تاریخ انتشار: 1400/08/24 18:24
کد خبر: 30236

پیشکوت فوتبال: سوریه و لبنان حریف ایران نیستند، عیار ما با کره و ژاپن سنجیده می‌شود

بازیکن پیشین تیم ملی و پرسپولیس می‌گوید که فوتبال ایران نباید از تیم‌های سوریه و لبنان هراس داشته باشد و حریف این تیم باید استرالیا، کره جنوبی و ژاپن باشند.
پیشکوت فوتبال: سوریه و لبنان حریف ایران نیستند، عیار ما با کره و ژاپن سنجیده می‌شود

اینکه مقابل لبنان در 90 دقیقه قانونی باخته بودیم، اتفاق عجیبی بود. فوتبال ایران نباید مقابل لبنان دچار مشکل شود. خوب شد در وقت اضافه توانستیم این تیم را شکست دهیم. در خصوص اختلاف اسکوچیچ و طارمی، برخی ممکن است حق را به طارمی بدهند و برخی هم به اسکوچیچ اما من قضاوت نمی‌کنم. فقط اعتقاد دارم مربی تیم ملی باید بزرگتر از بازیکنانش باشد، چیزی که امروز در تیم ملی ایران شاهد آن نیستیم.

وی که سابقه بازی مقابل تیم‌های ملی عمان، کویت، امارات و... را دارد، اضافه کرد: اکنون طارمی در اروپا بازی می‌کند و ستاره بزرگی است. بازیکن تحت هر شرایطی باید تابع سرمربی باشد، اما این مسئله هم خیلی اهمیت دارد که مربی‌ای در راس تیم ملی قرار بگیرد که از بازیکنانش بزرگتر باشد مثل زمانی که کارلوس کی‌روش هدایت تیم ملی را برعهده داشت و دیدید که در ماجرای سیدمهدی رحمتی، چه اتفاقی رخ داد. مربی‌ای که از بازیکن بزرگتر باشد، تحت هیچ شرایطی نافرمانی و بی‌انضباطی را نمی‌پذیرد.

بازیکن اسبق تیم برق شیراز گفت: زمانی که ما هم در تیم ملی فوتبال بودیم، در یک مقطع بین مایلی کهن و خداداد اختلافی پیش آمد. هر دو ایرانی بودند و موضوعی به شکلی جمع شد تا تیم ملی آسیب نبیند. فکر می‌کنم در این ماجرا بازیکن ایرانی از مربی خارجی بزرگتر است و این باعث اختلاف شده است. عدم دعوت طارمی به تیم هم مشکل ایجاد می‌کند. شما در نظر بگیرید اگر مسی به تیم ملی آرژانتین دعوت نشود، خیلی‌ها بازی‌های این تیم را نمی‌بینند. ستاره‌ها چنین نقشی دارند. در حال حاضر طارمی ستاره تیم ملی ماست و شاید برای خیلی از مردم خوشایند نباشد بازی تیم ملی را بدون او تماشا کنند.

رنجبران در مورد بازی فردای تیم ملی با سوریه عنوان کرد: رقیب ایران، سوریه و لبنان نیستند. رقیب ما استرالیا، کره جنوبی و ژاپن هستندو عیار تیم ما آنجا مشخص می‌شود. از سوریه و لبنان نباید هراس داشته باشیم.

این پیشکسوت فوتبال که در سال‌ها 1376 تا 78 در پرسپولیس بازی کرده، در مورد وضعیت این تیم خاطرنشان کرد: این تیم هنوز جفت و جور نشده و بازیکنانش با هم هماهنگ نیستند. برخی می‌گویند دوست ندارند پرسپولیس بار دیگر قهرمان شود که من این حرف را خیلی قبول نمی‌کنم. مسئله این است که توقعات از پرسپولیس بالا رفته، آنها 5 سال پشت سر هم قهرمان شده‌اند، توقع هوادار بالا می‌رود و قهرمانی ششم را بهتر از قهرمانی‌های دیگر می‌خواهد اما مشکلاتی در تیم وجود دارد. امیدوارم با توجه به بازیکنان خارجی که جذب شده‌اند، تیم شرایط بهتری پیدا کند. میزان پاس اشتباه پرسپولیسی‌ها در بازی آخرشان خیلی زیاد بود. مهدی ترابی با دوران اوجش فاصله زیادی دارد. عیسی آل‌کثیر هنوز به اوج نرسیده و باید تیم آماده‌تر و هماهنگ‌تر از این شود.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2lwr9e

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


استرالیا یا ازبکستان مقابل رقیب ایران