تاریخ انتشار: 1400/04/21 10:59
تجلیل از مدال آوران و قهرمانان هیات گلف استان کرمانشاه
کد خبر: 36631

اولین زمین مینی‌گلف در کرمانشاه افتتاح می‌شود

مراسم تجلیل از مدال آوران و قهرمانان هیات گلف استان کرمانشاه با حضور مدیران کل ورزش و جوانان و جمعی از ورزشکاران این رشته برگزار شد
 اولین زمین مینی‌گلف در کرمانشاه افتتاح می‌شود

مراسم تجلیل از مدال آوران و قهرمانان هیات گلف استان کرمانشاه با حضور صابر رحیمی مدیرکل،  جلال عزیزی معاون امور ورزش، میترا احمدی معاون توسعه منابع و پشتیبانی  برگزار و از خدمات ارزنده الهام اکبری رییس هیات در جذب و آموزش علاقمندان به ورزش گلف تجلیل شد، همچنین از ورزشکاران،مدال آوران، مربیان و مجریان طرح استعدادیابی و اعضای هیات رییسه گلف استان با اهدای لوح تقدیر، تندیس و جوایز تجلیل به عمل آمد.

رئیس هیات گلف استان کرمانشاه در این مراسم گفت: پایان تیرماه اولین زمین مینی‌گلف در کرمانشاه افتتاح می شود.

الهام اکبری بااشاره به فعالیت 15 ساله گلف در کرمانشاه، اظهارکرد: طی این سالها با تربیت و آموزش ورزشکاران توانمندی در این رشته توانسته‌ایم جزو استان‌های برتر کشور قرار گیریم.

وی تصریح کرد: سال 1397 برای اولین بار در اولین دوره المپیاد استعدادهای برتر گلف کشور سه ورزشکار کرمانشاهی مقام آوردند و سال بعد نیز دو مدال گرفتیم که کسب این موفقیت درحالی بود که رقبای بسیار قدرتمندی داشتیم که سابقه سالها حضور در تیم ملی را دارند و این اتفاقی خوشایند و بی سابقه در گلف استان بود.

رئیس هیات گلف کرمانشاه خاطرنشان کرد: کسب این موفقیت‌ها نشان داد که گلف کرمانشاه استعداد زیادی دارد که باید برای آنها به فکر زیرساختی باشیم، چراکه حتی یک وجب زمین هم برای این رشته در استان نداشتیم و براین اساس پیگیری‌هایی را آغاز کردیم.

وی تاکید کرد: گلف ورزشی مفرح و بانشاطی است که می‌تواند نشاط اجتماعی را در جامعه گسترش بدهد و جامعه نونهالان، نوجوانان و جوانان را به سمت خود جذب کند، بنابراین در تلاشیم تا آن را به درستی به مردم  معرفی کنیم و با طرح های استعدادیابی بازیکنان آینده دار استان شناسایی شوند که این امر مستلزم داشتن زیرساخت و تجهیز و امکانات است.

اکبری ادامه داد: البته در بحث تجهیزات فدراسیون کمک‌هایی می کند، اما در بحث زیرساخت ها نیاز به حمایت و کمک استان است و جزو معدود استان‌هایی در کشور بوده‌ایم که هیچ زیرساختی نداریم.

وی با تاکید براینکه گلف کرمانشاه آینده درخشانی پیش رو دارد، اعلام کرد: طی سالهای اخیر پایه گذاری خوبی برای تربیت ورزشکاران مستعد انجام داده‌ایم که در آینده شاهد رشد و ظهور این استعدادها خواهیم بود، بنابراین به زیرساخت نیاز داریم.

رئیس هیات گلف کرمانشاه اضافه کرد: باتوجه به پیگیری‌هایی که طی یکی دوسال اخیر انجام دادیم، با حمایت و موافقت مدیرکل ورزش و جوانان استان زمینی در مجموعه ورزشی 15 خرداد برای احداث یک زمین استاندارد 18 میدانه مینی گلف اختصاص پیدا کرد که امیدواریم در تیر یا مرداد ماه شاهد افتتاح آن باشیم.

وی تاکید کرد: با داشتن زمین استاندارد مینی گلف، ضمن افزایش سرانه زمین گلف می‌توانیم از این پس روی بحث استعدادیابی و جذب مخاطبین از رده‌های سنی جوانان گرفته تا بزرگسالان اقدام کنیم.

الهام اکبری- صابر رحیمی

اکبری در ادامه با بیان اینکه رشته‌های مختلفی همچون بهکاپ، مینی گلف، وودبال و کروکت در گلف کرمانشاه تاکنون راه اندازی شده، افزود: در صورتی که مدیران ورزش شهرستانها همکاری کنند، آمادگی داریم با اعزام مربی این رشته‌ها را در شهرستان‌های استان هم راه اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه از زمان شیوع بیماری کرونا تعداد ورزشکاران رشته گلف در استان بیشتر شده، گفت: هرچند کرونا فعالیت تعداد زیادی از رشته‌های ورزشی را مختل کرد، اما برای رشته گلف این اتفاق نیفتاد، چراکه این رشته در فضای باز و با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام می‌شود و حتی شاهد افزایش تعداد ورزشکاران این رشته هم بودیم و ما نیز از این فرصت استفاده کردیم تا علاقمندان به گلف را در استان افزایش دهیم.

رئیس هیات گلف استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در استان جمعا حدود 650 ورزشکار فعال در رشته گلف داریم که از این تعداد حدود 200 نفر بیمه شده ورزشی هستند و امسال هم افزایش قابل توجهی از نظر تعداد بیمه شده‌ها داشتیم.

وی در ادامه به مزایای گلف هم اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه این رشته در فضای باز و در زمین چمن انجام می‌شود، برای همین میزان استرس افراد را کم می‌کند و نشاط، پویایی، سلامت و آرامش را به آنها ارمغان می‌دهد.

اکبری با تاکید براینکه گلف رشته‌ای خانوادگی است، افزود: مدیریت شهری و شهرداری می‌توانند این رشته را پارکی کنند و برای روی آوردن خانواده‌ها و افزایش پیوند اجتماعی و همبستگی بین آنها کمک کننده باشند.

 

الهام اکبری- صابر رحیمی

 

الهام اکبری- صابر رحیمی

الهام اکبری- صابر رحیمی

الهام اکبری- صابر رحیمی

الهام اکبری- صابر رحیمی

الهام اکبری- صابر رحیمی

الهام اکبری- صابر رحیمی

الهام اکبری- صابر رحیمی

 

الهام اکبری- صابر رحیمی

الهام اکبری- صابر رحیمی

الهام اکبری- صابر رحیمی

الهام اکبری- صابر رحیمی

 

 

الهام اکبری- صابر رحیمی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4d9mow

اخبار مرتبط



آخرین اخبار




از عملکرد مدیریت ورزش وجوانان رضایت دارم/ رحیمی مدیری عمل گرا است
استاندار کرمانشاه در گفت وگو با فرتاک نیوز:

رحیمی: خداوند را شاکریم که با حمایت آقای استاندار میزبان شایسته ای بودیم + فیلم
مدیر کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه در گفت وگو با فرتاک ورزشی:

استان کرمانشاه 70 هزار ورزشکار سازمان یافته دارد
مدیرکل ورزش وجوانان استان کرمانشاه: