تاریخ انتشار: 1401/04/08 19:44
کد خبر: 20006

مطهری: دوست دارم مسعود شجاعی در تیم بماند

مطهری می‌گوید که او هیچ مشکلی با مسعود شجاعی ندارد و خواستار ادامه حضور اوست.
مطهری: دوست دارم مسعود شجاعی در تیم بماند

بحمید مطهری سرمربی تیم نساجی در حاشیه اولین تمرین پیش فصل این تیم گفتگویی را با خبرنگاران انجام داد و در مورد موضوعات مختلف اظهار نظر کرد.

* شروع کار با نساجی؟
می‌دانید که من قبلا در نساجی کار کرده بودم و واقعا اینجا را خانه خودم می‌دانستم. چندین بار اینجا پیشنهاد داشتم اما بنا به دلایلی هرگز نشد که سرمربی این تیم شود. حس خوبی به نساجی داشتم و وقتی این پیشنهاد رسید، این تیم را انتخاب کردم. البته مشورت هم کردم با آدمهای بزرگ فوتبال و به این نتیجه رسیدم که کارم را آغاز کردم.

* اردوی خارج از کشور؟
ما مبنا را روی 20 مرداد گذاشتیم که بازی سوپرجام یا لیگ برتر خواهد بود. در برنامه هم اردوی تدارکاتی در تهران داریم و هم بازی دوستانه. اگر میسر شد انشالله بتوانیم اردوی خارج از کشور داشته باشیم تا اردوی سنگین تدارکاتی داشته باشیم. برنامه ریزی کردیم که پله پله تیم را آماده بازی سوپرجام و لیگ برتر کنیم.

* بالا رفتن توقع هواداران؟
همیشه باید منطقی باشیم و قواعد فوتبال را بدانیم. همینجا به هواداران نساجی قهرمانی جام حذفی را تبریک می‌گویم. واقعا شیرین بود و واقعا باعث خوشحالی شد. اما نباید با این قهرمانی توقعاتمان بالا برود، باید منطقی فکر کنیم. باید تلاش کنیم بهترین نتایج را بگیریم و مهمتر از آن یک تیم با فوتبال باشخصیت درست کنیم. این به نظرم مهمتر است. هواداران نساجی بدانند با نهایت تعهد کار را جلو خواهیم برد تا فوتبال با احترام ارائه کنیم.

* دستیاران در نساجی؟
آقای منافی و دکتر نوشادی در کار و سجایای انسانی فوق العاده هستند و سعی می‌کنم این شخصیت از کادر به تیم اضافه شود. یک تیم سه نفره آنالیز گذاشتم و سعی می‌کنم یکی دو نفر دیگر هم اضافه کنم که البته با بینش و مطالعه خواهند بود تا به کادر اضافه شوند. آقای شاهرودی یکی از گزینه‌هایی بود که من با ایشان صحبت کردم اما بنا به دلایلی این همکاری میسر نشد.

* نقل و انتقالات؟
نساجی کاملا خصوصی اداره می‌شود و اینکه بخواهد واقعا رقابت کند با باشگاه‌های صنعتی، واقعا سخت است. یک جنگ نابرابر است. البته پول داشتن بد نیست و اتفاقا همه تیمها باید به سمتی بروند که از لحاظ بنیه مالی قوی باشند. اما در شرایط فعلی، واقعا ما نمی‌توانیم کاری کنیم. ما باید بایستیم باشگاه‌های بزرگ خرید کنند و بعد ببینیم چه خواهیم کرد.

* جذب شجاعی و شریفی؟
آنها باتجربه جوان هستند که در لیگ قهرمانان بازی کردند. نساجی را دوست داشتند و حضور من هم باعث شد بیایند. آنها پیشنهادات بالاتر داشتند. باید از بازیکنان قدیمی تشکر کنم از ایوب کلانتری، حامد شیری، علیرضا حقیقی و... که پیشنهادات خوبی داشتند باتوجه به قهرمانی اما تشکر می‌کنم که نساجی را دوست دارند و ماندند و واقعا این ارزشمند است. همه بازیکنان با دل و جان کار می‌کنند و این برایمان ارزشمند است.

* قانون جدید سقف قرارداد؟
به نظر من دیگر خیلی بی مهابا قیمت‌ها جلو می‌رود. عیبی ندارد بعضی مواقع بازیکنان حرفه‌ای کیفیت بالایی دارند و قیمتشان بالاست. اما کلا فوتبالیست‌های حرفه‌ای واقعا حقشان است، باتوجه به تلاشی که می‌کنند و سختی‌هایی که دارند. قدیم من با یک مصدومیت دوران حرفه‌ای ام کلا دچار تغییر شد.

* بازی در ورزشگاه وطنی؟
یکی از شروط من وقتی صحبت کردم با هیئت مدیره محترم، این بود که ورزشگاه وطنی آماده شود. اصلا شور و هیجانی که هواداران نساجی آنجا ایجاد می‌کنند فوق العاده است. شیر همیشه یک قلمرو تعیین می‌کند و اگر کسی وارد قلمرو شود، تا نهایت جان می‌جنگد و نمی‌گذارد که وارد آنجا شود. ورزشگاه وطنی باید قلمرو نساجی باشد و هر تیمی وارد می‌شود، شکست خورده بیرون برود. بازیکنان فوق العاده متعصب داریم و هواداران ما هم واقعا پرشور هستند. من از مدل تشویق آنها لذت می‌برم و به تیم مقابل هم احترام می‌گذارند.

* زمان برگزاری لیگ برتر؟
من همیشه صحبت کردم و گفتم در فوتبال ایران، با توجه به مجموع مشکلات، واقعا برنامه ریزی برای سرمربیان سخت است. ما هیچ‌جا نمی‌توانیم برنامه بلندمدت بدهیم چون همیشه در حال تغییر است. برنامه ریزی بلندمدت خیلی سخت است. ما برای 20 مرداد برنامه ریزی کردیم و امیدوارم مشکلی نباشد.

* مسعود شجاعی؟
آقای شجاعی یکی از فوتبالیست‌های ارزنده و جنتلمن فوتبال ایران است. ایشان در مسافرت هستند و قرار است یک جلسه داشته باشیم. بازیکن باتجربه باید در کنار بازیکن جوان باشد. من هیچ مشکلی با او ندارم و به صورت حرفه‌ای برخورد می‌کنم و توقع دارم بازیکنان باتجربه هم اینطور باشند. من مسعود شجاعی را می‌خواهم اما باید یک جلسه بگذاریم.

* صحبت با هواداران پرسپولیس و یحیی؟
واقعا روز جدایی از پرسپولیس حال غریبی داشتم. پرسپولیس همه وجودم بود و واقعا هم بود. نهایت تلاشم را کردم و این را از اعضای کادرفنی بپرسید. من دو سال و نیم آنجا زحمت کشیدم و حتی در دوران بازی آنجا مصدوم شدم. بازیکنان پرسپولیس و گروه فنی آنها فوق العاده هستند. از آنها تشکر می‌کنم و آرزوی بهترین‌ها را دارم اما از این به بعد همه تمرکزم روی نساجی است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4by9zv

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


شجاعی: بی‌برنامگی فدراسیون و بحث تغییر اسکوچیچ ذهن بازیکنان را به‌هم می‌ریزد/ برای نساجی تاریخ‌ساز شدیم