تاریخ انتشار: 1401/04/19 06:43
کد خبر: 19588

آقایان تجربیات تلخ دوره کی‌روش را فراموش کرده‌اند؟

رئیس سابق فدراسیون فوتبال می‌گوید این فدراسیون نماینده فوتبال است و باید با دولت صحبت کند، نه بازیکنان.
آقایان تجربیات تلخ دوره کی‌روش را فراموش کرده‌اند؟

امیر عابدینی در گفت‌وگویی، درباره حواشی روزهای اخیر تیم ملی فوتبال ایران اظهار کرد: گاهی اختلافات سطحی است و می‌شود سریع آن را حل کرد اما گاهی شکاف در پیکره تیم ملی عمیق است که این زنگ خطری برای حضور ما در جام‌جهانی خواهد بود. دوستان ما فراموش کردند که ما یک آوردگاه بزرگ را در پیش داریم. در این آوردگاه هر کشوری توفیق حضور ندارد. ما با تلاش بازیکان و زحمتی که متحمل شدند الان در آستانه ورود به جام‌جهانی هستیم. چرا این را تخریب و خراب می‌کنند؟

وی ادامه داد: بضاعت سرپرست تیم ملی کم است و اگر بضاعت کافی و مدیریت توانمند بود، نباید اجازه می‌داد کار به اینجا بکشد. نماینده بازیکنان و تیم ملی فدراسیون فوتبال است، نه بازیکن، نه نویسنده و نه هیچ کس دیگری نماینده تیم ملی نیست. ما تشکیلاتی به نام فدراسیون داریم که پاسخگو است.

او افزود: اگر دولت محترم دوست دارد مطالبی را بشنود و حمایت کند باید از زبان آقای ماجدی بشنود، نه اینکه فرد دیگری برود و حرف بزند. اینکه بازیکنی احساس خطر کند و بر علیه سرمربی تیم قیام کند، معنا و مفهوم دارد. دوستان ما باید این موضوع را جمع کند و آقای ماجدی باید با دلسوزان فوتبال و احتمالا آقای مخبر به نمایندگی دولت صحبت کند. آقای مخبر هم باید بداند وزارت ورزش نمی‌تواند دراین کار تخصصی دخالت کند. وزارت ورزش در کار عمومی ورزش می‌تواند دخالت کند و فدراسیون‌ها کار تکنیکالی و تخصصی تیم را دنبال می‌کنند. تعجب می‌کنم چرا آقای ماجدی این موضوع را جمع نمی‌کند. او باید به رسانه‌ها قاطع بگویید که آقای اسکوچیچ سرمربی تیم ملی است.

عابدینی در ادامه درباره احتمال حضور کی‌روش در تیم ملی فوتبال هم گفت: چرا باید کی‌روش برگردد؟ آقایان تجربیات تلخ کی‌روش را فراموش کرده‌اند؟ نمی‌دانم چه دستی در کار است که می‌خواهد تجربه تلخ گذشته را دوباره تجربه کنند. روزی آقای کی‌روش آمد موفقیت‌هایی رقم زد، اما به چه قیمتی و چه شرایطی؟ با چه قهر آشتی‌هایی؟ با چه لجبازی‌هایی؟ حالا فردی با آرامش کار می‌کند و موفقیت‌های رقم زده و تیمش را برای جام‌جهانی آماده کرده است. می‌توانیم به جای رفتن دنبال کی‌روش، هزینه آن را برای بازی با تیم‌های بزرگ هزینه کنیم. همه پیشکسوتان فوتبال فریاد می‌زنند اجازه بدهید اسکوچیچ بماند، اما می‌گویند حتما باید برود. نمی‌دانم این لجبازی برای چه هست؟

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره نقش میرشاد  ماجدی به عنوان  سرپرست فدراسیون فوتبال در این حواشی هم گفت: آقای ماجدی تجربه اول مدیریتش در سطح کلان را پشت  سر می‌گذارند. نباید توقع داشته باشیم او معجزه کند. او رای مجمع را دارد و باید از او حمایت شود تا تمام بار روی دوش یک آدم نباشد. متاسفانه هیات‌رئیسه با مشکل روبه‌رو است و متاسفانه دو دستگی وجود دارد و همین دو دستگی به تیم ملی رسیده است. درخواست من از پیشکسوتان مدیریت این است که آقای ماجدی را تنها نگذارند و اجازه ندهیم فوتبال زمین بخورد. اگر فوتبال زمین بخورد هنجار زیبایی را از بین برده‌ایم.

عابدینی در ادامه درباره اینکه بازیکنان تیم ملی باید چه رفتاری داشته باشند هم گفت: به بازیکنان می‌گویم که بدانید همیشه در تیم ملی نخواهید بود و تاریخ درباره شما قضاوت خواهد کرد. وجدان جامعه بیدار است و کاری نکنید که جامعه به شما با چشم خوب نگاه نکند. فوتبال به اندازه کافی بدخواه دارد اما مردمی که پشت فوتبال هستند تمام ناهنجاری‌ها را فراموش می‌کنند و برای تیم ملی فریاد می‌زنند و هورا می‌کشند. چون یک موفقیت در تیم ملی، پرستیژ جامعه ما است. وظیفه  فوتبالیست این نیست که بگوییند چه کسی سرمربی باشد، وظیفه فوتبالیست این است که از سرمربی اطاعت کند.

او در ادامه درباره نقش بازیکنان باتجربه تیم در حل دو دستگی تیم ملی هم گفت: از علیرضا جهانبخش تعجب می‌کنم. او بازیکن با خردی است و تعجب می‌کنم از او که دستخوش این بازی شده است. جهانبخش باید این داستان را جمع کند. از جهانبخش می‌خواهم فورا با بازیکنان جلسه بگذارند و وفاق خود را اعلام  کنند. گناه است ما روی زخم مردم نمک بپاشیم. حافظه تاریخی مردم این روزها را فراموش نخواهد کرد.

او هم‌چنین گفت: اصلا درست نیست که وزارت ورزش به کار فنی ورود کند. وزارت ورزش باید به اقای ماجدی کمک کند و بگوید چه نیاز دارید؟ و هر کسی هم خارج از فدراسیون به آنها رجوع کرد، او را به فدراسیون ارجاع بدهند. این چارچوب مدیریت است. نمی‌شود هرکسی فدراسیون فوتبال را دور بزند و با مقام بالادستی صحبت کند و از بالادستی دستور بگیرند و بیاورند به سیستم تحویل بدهند. چهارچوب کار باید کامل در اختیار فدراسیون فوتبال باشد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4p5mr6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


 برکناری اسکوچیچ به ضرر کدام بازیکنان است؟