تاریخ انتشار: 1400/02/04 12:00
کد خبر: 40734

اختصاصی/ امید فراموش شده/ یک نفر مسئولان را از خواب بیدار کند!

همین چند روز پیش بود که رقابت های فوتبال المپیک در توکیو قرعه‌کشی شد که متاسفانه باز هم خبری از تیم ملی ایران نبود و از قاره آسیا تیم‌های عربستان، کره جنوبی، استرالیا و ژاپن (میزبان) در این رقابت‌ها حضور خواهند داشت.
اختصاصی/ امید فراموش شده/ یک نفر مسئولان را از خواب بیدار کند!

تیم ملی امید یا همان ( زیر ۲۳ سال) از جمله تیم هایست که در همه کشورها از اهمیت خاصی برخوردار است؛  به جز ایران که هر چهار سال- یک بار، به یادش می افتند و تشکیل می دهند! تیمی که پایه تیم ملی بزرگسالان محسوب می شود و پشتوانه بزرگی برای آینده فوتبال ایران است. احتمالا الان از یاده همه مسئولان و دوستداران فوتبالی رفته که چند ساله تیم ملی امید سهمیه المپیک را نگرفته و هر چهار سال، یک یا چند مربی هدایت این تیم را برعهده گرفته و در مسابقات شرکت کرده و حذف شده است!

در حال حاضر حسرت صعود نکردن به المپیک از نیم قرن هم گذشته‌ و وارد نیم قرن دوم شده که احتمالا حالا حالا ها باید حسرت رفتن به المپیک را بخوریم، چون تیم ملی امیدی در ایران وجود ندارد!

تیم ملی امید به جای اینکه پشتوانه ای برای تیم ملی بزرگسالان باشد، متاسفانه آزمایشگاه خوبی برای مربیان شده که هر دوره یک یا دو مربی هدایت تیم آن را برعهده می گیرند که یا وسط راه کنار می کشند یا اینکه باعث حذف تیم می شوند. با اینکه مسابقات المپیک توکیو تا چند ماه دیگر برگزار می شود ولی ظاهرا مسؤلان فوتبال ما فکر می کنند وقت کافی برای تشکیل تیم ملی و انتخاب سرمربی وجود دارد در حالی که خبر ندارند، المپیک با بیش از یک سال تاخیر برگزار می شود و چشم باز کنیم انتخابی المپیک بعدی از راه رسیده، اما مسئولان ما اندرخم یک کوچه اند!

photo_2021-04-24_12-26-22 (2)

 البته یک مشکل بزرگی که همیشه تیم ملی المپیک ایران داشته و سالهاست نیز درگیرش هستیم؛ این است که هنوز به درستی مشخص نکرده اند این تیم زیر نظر کمیته المپیک قرار دارد و یا فدارسیون فوتبال؟! هر سال این مشکل بزرگ بوده و حتی اختلافاتی را نیز بهمراه داشته که یادش بخیر! در زمان کارلوس کی روش چه مشکلاتی بین تیم ملی امید و بزرگسالان رخ داد و چه اردوهای نیز لغو شد، چون خیلی از باشگاه ها حاضر نمی شدند بازیکن به تیم ملی امید بدهند و گاها باعث محرومیت بازیکنان نیز می شدند!  حال اینکه رئیس فدارسیون جدید و مسئولان کمیته المپیک چه روزی به فکر تیم ملی المپیک بیفتند، یکی باید آنها را از خواب "غفلت" بیدارشان کند، وگرنه کسی فکر تیم ملی امید نیست و همه فکر و ذکرشان تیم ملی بزرگسالان است که خیلی وقت ها "امیدها" قربانی "بزرگان" می شوند.

اما مشکل دیگری که در فوتبال پایه ایران وجود داشته و هنوز هم حل نشده، این داستان جعل مدارک بازیکنان است که هر سال خیلی از تیم ها خواسته‌ یا ناخواسته درگیرش می شوند و مشکلات بزرگی را بوجود می آورند. مثل داستان‌ آکادمی " کیا"  که خیلی بعید بود در فوتبالی که مهدی مهدوی کیا مسؤل آن باشد، بازیکنان جوان با شناسنامه دیگری بازی کنند و باعث گرفتن یه قهرمانی شوند. باید در فوتبال پایه خیلی به این موضوع دقت کنند چون اگر در رقابت‌های برون مرزی چنین اتفاقاتی رخ دهد، با جریمه های سنگین تری همراه خواهد شد.

به قلم علی مسعودی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4jeo8p

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


سرنوشت مبهم تیم ملی امید