تاریخ انتشار: 1400/03/07 17:08
کد خبر: 38690

نیمکت آماه نیاز داریم/ اسکوچیچ به بازی در کناره‌ها فکر می‌کند؟

«بررسی اسامی دعوت شده و دعوت نشده به تیم ملی تفکرات سرمربی تیم ملی را تا حدودی نمایان می‌کند»
نیمکت آماه نیاز داریم/ اسکوچیچ به بازی در کناره‌ها فکر می‌کند؟

برگزاری چهار بازی در دوازده روز و نتیجه گرفتن در هر چهار‌بازی، آن هم در رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی، بی شک سخترین چالش دراگان اسکوچیچ در عمر فوتبالی‌اش بوده و حالا سرنوشت فوتبال ایران برای حضور در جام‌جهانی ۲۰۲۲ در دستان او قرار گرفته است.

 برای موفقیت در بازی‌هایی اینچنین فشرده باید بازیکنان منتخب از کیفیت بالایی برخوردار باشند و داشتن دو بازیکن آماده در هر پست و بهره بردن از بازیکنان چند پسته بشدت لازم است.

قصه تکراری انتقادها به اسامی دعوت شده همواره وجود داشته است اما در این اردو نبود چند بازیکن تعجب بسیار زیادی را بوجود آورد.

خط حمله تیم ملی را می‌توان پر ستاره ترین خط تیم ملی دانست و عملکرد فوق‌العاده طارمی و سردار آزمون در فوتبال اروپا بسیار امیدوار کننده است و این در حالیست که کریم انصاری‌فر‌ و کاوه رضایی هم در این لیست حضور دارند، اما چشم پوشی از آقای گل فعلی لیگ برتر، سجاد شهباز زاده کمی تعجب برانگیز بود و از مربی که خودش از دل لیگ‌به تیم ملی رسیده انتظار میرفت عملکرد فوق‌العاده سجاد را در این فصل مدنظر قرار دهد.

امید ابراهیمی، روزبه‌چشمی رامین‌رضاییان‌سه بازیکنی که در این سالها خصوصا در دوره کیروش به حضورشان عادت کرده بودیم از غایبان هستند و‌به نظر می‌رسد مسائل دیگری جز نکات فنی، خصوصا در مورد رامین رضاییان در غیبتش تأثیر گذار باشد.

بی شک رامین و وریا غفوری در سالهای اخیر از بهترین مدافعان راست ایران بوده‌اند اما اتفاقات غیر فوتبالی آنها را از حضور در تیم ملی دور و‌دورتر کرد و اسکوچیچ هم مربی نیست که بتواند در مقابل تصمیمات رؤسا و رؤسای رؤسایش بایستد و ترجیح داد به صادق‌محرمی و‌دانیال اسماعیلی فرد ! در خط راست بهره ببرد.

به جرأت می‌توان گفت سبک بازی تیم ملی به کناره‌ها وابسته است، چراکه هافبک آزاد و پلی میکر تخصصی و خلاق همچون سوش رفیعی و‌فرشید اسماعیلی و ...  که در میانه میدان به ایفای نقش بپردازد در تیم ملی دیده نمیشود و در لیست هافبک‌ها اکثرا هافبک‌های دفاعی همچون حاج‌صفی، نوراللهی، کامیابی‌نیا، عزت‌اللهی و یا هافبک‌هایی با توانایی بازی لبه خط همچون ترابی امیری، جهانبخش و قلی زاده دیده می‌شود و تنها سامان قدوس به عنوان یک هافبک شاید طراح حضور دارد.

در هرصورت موفقیت تیم ملی آرزوی همه‌ی فوتبال دوستان است و امیدواریم تیم ملی کشورمان با پیروزی در رقابت‌های پیش رو فکر دعوت نشدن اسامی اشاره شده و سایر بازیکنان مدعی پوشیدن پیراهن تیم ملی را از سر کارشناسان ببرد.

به قلم

پوریا منصوری

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2rbl8b

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


با انصراف کره شمالی معادلات صعود پیچیده تر شد