تاریخ انتشار: 1400/07/23 00:05
کد خبر: 31999

پس از سقوط یووه به سری B به فکر خودکشی افتادم

لوچانو موجی، مدیر سابق یوونتوس، فاش کرد که پس از رسوایی کالچوپولی در فکر خودکشی بوده است.
پس از سقوط یووه به سری B به فکر خودکشی افتادم

شبکه نتفلیکس مستند جدیدی را درباره رسوایی تهیه کرده که در تابستان 2006 و درست پیش از قهرمانی ایتالیا در جام جهانی، ضربه سنگینی به فوتبال این کشور وارد کرد.

بررسی تماس‌های تلفنی نشان داد که چند باشگاه در تلاش بودند تا فشاری را بر کمیته داوران فدراسیون فوتبال وارد کرده و داورهای خاصی را برای قضاوت مسابقات‌شان انتخاب کنند.

علیرغم تمامی فرضیه‌هایی که تا به امروز مطرح شده، هیچ فردی به دلیل دست داشتن در این رسوایی بازداشت نشده و حتی اتهامی مبنی بر تبانی در دیدارها نیز به هیچ بازیکنی زده نشده است.

شخصیت کلیدی این در این بحث موجی بوده که مدیریت یوونتوس را در آن زمان برعهده داشت و پیش از آن نیز مدیر ناپولی بود و بسیاری باور داشتند که کنترل زیادی روی لیگ ایتالیا دارد. این رسوایی به دوران حرفه‌ای حضور او در فوتبال پایان داد، هرچند او حالا به عنوان نویسنده و مفسر مشغول به کار است.

 

موجی در این مستند گفت:« من حتی خجالت می‌کشیدم که در خیابان راه بروم و در آن زمان به چیزهای بسیاری و حتی خودکشی فکر می‌کردم. انگار روی نوک درختی قرار داشتم و همه در زیر درخت من را هدف گرفته بودند و آماده بودند تا به من شلیک کنند. ده روز اول وحشتناک بود. تلوزیون، رادیو و روزنامه‌ها مدام درباره رسوایی حرف می‌زدند. این که شبیه به یک دزد به تصویر کشیده شوی بسیار دردناک است. من حس می‌کردم به زمین افتاده‌ام و یک خانه روی من خراب شده است.»

با تحقیقات انجام شده و بررسی‌های بسیار در نهایت تصمیم براین شد که دو قهرمانی سری A از این باشگاه گرفته شده و به مسابقات سری B فرستاده شود. امتیازهایی نیز از میلان، فیورنتینا، لاتزیو، رجینا و آرتزو کاسته شد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/48qaza

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 کنایه سنگین مدیر سابق یوونتوس به اینتر