تاریخ انتشار: 1400/05/15 18:22
کد خبر: 35339

گرانترین انتقال تاریخ عربستان راهی الهلال شد

متئوس پریرا وینگر برزیلی فصل قبل وست برومویچ، با انتقالی بالغ بر 17 میلیون یورو به تیم فوتبال الهلال عربستان پیوست.
گرانترین انتقال تاریخ عربستان راهی الهلال شد

پس از کش و قوس فراوان و همانطور که از دیروز نیز ذکر شده بود، متئوس پریرا وینگر فصل گذشته وست برومویچ به الهلال عربستان پیوست. مراحل عقد رسمی قرارداد این بازیکن در پاریس برگزار شد و باشگاه وست برومویچ پس از هفته ها مذاکره، اجازه جدایی به ستاره تیمش را داد.

قرارداد این بازیکن برزیلی با الهلال 5 ساله بوده و او پس از موسی مارگا از پورتو و حمد الیامی از القادسیه، به سومین خرید تابستانی الهلال تبدیل می شود. پس از عقد قرارداد پریرا با آبی های ریاض، او به گرانترین انتقال تاریخ فوتبال عربستان تبدیل شد.

روزنامه الریاضیة نوشته است که باشگاه الهلال برای دریافت رضایت نامه متئوس پریرا، مبلغ 17 میلیون یورو (نزدیک به 505 میلیارد تومان) پرداخت کرده و قرار است این مبلغ را در دو قسط پرداخت کند و خود این بازیکن نیاز سالیانه دستمزد 4.8 میلیون یورویی (بیش از 142 میلیارد تومان) دریافت می کند. این هزینه پرداختی توسط الهلال، متئوس پریرا را گرانترین بازیکن تاریخ فوتبال عربستان تبدیل کرد و رکورد انتقال 16 و نیم میلیون یورویی احمد موسی از لسترسیتی به النصر را شکست.

وست برومویچ که علاقه ای به جدایی پریرا نداشت، در برابر فشار بازیکن تسلیم شد. در حالیکه چند روز پیش مذاکرات دو طرف به بن بست خورده بود، خورخه مندس مدیربرنامه لئوناردو ژاردیم مربی الهلال و ایجنت کریستیانو رونالدو در حل شدن مشکلات دو طرف کمک بزرگی کرد و سرانجام این انتقال شکل گرفت.

متئوس پریرا فصل گذشته در 34 بازی در لیگ جزیره و FA کاپ برای وست برومویچ به میدان رفت که 12 بار موفق به گلزنی شد و 6 پاس گل نیز داد. او 2 بار دروازه چلسی را باز کرد و 2 بار هم برابر شاگردان توماس توخل پاس گل داد. پریرا یک بار به آرسنال گل زد و در هر دو بازی رفت و برگشت برابر لیورپول پاس گل داد.

او قرار است در فصل بعد پیراهن شماره 12 یوسف الثنیان اسطوره سابق آبی های ریاض را بر تن کند. الهلال حریف استقلال در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود. دیداری که 22 شهریور در شهر دبی امارات برگزار می شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2ozrbd

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


آمادگی وست‌برموویچ برای شکایت از الهلال