تاریخ انتشار: 1400/04/21 07:03
کد خبر: 36636

مسی به فتح هفتمین توپ طلا نزدیک شد

قهرمانی تیم ملی فوتبال آرژانتین در رقابت‌های کوپا آمریکا شانس مسی را برای کسب توپ طلای سال ۲۰۲۱ افزایش داد.
مسی به فتح هفتمین توپ طلا نزدیک شد

تیم ملی فوتبال آرژانتین با پیروزی یک بر صفر مقابل برزیل ، قهرمان مسابقات  کوپا آمریکا ۲۰۲۱ شد.

لیونل مسی  کاپیتان تیم ملی فوتبال آرژانتین با درخشش در مسابقات جام ملت‌های آمریکای جنوبی، تیم ملی کشورش را پس از ۲۸ سال به عنوان قهرمانی این رقابت‌ها رساند و علاوه بر این، شانس خود را برای کسب توپ طلای سال ۲۰۲۱ بیش از پیش افزایش داد.

به دلیل تعطیلی مسابقات فوتبال در سال ۲۰۲۰، مراسم انتخاب بهترین بازیکن سال جهان و اهدای توپ طلا برگزار نشد، اما امسال با ازسرگیری مسابقات فوتبال این رویداد جذاب برگزار و برنده توپ طلای سال ۲۰۲۱ در ماه دسامبر مشخص خواهد شد. اگرچه تا ماه دسامبر سرنوشت توپ طلا مشخص نخواهد شد، اما بر اساس عملکرد بازیکنان طراز اول جهان گمانه زنی‌هایی از سوی رسانه‌ها درباره برنده این جایزه ارزشمند صورت گرفته و نامزد‌هایی معرفی شده اند.

در میان بازیکنانی که نامشان برای کسب این جایزه مطرح شده نام لیونل مسی ستاره تیم ملی فوتبال آرژانتین و باشگاه بارسلونا بیش از همه به گوش می‌رسد. گرچه مسی فصل گذشته در رقابت‌های باشگاهی نتوانست به همراه بارسلونا به افتخار مهمی دست پیدا کند و فقط به قهرمانی در رقابت‌های کوپا دل ری در اسپانیا بسنده کرد، اما درخشش او در رقابت‌های داخلی باعث شده بود نام او هم در کنار بازیکنان دیگری که فاتح لیگ‌های داخلی و لیگ قهرمانان اروپا شده بودند، مطرح شود.

قبل از شروع رقابت‌های کوپا آمریکا و یورو ۲۰۲۰ بسیاری معتقد بودند که این ۲ تورنمنت معتبر می‌تواند تکلیف برنده توپ طلای سال ۲۰۲۰ را مشخص کند و حالا با قهرمانی آرژانتین در رقابت‌های کوپا آمریکا می‌توان گفت ستاره بارسلونا گام بزرگی به سوی کسب هفتیمن توپ طلای خود برداشته است.

مسی سال ۲۰۲۰ موفق شد ۳۴ گل به ثمر برساند و علاوه بر آن ۱۳ پاس گل نیز به هم تیمی‌های خود داد. او در رقابت‌های کوپا آمریکا ۴ گل زد و پنج پاس گل داد و عنوان بهترین گلزن و بازیکن مسابقات را نیز از آن خود کرد. با توجه به این آمار‌ها به نظر می‌رسد هیچ بازیکنی نتواند برای کسب بهترین جایزه انفرادی سال به اعجوبه آرژانتینی برسد.

دیگر بازیکنانی که از شانس بالایی برای کسب این جایزه برخوردارند عبارتند از:

رابرت لواندوفسکی، ستاره لهستانی بایرن مونیخ سال گذشته ۳۴ گل زد و ۴ پاس گل داد. او به همراه بایرن‌مونیخ قهرمان بوندس لیگا و جام باشگاه‌های جهان شد. نقطه منفی در کارنامه رابرت لواندوفسکی حذف تیم ملی لهستان از رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ بود.

انگولو کانته، هافبک فرانسوی تیم چلسی با این تیم قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد و در دو بازی نیمه نهایی و فینال هم به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شد.

روملو لوکاکو، ستاره تیم ملی بلژیک و اینترمیلان سال ۲۰۲۰ موفق شد ۲۲ گل به ثمر رساند و ۷ پاس گل بدهد. او به همراه اینترمیلان قهرمان رقابت‌های سری آ شد.

کیلیان امباپه، ستاره تیم ملی فوتبال فرانسه و پاری سن ژرمن به همراه این تیم قهرمان جام حذفی و جام اتحادیه فرانسه شد.

امباپه فصل گذشته ۲۹ گل زد و ۷ پاس گل داد. حذف فرانسه از رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ شانس این بازیکن را برای کسب توپ طلا تا حد زیادی کاهش داد.

کوین دی بروینه، ستاره بلژیکی تیم منچسترسیتی به همراه این تیم فاتح لیگ جزیره و جام حذفی شد. او ۱۰ گل به ثمر رساند و ۱۰ پاس گل داد و اوایل این فصل جایزه بهترین بازیکن را از سوی انجمن بازیکنان حرفه‌ای دریافت کرد.

کریستیانو رونالدو، کاپیتان تیم ملی پرتغال فصل گذشته به همراه یوونتوس فاتح جام حذفی ایتالیا و سوپرجام این کشور شد. او ۲۷ گل زد و چهار پاس گل داد. رونالدو گرچه با پرتغال در مرحله یک‌هشتم نهایی یورو ۲۰۲۰ حذف شد، اما عملکرد انفرادی فوق العادی داشت و با ۵ گل زده پیش از دیدار فینال، آقای گل این مسابقات بوده است.

رحیم استرلینگ، این بازیکن ملی پوش منچسترسیتی سال ۲۰۲۱ موفق شد ۱۱ گل بزند و ۶ پاس گل بدهد. او به همراه منچسترسیتی فاتح لیگ جزیره و جام حذفی انگلیس شد. استرلینگ در رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ درخشش خاصی داشته و در چهار بازی اول انگلیس سه گل به ثمر رسانده و یکی از عناصر کلیدی انگلیس در رسیدن به فینال بوده است.

ارلینگ هالند، ستاره نروژی دورتموند سال ۲۰۲۱ موفق شد ۲۵ گل برای دورتموند به ثمر برساند و ۹ پاس گل بدهد. او با این تیم قهرمان جام حذفی آلمان شد.

نیمار، ستاره تیم ملی برزیل امسال ۱۲ گل زد و ۱۰ پاس گل داد و به همراه با پاری سن ژرمن قهرمان جام حذفی و جام اتحادیه فرانسه شد. اگرچه نیمار توانست برزیل را به دیدار فینال جام ملت‌های آمریکای جنوبی برساند، اما ناکامی در ایستگاه پایانی شاید به قیمت از دست رفتن توپ طلا باشد.

از دیگر بازیکنانی که نام آن‌ها به میان آمده است می‌توان به کریم بنزما (رئال مادرید)، هری کین (تاتنهام)، میسون مانت و جورجینیو (چلسی)، فدریکو کیه زا (یوونتوس)، روبن دیاز، فیل فودن و ایلکای گوندوغان (هر ۳ منچستر سیتی)، پدری (بارسلونا) و نیکولو بارلا (اینترمیلان) اشاره کرد.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2lwxd6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مهم‌ترین شب زندگی مسی

 آرژانتین 2- نیجریه 1؛ مسی در جام جهانی ماند
نجات آلبی سلسته به کمک کرواسی؛