تاریخ انتشار: 1400/08/17 19:19
کد خبر: 30591

حمایت بازیکن سابق تیم ملی از اسکوچیچ مقابل طارمی

هافبک سابق تیم ملی گفت: اسکوچیچ یک حقیقت را عنوان کرد و هیچ لزومی ندارد که مهدی طارمی و یا هر بازیکن دیگری به این صحبت‌ها واکنش نشان دهد"

حمایت بازیکن سابق تیم ملی از اسکوچیچ مقابل طارمی

فرزاد آشوبی با اشاره به حواشی پیرامون خط خوردن مهدی طارمی از لیست جدید تیم ملی اظهار داشت:" به نظر من در این قضیه حق با اسکوچیچ است.علیرغم اینکه مهدی طارمی بازیکن بسیار مهم و تاثیرگذاری برای فوتبل ماست و نماینده شایسته‌ای برای ایران در تیم های اروپایی به شمار می‌رود اما در موضوعی که اتفاق افتاده مهدی طارمی کاملا غیرحرفه ای برخورد کرد و من حق را به اسکوچیچ می دهم که نظم و حفظ ساختار را بر خیلی از مسائل و موارد دیگر ترجیح داده است."

او بر خلاف برخی کارشناسان، از صحبتهای سرمربی تیم ملی درباره ضعف بازیکنان ایرانی در تاکتیک‌پذیری دفاع کرده است:" کاملا با صحبت های اسکوچیچ موافقم. ما به شدت در بحث تاکتیکی دچار ضعف هستیم و این ضعف به دلیل بی توجهی، بی دقتی و عدم کارایی در سطوح پایه است. این بحث تاکتیکی در گروه سنی پایه باید حل شود و در آنجا مفاهیم آموزش داده شود اما چون این آموزش را نداشتیم این ضعف همراه با بازیکنان رشد کرده و به نظرم اسکوچیچ به نکته درستی اشاره کرده است. تعجب می کنم چرا مهدی طارمی این حقیقت را نمی‌پذیرد. شاید زمانی که بازیکنان ما در سطح اول اروپا بازی می کنند شاهد این موضوع نباشیم اما فوتبال ایران در این زمینه دچار مشکل است"

 آشوبی صحبتهایش را اینگونه ادامه داد:" فکر می‌کنم این موضوع باید هر چه زودتر حل شود و کسی که نقش تعیین‌کننده‌تری دارد خود مهدی طارمی است. او می‌داند برای رسیدن به این جایگاه چقدر تلاش کرده و چقدر برای تیم ملی مهره مهمی است. او به خوبی مطلع است که مخاطب اسکوچیچ در آن مصاحبه، مهاجم پورتو نبوده و یک صحبت کلی کرده و به نظرم طارمی باید تمرکز بیشتری روی عملکردش به عنوان یک بازیکن بگذارد"

آشوبی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر این موضوع در زمان حضور کی‌روش رخ می‌داد آیا باز هم طارمی چنین واکنشی نشان می‌داد، پاسخی داد:" نمی‌دانم در زمان کی‌روش هم می‌توانست این کار را انجام بدهد یا نه  اما معتقدم اسکوچیچ یک حقیقت را عنوان کرد و هیچ لزومی ندارد که مهدی طارمی و یا هر بازیکن دیگری به این صحبت‌ها واکنش نشان دهد"

از آشوبی پرسیدیم که برخی کارشناسان عقیده دارند بهتر بود اسکوچیچ در این مقطع با طارمی مدارا می‌کرد و در زمان دیگری سراغ برخورد با او می‌رفت. پاسخ او را بخوانید:" اصلا با این تفکر موافق نیستم. هیچ چیز بالاتر از گروه نیست و هیچ چیز بالاتر از نظم و دیسیپلین نمی‌تواند این گروه را کنار هم نگه دارد. هر اتفاقی که نظم را از بین ببرد، باید جلوی آن را گرفت البته شاید بخش مهمی از اتفاق رخ داده بین طارمی و اسکوچیچ، سوتفاهم باشد"

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4vqdq6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


کامپوس خبرچین میلان برای آنالیز تیم طارمی نشد