تاریخ انتشار: 1400/11/30 15:10
کد خبر: 25616

مصائب تاریخ جدید دربی؛ یحیی خوشحال‌تر از فرهاد

برگزاری دربی در تاریخ 26 اسفند و ساعت 19:30 موافقان و مخالفان زیادی دارد.
مصائب تاریخ جدید دربی؛ یحیی خوشحال‌تر از فرهاد

 با تصمیم جدید سازمان لیگ سال 1400 با مهم‌ترین رویداد فوتبالی سال به پایان می‌رسد. با توجه به برنامه اعلام شده از سوی سازمان لیگ، دربی در 26 اسفندماه برگزار خواهد شد. این تصمیمی است که به گفته سهیل مهدی براساس خواسته دراگان اسکوچیچ صورت گرفته است. گویا سازمان لیگ برنامه داشته که هفته بیست‌و‌سوم و بیست‌و‌چهارم را قبل از عید برگزار کند اما برای زودتر رفتن بازیکنان به اردوی تیم ملی هفته بیست‌وچهارم به بعد از عید موکول شد و تقویم فوتبالی امسال با برگزاری دربی به پایان می‌رسد. اسکوچیچ خواسته که بازیکنانش در 27 اسفند در اردوی تیم ملی حضور داشته باشند و به همین دلیل تاریخ جدید برای بازی استقلال و پرسپولیس لحاظ شده است. تاریخ و ساعت جدید دربی مانند هر تصمیم فوتبالی دیگری که گرفته می‌شود، موافقان و مخالفان زیادی دارد. 

نگاهی به برنامه بازی‌های هفته قبل از دربی نشان می‌دهد که پرسپولیس روی کاغذ بازی آسان‌تری خواهد داشت. شاگردان یحیی گل‌محمدی در خانه حریف به مصاف نفت مسجدسلیمان می‌روند. استقلال بازی سخت‌تری مقابل دیگر نفت لیگ برتر یعنی صنعت‌نفت آبادان دارد اما در خانه بازی می‌کند و خستگی سفر را نخواهد داشت. به همین دلیل می‌توان گفت هفته ما قبل از دربی برای دو تیم روی کاغذ تقریبا شرایط برابری دارد و بقیه موارد به اتفاقات داخل بازی ربط دارد. 

دو هفته قبل هم استقلال باید با گل‌گهر سیرجان و نساجی بازی کند و پرسپولیس به مصاف صنعت نفت و مس رفسنجان می‌رود. در این بخش هم دو تیم شرایط مشابهی را دارند. اتفاقات داخل زمین و نتایج رقم‌خورده و مصدومان احتمالی مسائلی هست که می‌تواند شرایط را به نفع یا ضرر یکی از دو تیم پایتخت تغییر بدهد. 

برگزاری بازی قبل از فیفا دی و رفتن بازیکنان به تیم ملی اما فاکتوری است که شاید کفه ترازو را به نفع یحیی گل‌محمدی سنگین کند. پرسپولیس بازیکنان بیشتری در لیست و ترکیب اصلی تیم ملی دارد و در بازی‌های بعد از فیفا دی نتایج خوبی نگرفته که آخرین نمونه آن باخت در سوپرجام مقابل فولاد خوزستان بود. برگزاری دربی بعد از اردوی تیم ملی بازیکنان پرسپولیس را خسته و ناآماده به میدان می‌فرستاد و در شرایط فعلی به نظر می‌رسد که یحیی باید از برگزاری بازی قبل از فیفا دی راضی باشد.    

البته این در شرایطی است که پرسپولیس تا زمان بازی مصدومی نداشته باشد و اوضاع را برای این تیم خراب نکند. اگر بازی دیرتر برگزار می‌شد احتمالا سیامک نعمتی هم به تیم اضافه می‌شد تا پرسپولیس با تیم کامل آماده دربی شود. 

سهیل مهدی همچنین در مورد ساعت دربی که انتقادات زیادی را به دنبال داشته است، گفت: «به هرحال ما برای برنامه‌ریزی مسابقات باید ذینفع‌های برگزاری این رقابت‌ها را هم در نظر بگیریم که یکی از آن‌ها پخش تلویزیونی مسابقات است. کنداکتور صدا و سیما در زمستان به ما اعلام می کند که چه ساعتی و در چه روزهایی برای برنامه‌ریزی پخش مسابقات مناسب‌تر است. مسائل دیگر مربوط به بحث سرمای هواست. ما در یکی دو ماه گذشته سعی کردیم بازی ها را تا قبل از ساعت ۱۹ یا ۲۰ به پایان برسانیم ولی حالا که هوا از آن سرما افتاده موضوع دیگری را هم مد نظر قرار می‌دهیم.  با توجه به اینکه شهر تهران به لحاظ پروازی، کانکشن‌های بهتری نسبت به شهرستان‌ها دارد تلاش می‌کنیم بازی تهران را آخرین بازی برنامه‌ریزی کنیم. ضمن اینکه ما در این هفته هر ۸ مسابقه را در یک روز داریم و برای اینکه مخاطب بیشتری از طریق تلویزیون مسابقات را دنبال کند، بسته اولویت و اهمیت مسابقات تلاش کردیم تا رقابت ها بیشترین بیننده را داشته باشد». 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4p5led

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ترفند باشگاه استقلال درباره حذف از آسیا جواب داد