تاریخ انتشار: 1401/04/17 11:35
کد خبر: 19655

طارمی در‌میان شش لژیونرتأثیرگذار آسیایی در اروپا

وب سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا نام مهدی طارمی را در میان 6 بازیکن آسیایی که در فوتبال اروپا تأثیرگذار بوده اند، قرار داد.
طارمی در‌میان شش لژیونرتأثیرگذار آسیایی در اروپا

مهدی طارمی یک فصل بی نظیر را در پرتغال سپری کرد. مهاجم ایرانی پورتو علاوه بر قهرمانی لیگ، توانست در جام حذفی نیز خوش بدرخشد و جام قهرمانی را بالای سر ببرد. او چند وقت دیگر فرصت پیروزی در سوپرجام پرتغال و کسب سه گانه داخلی را دارد.

طارمی فصل قبل در 47 مسابقه ای که برای آبی و سفیدهای بندرنشین به میدان رفت، توانست 26 مرتبه گلزنی کرده و 17 بار نیز پاس گل بدهد و سهم بسزایی در موفقیت تیم سرجیو کونسیسائو داشت.

در همین رابطه، وب سایت فدراسیون فوتبال آسیا اقدام به معرفی 6 بازیکن آسیایی که فصل قبل و در کشورهای اروپایی نقش تأثیرگذاری داشته اند را منتشر کرده که نام مهدی طارمی نیز در این فهرست دیده می شود.

در گزارش وب سایت AFC آمده است: در  فصل گذشته، شاهد شروع هیجان انگیز، رشد، کسب جام ها و افتخارات شخصی برای بازیکنان آسیایی در فوتبال اروپا بودیم. زیرا بهترین های این قاره همچنان در خارج از کشور توانایی های خود را نشان می دادند.

با پایان یافتن فصل گذشته و آماده‌سازی برای یک فصل جدید، سایت AFC.com شش بازیکنی را معرفی می‌کند که در فصل 2021-2022 در اروپا عملکرد مثبتی داشتند. در حالی که نام‌های زیادی برای انتخاب وجود داشت و نام‌هایی مانند تاکهیرو تومیاسو، واتارو اندو، سردار آزمون و لی کانگ نیز تاثیرگذار بودند، اما در اینجا شش بازیکنی هستند که برش نهایی را برای این ویژگی انجام دادند.

مهدی طارمی (پورتو، ایران)
او توانست در فصل 2019 – 2020 و در حالیکه برای ریو آوه بازی می کرد، جایزه بهترین گلزن لیگ برتر پرتغال را کسب کند. او در فصل نخست حضورش در غول فوتبال پرتغال یعنی پورتو، 23 گل در تمامی رقابت ها به ثمر رساند از جمله ضربه قیچی برگردان معروف او به چلسی در رقابت های لیگ قهرمانان اروپا.

طبیعی بود که اکنون بپرسیم آیا مهدی طارمی می تواند این موفقیت ها و آمارش را بهبود ببخشد؟

مردی که تا سن 22 سالگی در سطح دوم فوتبال ایران فعالیت می کرد، در اثبات اشتباه شکاکان مهارت دارد و فصل 2021-22 نیز فصل دیگری بود که او دقیقاً این کار را انجام داد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4dxb9p

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


رونمایی از پیراهن پورتو بازهم بدون طارمی+عکس