تاریخ انتشار: 1401/03/04 01:01
کد خبر: 21530

تهامی: آقایان "رشوه بگیر" بیایند جواب بدهند! / از اول هم گفتم هیچ تیمی جلودار استقلال نیست

مهندسی که می گفت این ساختمان به زودی می ریزد الان به همه تان می خندد
تهامی: آقایان "رشوه بگیر" بیایند جواب بدهند! / از اول هم گفتم هیچ تیمی جلودار استقلال نیست

ریزش ساختمان ۱۰ طبقه در آبادان و زیر آوار ماندن عده ای از هموطنانمان باعث شد بار دیگر شاهد یک فاجعه‌ باشیم. فاجعه ای که هر سال و حتی هر ماه در شهرهای مختلف رخ می دهد، ولی هیچ وقت به فکر ساختمان های  غیره استاندار نیستند.

در این راستا با یکی از فوتبالیست های نامی آبادان و ایران به نام ابراهیم تهامی گفت و گویی انجام‌ دادیم که متاسفانه یک واحد تجاری دامادش در این ساختمان از بین رفته ولی خودش نجات یافته است.

فرتاک ورزشی: آقای تهامی اول بابت اتفاق ناگواری که در آبادان رخ داده به شما و همه آبادانی ها تسلیت می گویم و بعد اگه مقدور است در رابطه با اتفاق ناگوار صحبت کنید.

تهامی:متاسفانه اتفاق ناگواری رخ داده و همین شب گذشته کل مردم آبادان اطراف ساختمان ریزش کرده جمع شده بودند و عده‌ای کمک می کردند و عده‌ای هم مثل شام غریبان داشتند عزاداری می کردند و دعا می خواندند.  واقعا صحنه‌های دلخراشی بود که همه را غمگین کرد و دل ها را به درد آورد.

فرتاک ورزشی: چرا ریزش کرد؟ مگر گود برداری کرده بودند؟

تهامی: این ساختمان سالها بود که مشکل داشت و حتی سال گذشته یکی از مهندسین اعلام‌ کرد که باید این ساختمان تعطیل شود و برایش فکر اساسی کنند. این ساختمان قوس پیدا کرده بود و در حالت سقوط بود. خیلی ها هشدار دادند ولی کسانی که زیز میزی می گرفتند و نمی خواستند ساختمان تعطیل شود حالا باید پاسخگو باشند. آن کسانی که رشوه گرفتند و نگذاشتند فکری به حال ساختمان قوس پیدا کرده و غیره استاندار کنند، حالا بیایند جواب آنهایی را بدهند که عزیزان شان زیر آوار مانده اند و بدبخت شده اند. الان همان آقایی که سال پیش بارها گفت؛ این ساختمان امروز یا فرداست که ریزش کند، بهش خندیدند و حرفش را گوش نکردند، حالا او دارد به همه این مسوولان می خندد!

فرتاک ورزشی: از بستگان شما هم در ساختمان بودند؟

تهامی: فقط چند دقیقه دیر رفتن داماد من به مغازه‌ باعث شد که اتفاق ناگواری برایش رخ ندهد. داماد من در همین ساختمان یک واحد تجاری دارد که همان روز به خاطر اینکه قرار بوده برایش لوازم بیاورند، رفته بود دنبال لوازم مغازه که چند دقیقه ای معطل می شود و بعد سر کار می رود که اگر کمی زودتر می رفت مشخص نبود چه بلایی سرش می آمد. فعلا فقط مغازه اش از بین رفته که گفتم فدای سرت مشکل مالی حل می شود نگران آن نباش و خدا را شکر کن که زنده هستی. شاید خدا ما را دوست داشت که دامادم چند دقیقه دیرتر به مغازه‌ رفت تا اتفاق تلخی رخ ندهد. هرچند من به همه کسانی که در این حادثه ناگوار عزیزانشان را از دست داده اند تسلیت می گویم و خودم را در غم همه شان، شریک می دانم.

فرتاک ورزشی: الان کی باید جوابگوی این همه خسارت مالی و جانی مردم باشد؟

تهامی: آنهایی که زیر میزی و رشوه گرفتند تا اجازه دهند ساختمان غیره استاندار و مشکل دار همینطوری سرپا باشد و فکر درست کردنش نبودند. مردم آبادان این آدم های باج بگیر و بی فکر را رها نمی کنند و باید بیایند پاسخگو باشند. باید این افراد مجازات شوند تا درس عبرتی برای دیگران باشد.

فرتاک ورزشی: آقای تهامی چند سؤال فوتبالی بپرسیم؟

تهامی: در خدمتم.

فرتاک ورزشی: تیم‌ سابقت قهرمان شد. آیا حقش بود؟

تهامی:من چند ماه قبل چندین مصاحبه انجام دادم و گفتم که استقلال راحت قهرمان لیگ می شود و هیچ تیمی جلودارش نیست. انصافا فرهاد مجیدی تیم یکدست  و متحدی را ساخت تا نشان دهد چقدر کاربلد است و وقتی اول فصل حرف زد و آخر فصل به حرفش عمل کرد. رفاقت در استقلال موج می زد که این هم، هنر مجیدی بود که توانست صمیمیت را در تیم ایجاد کند.

فرتاک ورزشی: کدام بازیکن چشم شما را گرفت؟

تهامی:از یک بازیکن نمی توانم اسم ببرم و همه عالی بودند. یک یا بازیکن در قهرمانی تاثیر نداشت ولی یک نفر از همه بهتر بود!

فرتاک ورزشی: نکند همشهری خودتان‌ را می گویید؟!

تهامی: بله، حردانی فوق‌العاده بود و اگر بگویم او باعث قهرمانی استقلال شد، حرف بی ربطی نزده ام. کاری که او در دربی انجام داد ارزش قهرمانی را داشت و همان بازی باعث شد استقلال به جام برسد. من به حردانی بابت بازی های خوبش تبریک می گویم.

فرتاک ورزشی: الان خود شما فعالیت فوتبالی ندارید؟

تهامی: چرا، حدود ۱۷ الی ۱۸ سال است که در و دیوار خانه را نگاه‌ می کنم! 

علی مسعودی

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4byjqe

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


دلیل موفقیت کرار در آبادان از نگاه تهامی