تاریخ انتشار: 1400/01/24 21:25
کد خبر: 41412

گفت گوی جذاب با مهدی رجب زاده بازیکن سابق تیم ملی/ از روز های پر فروغ در لیگ برتر تا دوره های تکمیلی خارج از مرز های ایران

گفت گوی جذاب با مهدی رجب زاده بازیکن سابق تیم ملی/ از روز های پر فروغ در لیگ برتر تا دوره های تکمیلی خارج از مرز های ایران

مهدی رجب زاده نامی بود که سالها در فوتبال ایران به عنوان یک مهاجم خطرناک شنیده می‌شد.بازیکن شیرازی که در تیم‌های فجر سپاسی، ذوب‌آهن، مس کرمان و چند تیم اماراتی بازی‌های جذابی به نمایش گذاشت و همواره مورد تحسین کارشناسان قرار می‌گرفت.

رجب زاده که به تازگی از دنیای فوتبال خداحافظی کرد حالا دیگر به عنوان کارشناسی  باتجربه در فوتبال ایران شناخته می‌شود.

23

از این رو به گفت‌وگویی با این مهاجم خوش تکنیک سال‌های نچندان دور لیگ برتر پرداختیم؛

*آقای رجب زاده دوری از فوتبال چه حسی دارد؟

#دوری از فوتبال سخت است و من هم بعد از سال‌ها باید کفش‌هایم را به دیوار می‌‌آویختم اما خب خداحافظی از دنیای بازیگری موجب نمی‌شود که از فوتبال کنار برویم چرا که عشق به فوتبال تا همیشه با من و امثال من باقی خواهد ماند و فکر کنم زندگی ما با فوتبال آمیخته شده است.

*در حال حاضر شرایط شما چگونه است ؟

#در حال حاضر در آمریکا  به دنبال افزایش سطح دانش فنی خودم هستم و با کمک دوستان خوبی که دارم سعی می‌کنیم از باشگاه‌های فوتبال، امکانات و تمرینات آنها بازدید کنیم، هرچند که با وجود بیماری کویید۱۹ کار خیلی سختی است اما خب لطف دوستان و هماهنگی‌هایی که انجام گرفته این اجازه به بنده داده شد که از این فرصت بهره لازم را ببرم.

*شرایط فوتبال و  لیگ برتر را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

لیگ برتر نسبت به سال‌های گذشته پیشرفته خوبی داشته است و در حال حاضر فکر میکنم نمودار رشد کیفیت لیگ برتر ایران روبه صعود است هرچند که این سرعت رشد نمودار کم باشد اما باید بپذیریم فوتبال باشگاهی ایران در حال حرکت روبه‌جلو است که با توجه به جمیع جهات و مشکلات خاصی که داریم  این پیشرفت قابل توجه است. نکته نگران کننده در فوتبال ایران به بحث زیر‌ساخت، سخت‌افزار‌ و امکانات برمی‌گردد که در این سال‌ها خیلی گفته شده اما هیچ تغییر خاصی هم رخ نمی‌دهد.

متاسفانه فوتبال در ایران با حداقل امکانات روبرو است و‌ بهترین شرایط در تیم‌های ایرانی با استاندارد‌های فوتبال روز دنیا فاصله بسیاری دارد،در حال حاضر تفاوت فوتبال در نقاط مختلف به بحث‌استعداد و آموزش باز می‌گردد و امکانات و سخت‌افزار‌ها با یکدیگر اختلاف آنچنانی ندارد اما در کشور ما دقیقا این تفاوت به امکانات باز می‌گردد و در بحث استعداد‌ها نه تنها شرایط بسیار مطلوبی در کشور داریم، چه بسا از بسیاری از رقبا با اختلاف بهتر باشیم.

قطعا یک مربی و بازیکن با در اختیار داشتن امکانات مناسب شامل زمین تمرین مناسب و....

می‌تواند درصد بالایی از توانایی‌های خود را نشان دهد و بدون دغدغه فکری و با تمرکز لازم بروی وظیفه خود کارایی بالایی را از خود نشان دهد.

24

*حضور مربیان هم نسل خودتان را چگونه می‌بینید؟

خوشبختانه استفاده از نسل جدید مربیان هم باعث‌شده انرژی و جرأت بیشتری در مجموعه فوتبال ایران دمیده شود و عملکرد موفق مربیانی همچون محرم نویدکیا و یحیی‌گل‌محمدی نشان داد پتانسیل مربیان جوان چقدر بالا است و فوتبالی که تیم‌هایشان ارائه می‌دهند چه کیفیت بالایی دارد و این اتفاق میتواند راه را برای دیگر مربیان هم هموار کند و انگیزه آنها را بالا ببرد.

*البته باید در بحث فوتبال پایه هم عملکرد بهتری داشته باشیم، موافق هستید؟

صدر صد، توجه بسیار زیاد و‌داشتن برنامه ریزی دقیق در بحث فوتبال پایه از دیگر مسائل مهمی است که در فوتبال ایران گم شده است و باید نگرش نسبت به این موضوع تغییر کند و در بحث فوتبال پایه هرچقدر هم که هزینه شود بازهم کم است اما شوربختانه بسیاری از هزینه‌ها در فوتبال ما در جای درست اتفاق نمی‌افتد.

*با توجه به سال‌ها حضور در اصفهان شرایط فعلی فوتبال این شهر و دو تیم مطرح آن را چطور می‌دانید؟

اصفهان همیشه از قطب‌های فوتبال ایران بوده و دو تیم سپاهان و ذوب‌آهن تحت هر شرایطی از برندهای لیگ برتر محسوب می‌شوند.

در این فصل سپاهان با محرم نمایشی خوبی داشته و به جرأت یکی از بهترین فوتبال‌ها را در لیگ ایران ارائه می‌دهد و من زردپوشان رو مدعی اصلی قهرمانی می‌دانم.

ذوب‌آهن متاسفانه در یکی دو فصل اخیر اسیر انتخاب‌های اشتباه شد و با جایگاه واقعی خود فاصله گرفت.

در لیگ بیستم ذوب با رحمان رضایی استارت زد که موفقیتی حاصل نشد و فکر می‌کنم در این فصل رحمان و ذوب با یکدیگر چفت نشدند و شاید زمان مناسبی برای این همکاری انتخاب نشد و اگر در زمان دیگری این اتفاق رخ می‌داد رحمان رضایی در ‌ذوب‌آهن به موفقیت می‌رسید هرچند که سیاست باشگاه هم در حفظ و خرید بازیکنان با انتقادهایی مواجه است.

در حال حاضر هم ذوب آهن با امدن مجتبی حسینی شرایط بهتری را تحربه می‌کند و فکر میکنم دوب آهن در پایان فصل شرایط بهتری را نسبت به نیم فصل اول تجربه کند.

27

*در پایان صحبتی اگر باقی مانده می‌شنویم.

جا دارد از شما و رسانه خوب فرتاک ورزشی تشکر و قدردانی داشته باشم و آرزومندم فوتبال ایران با این همه استعدادی که دارد در مسیر درستی حرکت کند.

گفت گو از پوریا منصوری

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2lwgv6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 این دو هفته حساس برای استقلالی ها