تاریخ انتشار: 1401/05/03 08:20
کد خبر: 18869

برانکو آماده بازگشت به ایران شد

اینکه چرا برانکو برای وصول پولی که به‌خودش هم نمی‌رسد این همه اصرار دارد، احتمالا به این دلیل است که او زودتر از حد تصور، خودش را آماده بازگشت به ایران کرده است.
برانکو آماده بازگشت به ایران شد

یک عرف خیلی بد و ناجور در فوتبال ایران داریم که براساس آن پرداخت مالیات اغلب بازیکنان و مربیان خارجی به‌عهده طرف‌قرارداد ایرانی (باشگاه یا فدراسیون) گذاشته می‌شود. این اصلا رسم جالبی نیست و در تضاد با فلسفه ذاتی مالیات‌ستانی قرار می‌گیرد که البته بحث جداگانه‌ای است. سوژه مطلب فعلی اما چیز دیگری است؛ اینکه برانکو ایوانکوویچ برای چندمین بار باشگاه پرسپولیس را تهدید کرده که اگر بدهی مالیاتی او را نپردازند، شکایت خواهد کرد.

برانکو از زمان حضورش در ایران بدهی مالیاتی دارد که چیزی حدود ۱۲میلیارد تومان برآورد می‌شود. او یک‌بار از پرسپولیس شکایت کرده و کل پولش را گرفته، اما حالا در اندیشه شکایتی دیگر برای مجاب‌کردن باشگاه به پرداخت این بدهی است؛ پولی که طبیعتا توی جیب او نمی‌رود و سر از خزانه دولت درمی‌آورد. اینکه چرا برانکو برای وصول پولی که به‌خودش هم نمی‌رسد این همه اصرار دارد، احتمالا به این دلیل است که او زودتر از حد تصور، خودش را آماده بازگشت به ایران کرده است. مربی کروات می‌داند برقرارماندن این بدهی، یک مانع جدی برایش محسوب می‌شود و ممکن است پیشنهاددهنده‌های ایرانی را دلسرد کند، بنابراین فشارش را روی باشگاه گذاشته تا هر چه زودتر مالیات او را بپردازد. در مقام مقایسه بد نیست بدانید برانکو از سال ۸۵ تا ۹۴ که به ایران برگشت، هرگز پیگیر بدهی مالیاتی قبلی‌اش نبود، اما گویا حالا شرایط فرق کرده است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2xqgyl

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


چرا کی‌روش و برانکو هنوز جذاب‌اند؟