تاریخ انتشار: 1400/03/16 20:44
کد خبر: 38300

ترکیب احتمالی بحرین مقابل ایران

هلیو سوزا که در دیدارهای گذشته دست به تغییرات فراوانی در ارنج اصلی تیمش زده است، با ترکیب متفاوتی نسبت به بازی با کامبوج به مصاف ایران می رود.
ترکیب احتمالی بحرین مقابل ایران

فردا و از ساعت 21 به وقت تهران، تیم های ملی ایران و بحرین در دیداری حساس و سرنوشت ساز در استادیوم ملی شهر بحرین به مصاف هم می روند که برنده این بازی می تواند گام بزرگی جهت صعود به دور بعدی و اصلی مقدماتی جام جهانی 2022 و جام ملت های آسیا 2023 بردارد.

هلیو سوزا سرمربی بحرین در دیدارهای گذشته تیمش از ترکیب های متفاوتی استفاده کرده و همواره ارنج اصلی این تیم در پست های مختلف در چرخش بوده که حتی وب سایت های بحرینی نیز به این مسئله اشاره کرده و روزنامه الوطن این کشور اعلام کرد که در بازی فردا با ایران هنر سوزا مشخص خواهد شد که آیا این تغییرات فراوان و استفاده از عناصر مختلف باعث باز بودن دست او شده یا اینکه سبب ناپایداری ترکیب اصلی تیم ملی بحرین خواهد شد.

بحرین پیش از حضور در این رقابت ها، چند دیدار دوستانه را پشت سر گذاشت. آنها در ماه مارس میلادی (5 و 10 فروردین) در دو بازی دوستانه به مصاف سوریه و اردن رفته که در این 2 بازی و در ترکیب اصلی و یازده نفره، از 22 بازیکن مختلف استفاده شد. یعنی تمام ترکیب بازی اول با سوریه که با برتری 3 بر یک بحرین به پایان رسید با ترکیب اصلی نبرد با اردن که با شکست دو بر یک شاگردان سوزا خاتمه یافت، متفاوت بود.

آنها چند روز قبل از آغاز رقابت های مقدماتی جام جهانی، دو دیدار دوستانه دیگر با اوکراین و مالزی برپا کردند. در این دو بازی نیز از 18 بازیکن مختلف استفاده شد. تنها بازیکنانی که در این 2 جدال در ترکیب ثابت حضور داشتند، علی حرم، ابراهیم لطف الله، کمیل الاسود و سیدرضا عیسی بودند که از ابتدا برای بحرین به میدان رفتند و سایر بازیکنان تغییر کردند.

با از سرگیری رقابت های مقدماتی جام جهانی، بحرین بار دیگر با چند تغییر به مصاف کامبوج رفت. سوزا تقریبا به مهره های اصلی تیمش برای جدال با ایران استراحت داد. اکنون به نظر می رسد این مربی پرتغالی برای دیدار فردا از بازیکنان باتجربه تیمش بهره گیرد هر چند ممکن است باز هم تغییراتی در ترکیب احتمالی ایجاد کند اما به احتمال فراوان بحرین با تغییرات اندک نسبت به ترکیب زیر به مصاف ایران می رود.

هر چند سوزا در بازی با کامبوج با ترکیبی هجومی و سیستم 433 به میدان رفت ولی به نظر می رسد او مقابل ایران با سیستم 451 یا 4141 بازی کند. ترکیب احتمالی بحرین برای بازی فردا را مرور می کنیم:

دروازه بان:

بحرین در بازی های گذشته از 3 دروازه بان مختلف استفاده کرد. سیدمحمد جعفر، سید شبر علوی و ابراهیم لطف الله گلرهای مختلف هلیو سوزا در بازی های گذشته بودند ولی با توجه به حضور سیدمحمد جعفر در کنفرانس خبری پیش از بازی و اینکه او در بازی با کامبوج نیز گلر بحرین بود، احتمال زیاد او سنگربان تیمش در بازی فردا خواهد بود.

مدافعین وسط:

می توان برای پست دفاع وسط اسامی بازیکنانی که در دیدارهای گذشته بحرین به میدان رفته اند را به خط کرد که تنها موجب سر درد می شود. سوزا در 5 دیدار قبلی از 7 نفر برای تشکیل زوج خط دفاعی تیمش استفاده کرد. تنوع استفاده از نفرات بالا باعث سرگیجه شدن رقبا شده و مشخص نیست در سر این مربی پرتغالی چه می گذرد.

با این وجود، به نظر می رسد شانس حضور سیدمهدی باقر و حمد الشمسان در ترکیب اصلی بیشتر از سایرین باشد ضمن اینکه ولید الحیام بازیکن دیگری است که می تواند در کنار یکی از این دو نفر در خط دفاعی بحرین به میدان برود و یا اینکه در پست دفاع چپ حضور داشته باشد.

مدافعین کناری:

به نظر می رسد انتخاب سیدرضا عیسی برای پست دفاع راست حتمی به نظر برسد. این بازیکن در برابر اردن، اوکراین و مالزی به طور ثابت برای تیمش به میدان رفت. البته احمد میرزا گزینه آلترناتیو این بازیکن است. او در دو دیدار قبلی با کامبوج و سوریه به طور ثابت بازی کرد.

یکی از علامت سوال ها در خصوص ترکیب تیم سوزا، مربوط به سمت چپ خط دفاعی بحرین است. احمد نبیل در دیدار با اوکراین و کامبوج از ابتدا به میدان رفت، راشد الحوطی نیز مقابل اوکراین و کامبوج در ترکیب ثابت بود و در بازی چند روز پیش از دقیقه 67 جایش را به ولید الحیام داد. به طور کلی یکی از بین احمد نبیل، راشد الحوطی و ولید الحیام در این پست به میدان می روند.

هافبک دفاعی:

اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، علی حرم در این پست برای بحرین به میدان می رود. بازیکن با تجربه و 32 ساله باشگاه الرفاع در 4 دیدار از 5 بازی قبلی تیم ملی کشورش از ابتدا به میدان رفته است. او مقابل اردن و اوکراین کامل بازی کرد و در دیدار با مالزی و کامبوج 55 دقیقه در زمین حضور داشت.

هافبک های میانی:

کمیل الاسود و جاسم الشیخ مهره های تأثیرگذار بحرین در خط میانی هستند. این دو بازیکن در 4 بازی از 5 بازی قبلی حضور داشتند که در 3 دیدار از ابتدا به میدان رفته اند. جاسم الشیخ تقریبا برابر اردن و اوکراین کامل بازی کرد و مقابل مالزی 34 و در برابر کامبوج 54 دقیقه در زمین حضور داشت. او در بازی قبلی یک گل زد و یک پاس گل نیز داد.

کمیل الاسود نیز روز درخشانی مقابل کامبوج سپری کرد. او دو گل زد و یک پاس گل داد و 90 دقیقه در زمین حضور داشت. او مقابل اوکراین 65 و در برابر مالزی 55 دقیقه و در جدال با اردن 11 دقیقه در زمین حضور داشت. این بازیکن با 4 گل زده، بهترین گلزن بحرین در رقابت های مقدماتی جام جهانی است.

وینگرهای چپ و راست:

خیلی بعید به نظر می رسد که هلیو سوزا بازیکنان دیگری به جز محمد مرهون و مهدی الحمیدان برای این دو پست انتخاب کند. الحمیدان که توانایی بازی در هر دو سمت را دارد، در 4 بازی گذشته برای بحرین به میدان رفته است. تنها کسی که می تواند به جای این بازیکن به میدان برود، سید ضیاء سعید است. این وینگر در بازی با اوکراین تنها گل تیمش را به ثمر رساند.

اما محمد مرهون بازیکن بسیار خطرناک بحرینی هاست که مدافعین ایران باید برای مهار او حسابی حواسشان جمع باشد. وینگر 23 ساله باشگاه الرفاع در هر 5 بازی گذشته تیمش به میدان رفته است و مهره اصلی هلیو سوزا محسوب می شود. این بازیکن آمار بسیار خوبی را در بازی های گذشته ثبت کرده و در 7 دیدار قبلی که برای بحرین به میدان رفته، 4 گل زده و 3 پاس گل نیز داده است. او مقابل کامبوج در 36 دقیقه پایانی به بازی آمد و یک پاس گل داد.

مهاجم نوک:

بحرین برای این پست دو بازیکن خطرناک دارد. محمد الرمیحی در 8 بازی گذشته که برای بحرین به میدان رفته است، 6 بار موفق به گلزنی شده است. او که 72 دقیقه در برابر کامبوج به میدان رفت، یک بار موفق به گلزنی شد.

دیگر بازیکن خطرناک خط حمله بحرین، اسماعیل عبداللطیف است. او با به ثمر رساندن 46 گل برای بحرین، بهترین گلزن تاریخ این کشور است و در برابر کامبوج نیز تنها 18 دقیقه در زمین حضور داشت و 2 گل به ثمر رساند. او در 5 بازی گذشته بحرین فقط 2 بار به میدان رفته که جمع دقایق حضور او 63 دقیقه است و در این مدت اندک، 4 گل به ثمر رسانده است. از بین او و الرمیحی یک نفر فردا مقابل ایران به میدان می رود مگر اینکه هلیو سوزا دست به عملیات انتحاری بزند و با دو مهاجم اصلی خود به میدان برود.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45rlwm

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


خواب بحرینی‌ها برای ایران