تاریخ انتشار: 1400/03/30 11:15
کد خبر: 37714

VAR در لیگ برتر عراق

علاء عبدالقادر، رییس کمیته ی داوران فدراسیون فوتبال عراق پیش بینی کرد در اواسط یا اواخر فصل آینده استادیوم های این کشور مجهز به تکنولوژی کمک داور ویدئویی شود.
VAR در لیگ برتر عراق

به همین بهانه جلسه ای آنلاین بین اعضای کمیته ی داوران فدراسیون فوتبال عراق و هم چنین نمایندگان فیفا در مورد کار برد فن آوری VAR برگزار شد. رییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال عراق بعد از این جلسه گفت: جلسه ی خوب و پرباری بود و متوجه شدیم که شرایط فدراسیون فوتبال جهان برای بکار گیری این تکنولوژی چیست. مهمترین آن تربیت نیروی انسانی متخصص برای بهره گیری از این تکنولوژی است. ضمن اینکه اجرایی کردن این ایده در فوتبال عراق نیاز به تامین هزینه های مالی هم دارد. هم چنین باید فاکتور زمان را در اجرایی کردن این پروژه درک کنیم.

عبدالقادر در پاسخ به این سوال که VAR چه زمانی در فوتبال عراق راه اندازی خواهد شد؟ گفت: اجرایی کردن این ایده در استادیوم های عراق نیاز به 8 تا 9 ماه زمان نیاز دارد و ما پیش بینی می کنیم در اواسط یا اواخر فصل آینده بازی های لیگ برتر با حضور VAR برگزار شود. در این خصوص ما نشستی را با مدیران شرکت Dravtvish Far Light برگزار کردیم که این شرکت یکی از شرکت های مورد تایید فیفا برای راه اندازی VAR است.

رییس کمیته داوران در خصوص هزینه های راه اندازی این تکنولوژی گفت: VAR یک فن آوری خوب و ارزان است و برای هر استادیوم و برای یک فصل کامل باید بین 30 تا 35 هزار دلار هزینه کنیم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3nrdbk

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


اعلام داوران ۲ دیدار معوقه از رقابت‌های لیگ‌برتر