تاریخ انتشار: 1401/05/21 14:22
کد خبر: 18040

دیواری به نام کورتوا؛ رکورد خیره‌کننده گلر بلژیکی

عملکرد تیبو کورتوا، دروازه‌بان بلژیکی رئال، در فینال‌هایی که با این تیم به میدان رفته، خیره‌کننده بوده است.
دیواری به نام کورتوا؛ رکورد خیره‌کننده گلر بلژیکی

تیبو کورتوا را بسیاری بهترین دروازه بان حال حاضر دنیا می دانند. گُلر بلژیکی تابستان 2018 از چلسی به رئال پیوست و تاکنون در پنج فینال درون دروازه رئال قرار گرفته و تنها یک گل دریافت کرده است. به خصوص نمی توان نقش کورتوا در قهرمانی اخیر رئال در لیگ قهرمانان را انکار کرد و او بدون شک همراه با کریم بنزما، بهترین بازیکن رئال در طول رقابت ها بود.

نکته قابل توجه، درخشش کورتوا در بازی های فینال است. او از زمانی که به رئال پیوسته، ابتدا در فینال جام جهانی باشگاه های سال 2018 برابر العین درون دروازه قرار گرفت و با وجود برتری رئال، یک گل دریافت کرد. شیوتانی، بازیکن ژاپنی العین، تنها بازیکنی بوده که در 4 ساله گذشته و در یک بازی فینال توانسته دروازه کورتوا را باز کند.

در دو سوپرجام سال های 2020 و 2022 اسپانیا برابر اتلتیکو مادرید و بیلبائو نیز کورتوا گلی دریافت نکرد. او در بازی برابر بیلبائو حتی پنالتی رائول گارسیا را نیز مهار کرد. در هر دو فینال نیز رئال برنده شد.

دروازه بان بلژیکی در فینال لیگ قهرمانان 2022 برابر لیورپول، بارها برابر محمد صلاح، سادیو مانه و دیوگو ژوتا خوش درخشید و همه توپ های مهاجمان لیورپول را مهار کرد. رئال در نهایت با گل وینیسیوس، لیورپول را شکست داد و قهرمان شد. در سوپرجام 2022 اروپا برابر آینتراخت فرانکفورت که دو روز پیش برگزار شد نیز تیبو کورتوا دروازه اش را بسته نگاه داشت تا رئال به لطف دو گل داوید آلابا و کریم بنزما قهرمان شود. در 4 فینال اخیر رئال، کورتوا با 19 مهار موفق، مثل دیواری نفوذناپذیر بوده و نقشی انکارناپذیر در قهرمانی های تیمش داشته است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4p5wwo

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


رئال مادرید به سراغ یک هافبک جدید رفت