تاریخ انتشار: 1400/09/04 02:19
بازگشت به تنظیمات کارخانه؛
کد خبر: 29685

بازگشت به سیستم دلخواه؛ ارمغان شیرین برای یحیی و شاگردانش

بازگشت به سیستم دلخواه؛ ارمغان شیرین برای یحیی و شاگردانش
بازگشت به سیستم دلخواه؛ ارمغان شیرین برای یحیی و شاگردانش

پرسپولیس سه امتیاز با نفت آبادان را به حساب خود واریز کرد اما اصل داستان و مهمتر از برد روند رو به پیشرفت این تیم در این بازی بود. برگشت به ارنج چهار دفاع و استفاده از ترابی و امیری در جای اصلی خود نشان داد که گل محمدی حالا از آزمون و خطا گذشته و نتیجه خود را گرفته.بازی پر نفس پرسپولیس در روزی که امیری و ترابی و عالیشاه کاملا در یک سوم دفاعی حریف آزاد بازی می کردند و تغییرات پوزیشنی آنها در زمین دفاع نفت آبادان را هم به عقب زمین خودی سوق داده بود و هم کمی کار را  برای تشخیص در جایگیری ها برای دفاع سخت تر کرده بود. از طرفی تراکم دفاع و سازمان دفاعی نفت آبادان خودبخود کار را این سمت برای پرسپولیس دشوار کرده بود چرا که در این شرایط نیاز به داشتن فضا و نیم فضا برای رسیدن به پاس های آخر منجر به گل برای تیم حمله کننده حیاتی است.

 انتخاب این جابجایی ها در بین مدافعان نفت با محوریت سه بازیکن ترابی، امیری و در نهایت عالیشاه باعث شده بود که پرسپولیس قابلیت ایجاد موقعیت را داشته باشد بخصوص اینکه آقایی و شیری در فاز حمله کاملا لب خط بازی می کردند و باعث عرض دادن به این شکل بازی می دادند. اما یک نکته اساسی در این سبک بازی ها که بلاک از پایین را یک تیم انتخاب می کند حفظ فاز و موج دوم حمله است تا به قول کشتی گیرها خیمه سنگینی روی دفاع حریف زده شود و در نهایت موقعیت برای تیم حمله کننده ایجاد شود .

حالا یا بر اساس توانای های تیمی خود یا احتمالا اشتباه عناصر دفاعی حریف تحت فشار. مسئله ای که هست در داخل همین حفظ فشار هم باید اصول خاصی از بازی رعایت شود که یکی از مهمترین اصول عدم خطا کردن روی بازیکنان تیمی است که در دفاع توپ را در اختیار می گیرند و با گرفتن خطا تمایل دارند بازی را از تب و تاب بیندازند که کاملا به نفع تیم مدافع می باشد. در حقیقت اگر تیم غالب بازی توپ را از دست داده باشد،باید با فشار روی بازیکن صاحب توپ، سعی بر بازپس گیری توپ و حفظ موج دوم حمله داسته باشد که این امر بدون خطا باید انجام شود.

پرسپولیس دقیقا در این فاز که شاید به نام انتقال منفی شناخته می شود در بازی با نفت دقیقا این اصل را تا زمانی که به گل رسید رعایت کرد و توانست  بعد از لو دادن توپ خودی سازماندهی تیم خود را ایجاد و بدون خطا و از دست دادن شانس حمله توپ را باز پس گری کند و حملات متعددی را  در پی آن پی ریزی کند.

اگر به پاس های متعدد پرسپولیس در یک سوم دفاع حریف توجه کنید بخصوص در صحنه ای که منجر به گل شد این اصل کاملا دیده می شود. پرسپولیس با این سبک بازی کردن و این سه امتیاز هم روحیه از دست داده خود را التیام بخشید هم این که اعتماد به نفس خدشه دار شده به تیم برگشت. برگشت پرسپولیس آماده و با روحیه به لیگ و در حقیقت به تنظیمات خود حداقل در این چندسال در حالی که دو هفته تا دربی فاصله داریم می تواند لیگ پر حادثه و هیجانی را برای ما در آیند ترسیم کند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4mqm7w

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


رسمی ؛ ترکیب دو تیم پرسپولیس و صنعت نفت آبادان اعلام شد

تداوم دیسیپلین نقطه عطفِ تغییرات
یحیی و تصمیماتی که باید درست باشند؛