تاریخ انتشار: 1401/01/03 14:36
کد خبر: 24299

نبود سه بازیکن اصلی کار تیم ملی را سخت می‌کند/ پرسپولیس در غیاب گل‌محمدی آسیب می‌دید

پیشکسوت فوتبال مربی پیشین تیم ملی ایران گفت: اگر چه تیم ملی کارهای بزرگی انجام داده اما نبود جهانبخش، طارمی و قدوس کارمان را سخت خواهد کرد.
نبود سه بازیکن اصلی کار تیم ملی را سخت می‌کند/ پرسپولیس در غیاب گل‌محمدی آسیب می‌دید

حسین فرکی در گفت‌وگویی درباره تقابل تیم ملی فوتبال ایران با کره‌جنوبی در مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در نبود بازیکنانی چون علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی و سامان قدوس گفت: در ابتدای سال ۱۴۰۱ خبر خوبی نشنیدیم و جهانبخش، طارمی و قدوس کرونا گرفتند. نبود این بازیکنان می‌تواند در عملکرد تیم ملی تأثیر بدی بگذارد، هر چند که بازیکنان پیش از این به شکل‌های دیگر چنین شرایطی را تجربه کرده و کارهای بزرگی انجام داده بودند. امیدوارم بازیکنانی که جایگزین این نفرات می‌شوند ثابت کنند بهترین هستند. نبود بازیکنان اصلی کارمان را سخت می‌کند، آن هم بازی با کره‌جنوبی که به لحاظ رنکینگ فیفا نتیجه آن برای‌مان تفاوت دارد. اگر چه اعتقاد دارم ما نباید خودمان را درگیر این موضوع کنیم.

وی در مورد بخشش محرومیت دو جلسه‌ای محمدحسین کنعانی‌زادگان از بازی رسمی به بازی دوستانه تصریح کرد: کسانی که در این باره اظهارنظر می‌کنند باید پرسید آیا فوتبال بازی کرده‌اند یا نه، مربی بودند یا خیر. آیا تجربه حضور در تیم ملی داشته‌اند؟ اگر از ۱۰ نفر سؤال کنید برخی‌ها موافق بخشش هستند و برخی نه. نگاه من متفاوت از بقیه است، چون به عنوان بازیکن در جام جهانی بازی کردم و به عنوان مربی هم حضور داشتم و با فوتبالیست‌ها زندگی کرده‌ام. در گذشته مسئولان تصمیماتی گرفتند که فوتبال بازیکن از بین رفته و محو شده‌اند. مجاهد خذیراوی مثال خوبی برای این موضوع است که قضاوت شد. کار غلط را تأیید نمی‌کنم اما بحث‌مان نگاه ملی است. بازیکنی که خطا می‌کند، باید تنبیه شود اما نباید به گونه‌ای باشد که زندگی فوتبالی یک بازیکن جوان نابود شود. باید طوری برخورد شود که برای نسل بعدی تأثیرگذار باشد. بازیکنان باید بدانند کجا هستند. اگر بحث‌هایی که درباره بازیکن (کنعانی‌زادگان) مطرح می‌شود، درست باشد کار قشنگی نبود. با این حال، قضاوت نباید بار سنگینی داشته باشد، به خصوص که الان دنیای مجازی هم وجود دارد و به راحتی آبروی یک نفر برده می‌شود. امیدوارم طوری تنبیه کنند که درسی برای دیگران شده و تکرار نشود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/488o6m

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 تقابل ستاره پرسپولیس با هم‌تیمی‌هایش در دربی قاره کهن