدی، جعفر سلمانى، مهدی تیکدرى و ابوالفضل جلالى مدافعانی بودند که دراگان اسکوچیچ برای اردوی ابتدای سال و بازی دوستانه با تیم ملی سوریه از آنها دعوت به عمل آورد.

 

تیم ملی امروز در حالی به مصاف سوریه خواهد رفت که به نظر می رسد دراگان اسکوچیچ در این دیدار با دفاع سه نفره تیمش را به میدان بفرستد. در صورتی که این فرضیه به حقیقت بدل شود، شاهد حضور شجاع خلیل زاده، حسین کنعانی زادگان و سید مجید حسینی در ترکیب اصلی تیم ملی به عنوان سه دفاع خواهیم بودیم.

این سه بازیکن در بازی های باشگاهی اخیر خود عملکرد بسیار خوبی داشته اند و دراگان اسکوچیچ در بازی با سوریه می تواند هماهنگی و آمادگی آنها در لباس تیم ملی را نیز به خوبی سنجیده و برای چهار بازی حساس پیش رو در خرداد ماه تصمیم نهایی را اتخاذ کند. خلیل زاده در قطر بازی های خوبی برای الریان انجام داد و جزو مهره های ثابت این تیم بود. کنعانی زادگان به جز مقطعی که به دلیل مصدومیت غایب بود، جزو مهره های ثابت تیم یحیی در پرسپولیس بود و حسینی هم در ترابزون‌اسپور به تجربیات بین المللی خود افزوده است.

 

در صورتی که تیم ملی با سه دفاع در بازی با سوریه به میدان برود، تمرکز روی دفاع میانی بالا بوده و استحکام تدافعی تیم را در کنار دروازه بانان آماده ای که حضور دارند، شاهد خواهیم بود. البته در این صورت باید منتظر بمانیم و ببنیم اسکوچیچ در کناره ها از چه بازیکنانی استفاده خواهد کرد؟ چرا که دو بازیکن میانی در چپ و راست نیز وظایف تدافعی دارند که بایستی در مواقع حساس به نحو احسن آن را انجام دهند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/48l86a

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


رونمایی رسمی از تیم اسکوچیچ/شروع یک راه سخت/ تیم‌ملی بدنبال جذب حمایت‌ها