تاریخ انتشار: 1400/01/27 02:09
کد خبر: 41267

شب طلایی پسران آبی/ استقلال، الاهلی را کیش و مات کرد

شاگردان فرهاد مجیدی در اولین بازی در لیگ قهرمانان آسیا قدرتمندانه ظاهرشدند و توانستند الاهلی عربستان را با نتیجه 5بر2 شکست دهند
شب طلایی پسران آبی/ استقلال، الاهلی را کیش و مات کرد

تیم فوتبال استقلال ایران در نخستین بازی گروه C لیگ قهرمانان آسیا از ساعت 00:45 بامداد جمعه در زمین شماره دو ورزشگاه ملک عبدالله جده به مصاف الاهلی عربستان رفت و با نتیجه 5 بر 2 به برتری دست یافت. فرشید اسماعیلی (6)، محمد نادری (55)، مهدی قایدی (67 و 86) و شیخ دیاباته (89 - پنالتی) برای استقلال و عمر السومه (27 - پنالتی و 79) برای الاهلی موفق به گلزنی شدند.

شاگردان فرهاد مجیدی که نمایش خوبی مقابل تیم میزبان داشتند، با این پیروزی سه امتیازی شدند و به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به الدحیل قطر در جایگاه نخست ایستادند.

ترکیب الاهلی: محمد العویس، عبدالله حسون، معتز هوساوی، محمد الفتیل (70 - (الویس ساریچ)، عبدالباسط الهندی، نوح الموسی (46 - علی الاسمری)، ادریس فتوحی، عبدالرحمان غریب (64 - حسین المقهی)، سلمان الموشر، میتریتا و عمر السومه.

ترکیب استقلال: رشید مظاهری، عارف غلامی، سیاوش یزدانی، وریا غفوری، محمد نادری، مسعود ریگی، هروویه میلیچ (69 - دیاباته)، سعید مهری (46 - آرش رضاوند)، فرشید اسماعیلی، ارسلان مطهری و مهدی قایدی.

 داور : احمد فیصل از اردن

نیمه اول

دقیقه 6: استقلال صاحب ضربه ایستگاهی شده بود که ضربه هروویه میلیچ به مدافعان برخورد کرد. در ادامه توپ به فرشید اسماعیلی رسید و این بازیکن داخل محوطه جریمه دروازه الاهلی را باز کرد تا نماینده ایران با یک گل پیش بیفتد.

دقیقه 13: پاسکاری خوب استقلال در جناح راست در نهایت به مهدی قایدی می‌رسد که ضربه این بازیکن را مدافعان الاهلی از محوطه جریمه دور می‌کنند.

دقیقه 23: نفوذ میتریتا و ضربه پشت محوطه جریمه این بازیکن به شکل خطرناک از کنار دروازه رشید مظاهری به بیرون رفت.

دقیقه 24: ضربه کرنر بازیکنان الاهلی کم مانده خطرساز شود که راه به دروازه نداشت. بایکنان الاهلی اعتقاد داشتند توپ به دست محمد نادری برخورد کرده است که داور چنین اعتقادی نداشت.

* دقیقه 26: سلمان الموشر قصد عبور از میلیچ را داشت که توسط مدافع کروات در محوطه جریمه سرنگون شد تا داور اردنی به سود نماینده عربستان اعلام پنالتی کند.

* دقیقه 27: عمر السوما پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و توانست گل تساوی را به ثمر برساند.

دقیقه 30: اشتباه عارف غلامی و رشید مظاهری باعث شد توپ به عبدالرحمان غریب برسد که ضربه این بازیکن از بالای دروازه استقلال به بیرون رفت.

دقیقه 32: ضربه سر غلامی از روی ارسال ایستگاهی مهدی قایدی از بالای دروازه دروازه الاهلی به اوت رفت.

دقیقه 37: ضربه اسماعیلی پشت محوطه جریمه الاهلی با فاصله اندکی راهی اوت شد.

دقیقه 37: عمر السومه با خطا روی محمد نادری اولین بازیکنی بود که از داور کارت زرد گرفت.

دقیقه 40: استقلالی‌ها اعتقاد داشتند توپ ارسالی از نقطه کرنر میلیچ به دست بازیکن الاهلی برخورد کرده است که داور چنین اعتقادی نداشت.

دقیقه 1+45: قایدی با زدن سر توپ در محوطه جریمه الاهلی توسط مدافعان این تیم سرنگون شد که داور اردنی اعتقادی به پنالتی نداشت.

نیمه دوم

دقیقه 47: استقلال نیمه دوم را هجومی آغاز کرد و روی ارسال به محوطه جریمه می‌توانست توسط اسماعیلی به گل دوم برسد که مدافع الاهلی توپ را از روی خط به کرنر فرستاد.

دقیقه 50: ضربه محمد نادری به تیر افقی الاهلی برخورد کرد و با بدشانسی به بیرون رفت.

دقیقه 55: حملات بی‌امان استقلال بالاخره نتیجه داد و محمد نادری پس از اینکه ارسلان مطهری ضربه سر را از روی توپ ارسالی از نقطه کرنر زد، توانست از غفلت مدافعان حریف بهره لازم را برده و گل دوم آبی‌پوشان را به ثمر برساند.

دقیقه 61: ضربه ناگهانی عمر السومه پشت محوطه جریمه استقلال را رشید مظاهری دفع کرد.

دقیقه 67: پاس وریا غفوری به ارسلان مطهری رسید و این بازیکن با طی کردن مسافتی وارد محوطه جریمه الاهلی شد و پاسی عرضی به قایدی داد که مهاجم ریزنقش استقلال در شرایطی سخت توانست گل سوم را برای نماینده ایران به ثمر برساند.

دقیقه 66: سلمان الموشر به دلیل اعتراض به داور کارت زرد گرفت.

دقیقه 73: ضربه ایستگاهی ساریچ، بازیکن بوسنی الاهی را مظاهری دفع کرد.

دقیقه 79: السومه روی اشتباه محمد نادری برای دفع توپ به راحتی دروازه آبی‌پوشان را باز کرد تا اختلاف به یک گل برسد.

دقیقه 86: ضربه سر المقهی کم مانده بود پس از برخورد به تیر دروازه وارد دروازه استقلال شود، اما مظاهری توپ را گرفت.

دقیقه 86: شوت سرکش قایدی از فاصله دور وارد دروازه الاهلی شد تا بار دیگر فاصله گل‌ها به دو برسد.

دقیقه 88: شیخ دیاباته در میان سه مدافع قصد زدن ضربه را داشت که توسط مدافع الاهی سرنگون شد تا داور اردنی به سود استقلال پنالتی بگیرد.

دقیقه 89: ضربه پنالتی دیاباته وارد دروازه الاهلی شد تا حساب کار 5 بر 2 به سود استقلال شود.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4vqb6n

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


گل های تماشایی استقلالی ها مقابل الاهلی عربستان + فیلم