تاریخ انتشار: 1400/06/17 00:00
کد خبر: 33800

عراق 0- ایران 3؛ سریع، خشمگین و قاطع

تیم های ملی ایران و عراق در دیداری حساس از مرحله مقدماتی جام جهانی، به مصاف هم می روند. دیداری که در سالهای گذشته میان دو تیم، همیشه از حساسیت ویژه ای بالا بوده است.
عراق 0- ایران 3؛ سریع، خشمگین و قاطع

تیم های ملی ایران و عراق در یکی از حساس ترین دیدارهای مرحله مقدماتی جام جهانی از گروه A، به مصاف هم می روند. شاگردان اسکوچیچ پس از پیروزی برابر سوریه، خود را برای کسب دومین برد متوالی در این رقابت ها آماده می کنند.

 

سرمربی کروات تیم ملی که به رکورد 8 پیروزی متوالی دست یافته است، به هیچ وجه دوست ندارد که مقابل این حریف سنتی،  رکورد او شکسته شود. اسکوچیچ پس از اینکه توانست بیماری کرونا را شکست دهد، حالا به دنبال پیروزی بر عراق است. 3 امتیاز این بازی می تواند ایران را به هدفش که رسیدن به جام جهانی است، خیلی نزدیک کند.

 

در سوی مقابل نیز عراق با تیم کاملا متفاوتی نسبت به آخرین بازی دو تیم پای به زمین مسابقه می گذارد. تنها 4 بازیکن به نام های بشار رسن، امجد عطوان، همام طارق و صفا هادی در بازی گذشته دو تیم در مرحله گذشته، امشب در ترکیب اصلی حضور دارند.

 

بازی از هفته دوم در مرحله پایانی مقدماتی جام جهانی 2022 در قاره آسیا – گروه A

سه شنبه: 16/06/1400 ؛ ساعت: 22:30

ورزشگاه: خلیفه دوحه قطر / بدون تماشاگر

گروه داوری: ما نینگ / کمک ها: شی ژانگ - کائو یای؛ داور چهارم: ژانگ لی / داور ذخیره: عبدالکریم حسونه / ناظر مسابقه: طلال السویلمین

کارت زرد:

 

امجد عطوان (11)- احمد ابراهیم (39)-ایمن حسین (50) از عراق

سعید عزت اللهی (37)- علیرضا جهانبخش (63) از ایران

 

 

ترکیب ایران:

علیرضا بیرانوند

صادق محرمی

شجاع خلیل‌زاده

حسین کنعانی‌زادگان

امید نورافکن

سعید عزت اللهی (57- سامان قدوس)

احمد نوراللهی

علیرضا جهانبخش

وحید امیری (88- علی قلی زاده)

مهدی طارمی (88- کریم انصاری فرد)

سردار آزمون (90+4: مهدی قایدی)

سرمربی: دراگان اسکوچیچ

 

ترکیب عراق:

فهد طالب

شیرکو کریم (46- فرانس پتروس)

علی فائز

احمد ابراهیم

ضرغام اسماعیل

صفا هادی (77- علا عبدالزهرا)

امیر العماری (46- مهند علی)

امجد عطوان

همام طارق (71- محمد قاسم)

بشار رسن (28: جاستین میرام)

ایمن حسین

سرمربی: دیک ادووکات

شرح گل ها:

عراق 0 – ایران یک (دقیقه 3: علیرضا جهانبخش): نفوذ فوق العاده مهدی طارمی از سمت چپ و ارسال دیدنی این بازیکن به روی دروازه، با ضربه سر علیرضا جهانبخش همراه شد و این بازیکن موفق شد دروازه عراق را در همان ابتدای کار باز کند.

عراق 0 - ایران 2 (دقیقه 70: مهدی طارمی): سردار آزمون کنار خط عرضی زمین صاحب توپ شد و با پاسی بلند و استثنایی مهدی طارمی را صاحب یک موقعیت تک به تک کرد. این بازیکن پس از کنترل توپی دیدنی، با فهد طالب تک به تک سد و با ضربه ای بغل پا، توپ را از میان پاهای گلر عراقی ها عبور داد و به گل دوم ایران تبدیل کرد.

عراق 0 - ایران 3 (دقیقه 90: علی قلی زاده): یک حرکت خوب از سمت چپ و ارسال دیدنی کریم انصاری فرد در درون محوطه جریمه به علی قلی زاده رسید و این بازیکن پس از یک استپ خوب و با ضربه ای نرم و بغل پا، دروازه عراق را برای بار سوم باز کرد

 

لحظات حساس:

دقیقه 12: کار خوبی تیمی و فرصتی که نصیب مهدی طارمی شد. شوت فنی و بغل پای این بازیکن را گلر عراق در اختیار گرفت.

دقیقه 28: ارسال خوب جهانبخش به روی دروازه نصیب سردار آزمون شد که ضربه سر مهاجم تیم ملی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 32: حرکت تیمی فوق العاده از سمت راست و پاس جهانبخش به نوراللهی و در ادامه ارسال دقیق و زمینی این بازیکن روی نقطه پنالتی به سردار آزمون رسید که ضربه زیبا و بغل پای این بازیکن را فهد طالب گلر عراق به زیبایی مهار کرد.

دقیقه 47: یک ضربه کاشته برای عراق به دست آمد که ضربه ارسالی امجد عطوان پس از تاثیرگذاری ایمن حسین در دهانه دروازه به مهند علی رسید و ضربه سر این بازیکن وارد دروازه ایران شد که البته این گل در شرایط آفساید به ثمر رسید و پس از بازبینی صحنه توسط VAR، تصمیم کمک داور مورد تایید قرار گرفت.

دقیقه 67: یک ضربه کاشته برای ایران به دست آمد که جهانبخش آن را به روی دروازه عراق ارسال کرد که ضربه سر شجاع خلیل زاده در دستان گلر عراق جای گرفت.

دقیقه 74: یک ضدحمله دیدنی از بازیکنان تیم ملی ایران و مهدی طارمی که درون محوطه جریمه صاحب توپ شد. پاس عرضی او در دهانه دروازه به سردار آزمون رسید که صفا هادی چند صدم ثانیه زودتر از آزمون و با تکلی خوب، به توپ رسید و مانع از رسیدن ایران به گل سوم شد.

 

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45rg9o

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


قطری‌ها مخفیانه نسخه عراق را پیچاندند