تاریخ انتشار: 1400/06/24 13:40
کد خبر: 33430

ترابی؛ منجی پرسپولیس، در شرایط سخت

یک ضربه فوق العاده در دقیقه 91، هنرنمایی تازه مهدی ترابی در این فصل لیگ قهرمانان آسیا بود. بازیکنی که در 7 بازی، روی 7 گل تاثیرگذاشته است.
ترابی؛ منجی پرسپولیس، در شرایط سخت

 پرسپولیس با پیروزی سخت مقابل استقلال تاجیکستان، توانست اولین تیم ایرانی حاضر در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا باشد. پرسپولیسی‌ها در این بازی، حسابی به دردسر افتادند و نتوانستند موقعیت‌های زیادی روی دروازه حریف بسازند. نمایش بسته استقلال تاجیکستان، وضعیت بدنی ناآماده پرسپولیسی‌ها و سبک بازی تیم میزبان، باعث شده بود رسیدن به دروازه آن‌ها دشوار باشد. در لحظاتی که همه منتظر رفتن بازی به وقت اضافه بودند، ضربه تماشایی مهدی ترابی، نتیجه را به نفع پرسپولیس تغییر داد. ترابی که این بازی توسط مدافعان حریف مهار شده بود، در یک لحظه توانست زهرش را بریزد و در موقعیتی سخت، دروازه استقلال تاجیکستان را باز کند.

ترابی در این فصل لیگ قهرمانان، آمار تاثیرگذاری روی 7 گل در 7 مسابقه را دارد. او عادت کرده منجی پرسپولیس، در شرایط سخت باشد. بازی اول با الوحده، ترابی تک گل بازی را برای جلال حسینی ساخت. بازی دوم مقابل الریان، زمانی که پرسپولیس عقب بود ترابی پاس گل مساوی را به کمال کامیابی‌نیا داد. بازی مقابل گوا، او با زدن یک گل و ساختن یک گل دیگر، توانست بازی باخته پرسپولیس را به برد تبدیل کند. بازی برگشت با گوا هم ترابی توانست یک گل بزند. شکست مقابل الوحده، تنها مسابقه بدون تاثیرگذاری مستقیم ترابی بود. او بازی آخر مقابل الریان، گل سوم تیمش را برای کنعانی‌زادگان ساخت. پس از موفقیت پرسپولیس در صعود به عنوان صدرنشین، ترابی مقابل استقلال تاجیکستان گل صعود به مرحله یک چهارم نهایی را هم زد.

پرسپولیس در 4 فصل گذشته لیگ قهرمانان،‌ 3 بار حضور در نیمه نهایی و دو بار رسیدن به فینال را تجربه کرده اما ترابی، در همه آن‌ها غایب بوده است. اولین حضور پرسپولیس در فینال، چند ماه قبل از پیوستن ترابی به این تیم رقم خورد و دومین حضورشان در فینال هم، بلافاصله پس از جدایی ترابی بود. ستاره سال‌های اخیر پرسپولیس در لیگ برتر، می‌خواهد بعد از سه قهرمانی لیگ برای اولین بار بتواند در لیگ قهرمانان هم با تیمش با مراحل نهایی برسد. مسیری سخت، که فعلا بخش مهمی از آن با درخشش ترابی طی شده است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4be97d

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مهدی ترابی بهترین بازیکن پرسپولیس مقابل استقلال تاجیکستان