تاریخ انتشار: 1400/06/21 17:13
استقلال_الهلال؛ ال کلاسیکو آسیایی/نبرد 11 فینالیست
کد خبر: 33574

استقلال نماینده ایران آبی تر از همیشه

یکی از حساس ترین مسابقات لیگ قهرمانان آسیا نبرد، استقلال ایران و الهلال عربستان است که دو تیم روی هم رفته ۵ قهرمانی آسیا را در کارنامه دارند. دو تیمی که حتی یک بار نیز با هم یکی از فینال ها را برگزار کرده اند.
استقلال نماینده ایران آبی تر از همیشه

مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا از دوشنبه ۲۲/ ۶/ ۱۴۰۰ شروع می شود که در یکی از بازی های مهم و سرنوشت ساز استقلال ایران در امارات میزبان الهلال عربستان است که دو تیم برای صعود به نیمه نهایی غرب آسیا تلاش می کنند. نماینده عربستان با هزینه های بسیار سنگین و خرید بازیکنان مطرح خارجی به دنبال قهرمانی دیگر در رقابت‌های های چمپیونزلیگ است و در سوی مقابل نیز نماینده ایران علی‌رغم مشکلات مالی و حواشی که پشت سر گذاشته، برای رسیدن به فینالی دیگر تلاش‌ می کند.

دو تیم در مجموع ۵ بار قهرمان آسیا شده اند که سهم الهلال ۳ قهرمانی و سهم استقلال ۲ قهرمانی بوده است. البته این دو تیم ۶ نایب قهرمانی را نیز تجربه کرده اند که سهم آبی های عربستانی ۴ تا و سهم آبی های ایرانی ۲ تا بوده که همین موفقیت ها باعث شده انها تیم در رقابت‌های آسیایی صاحب اسم و رسم شوند. در جدول افتخارات لیگ قهرمانان آسیا، فعلا الهلال با ۳ قهرمانی و ۴ نایب قهرمانی در صدرنشین است و استقلال نیز پس از پوهانگ استیلرز کره جنوبی با ۲ قهرمانی و ۲ نایب قهرمانی در مکان سوم جدول جدول گرفته که این جدال رقابت تیم های پنج ستاره آسیا است.

همین افتخارات آسیایی و قدمت بالای‌ ۶۰ سال دو تیم باعث شده که همیشه بازی های استقلال و الهلال از حساسیت خاصی برخوردار باشد. دیدار دو تیم به "الکلاسیکو آسیایی" معروف است که هر سالی که به آنها مصاف هم رفته اند، شاهد بازی پر برخورد و پر حاشیه ای بوده ایم.

دو تیم در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، جام باشگاه‌های آسیا و همچنین در مسابقات جام در جام آسایی باره به مصاف هم رفته اند که نتایج به دست آمده نشان‌ می دهد، آمار بسیاری نزدیکی با هم دارند. بازی در فینال، نیمه نهایی، یک چهارم نهایی و مرحله گروهی  حکایت از دیدارهای دو تیم را دارد که باید دید در این مرحله کدام تیم برنده زمین می شود و به نیمه نهایی غرب آسیا می رسد؟

اما اگر از نگاه فنی بخواهیم به این بازی بپردازیم، الهلال در خط حمله بسیار خطرناک است که حضور مهاجمانی مثل موسی مارگاه و گومیس می‌تواند هر دروازه ای را دچار مشکل کند. الیته الهلال در سایر پست ها نیز بازیکنان تاثیرگذاری دارد که اگر سلیمان فرج به بازی برسد، خط هافبک این تیم قدرت چند برابری پیدا می‌کند. در خط دفاعی نیز یک مدافع با تجربه کره ای به نام جانگ هیون سو وجود دارد که سالهاست در این تیم بازی می کند. ناگفته‌ نماند سالم الدوساری نیز به این بازی رسیده که او نیز از بازیکنان تاثیرگذار تیم محسوب می شود. در کل بازی با تیم الهلال در هر شرایط سختی و حساسیت خودش را دارد، چون این تیم همیشه با هزینه هایی که می‌کند، تیم پر مهره ای را به رقابت‌های آسیایی می فرستد.

در سوی مقابل‌ استقلال نسبت به حریف عربستانی تغییرات زیادی در ترکیب تیم داشته که کادر فنی آبی ها خیلی از نفرات مرحله گروهی را در خدمت نخواهند داشت. قطعا غایب بزرگ آبی ها در این جدال حساس، مهدی قایدی خواهد بود که اتفاقا در لیگ امارات به سر می برد و باید از خانه این مسابقه را تماشا کند. استقلال غایبان دیگری نیز دارد که می توان به فرشید اسماعیلی، شیخ دیاباته، محمد نادری، مسعود ریگی و چندین بازیکن دیگر اشاره‌ کرد.

به قلم علی مسعودی


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/27d6ge

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


AFC: استقلال با تیمی ناشناخته مقابل الهلال قرار می‌گیرد