تاریخ انتشار: 1400/09/01 11:20
کد خبر: 29852

مربیان نوجوانان و جوانان؛ اسمی مثل مهدی مهدوی کیا

فدراسیون فوتبال در تلاش برای انتخاب سرمربی برای تیم های نوجوانان و جوانان است. به خصوص که استعدادیابی برای این دو تیم از سوی فدراسیون فوتبال صورت گرفته است.
 مربیان نوجوانان و جوانان؛ اسمی مثل مهدی مهدوی کیا

فدراسیون فوتبال که چندی پیش مهدی مهدوی کیا را به عنوان سرمربی تیم امید انتخاب کرد قصد دارد برای انتخاب سرمربی برای تیم های نوجوانان و جوانان هم گزینه هایی از بین ملی پوشان سابق انتخاب کند. بازیکنان گذشته تیم ملی که در مربیگری مسیر مهدی مهدوی کیا را انتخاب کرده اند. فدراسیون فوتبال به این جمع بندی رسیده انتخاب سرمربی برای تیم  های پایه از سوی ملی پوشانی که در جام جهانی بازی کرده اند بهتر موجب انتقال داده ها از سوی سرمربی به بازیکنان می شوند. البته فدراسیون فوتبال به این دست از مربیان اختیار تام می دهد برای پیشبرد کارهای خود دستیاران خوب و قوی انتخاب کنند. همان طور که مهدی مهدوی کیا در تیم امید مربی تمرین دهنده و بدنساز خارجی به خدمت گرفته است.

گفتنی است تیم امید با مربیگری مهدی مهدوی کیا به بازی های نهایی قهرمانی زیر 23 سال آسیا در تاشکند صعود کرده است که با حضور 16 تیم در سال 2022 برگزار می شود. تیم های نوجوانان و جوانان ایران هم در سال 2023 مسابقات جام جهانی را پیش رو خواهند داشت. البته این تیم ها در صورت موفقیت در بازی های مقدماتی و نهایی جام ملت ها در سال 2022 جواز حضور در جام جهانی را به دست خواهند آورد.

آخرین حضور تیم های نوجوانان و جوانان در جام جهانی به سال 2017 برمی گردد. تیم نوجوانان با مربیگری عباس چمنیان و تیم جوانان با هدایت امیر حسین پیروانی. هیچ یک از این دو تیم در سال 2019 موفق به صعود به جام جهانی نشدند و در سال 2021 هم مسابقات به بهانه کرونا لغو شود. جام جهانی نوجوانان و جوانان هر دو سال یک بار برگزار می شود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/39kglq

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


چرا مهدوی کیا؛ الهیار را دعوت نکرد؟