تاریخ انتشار: 1401/06/11 12:29
کد خبر: 16966

مرادمند و پیراهن خوشرنگی که از دستش گرفتند

حسین مرادمند که یکی از ستون های استقلال در فصل قبل و برای رسیدن به قهرمانی بود، این روزها به دنبال پس گرفتن جایگاه از دست رفته اش است.
مرادمند و پیراهن خوشرنگی که از دستش گرفتند

هر چقدر که در ابتدای فصل بر تراکم شدید در خط حمله آبی ها تأکید می شد، اما رفته رفته و با رسیدن به روزهای پایانی نقل و انتقالات مشخص شد که قرار گرفتن در ترکیب اصلی استقلال برای مدافعین، به مراتب سخت تر و دشوارتر از عناصر تهاجمی تیم ریکاردو ساپینتو است.

استقلال در شرایطی لیگ بیست و دوم را آغاز کرده که در دو بازی قبل موفق به ثبت کلین شیت شده است و این نشان از عملکرد خوب خط دفاعی تیم دارد. به همین دلیل، کمی بعید به نظر می رسد که سرمربی پرتغالی به این زودی ها قصد ایجاد تغییرات در ساختار اصلی ترکیب خط دفاعی تیمش داشته باشد و این مسئله، کار را برای بازیکنان این پست سخت تر می کند.

در حال حاضر رقابت سختی در خط دفاعی استقلال برقرار است. رافائل سیلوا و عارف غلامی نفرات ثابت و مدنظر کادرفنی برای حضور در ترکیب اصلی هستند و دو مدافع ثابت آبی ها در لیگ قبل یعنی حسین مرادمند و سیاوش یزدانی تاکنون موفق به حضور در جمع نفرات اصلی نشده اند. ضمن اینکه روزبه چشمی نیز دیگر بازیکنی است که توانایی بازی در خط دفاعی را دارد و بدین صورت فهرست پرترافیک و 5 نفره استقلال در خط دفاعی، با این نفرات تکمیل می شود.

در بازی های اخیر، ساپینتو تصمیم گرفته تا تیمش را با سیستم 4 دفاعه روانه میدان کند. این به معنای حضور ثابت 2 مدافع مرکزی در ترکیب اصلی و نیمکت نشینی 3 نفر از آنان است. در حال حاضر انتخاب های کادرفنی، سیلوا و غلامی هستند و نفراتی چون مرادمند، یزدانی و چشمی باید کار را از روی نیمکت آغاز کنند. نکته مهم درباره این نفرات این است که تمامی اسامی ذکر شده، از بازیکنان باتجربه لیگ برتر به شمار می روند که همگی مدافعان امتحان پس داده ای هستند که می توانند در هر تیمی به صورت ثابت بازی کنند.

در مورد حسین مرادمند می توان گفت که او فصل قبل عملکرد بسیار خوبی در ترکیب استقلال داشت و تا آستانه دعوت به تیم ملی نیز پیش رفت ولی اعزام یکباره به خدمت سربازی باعث شد تا او به جای حضور در مسابقات مقدماتی جام جهانی، سر از لیگ آزادگان دربیاورد و اینگونه بزرگترین شانس خود برای حضور در ترکیب اصلی و حتی رسیدن به جام جهانی را از دست بدهد. با این حال، او اکنون به دنبال زنده کردن این آرزوی بزرگ است.

درباره این بازیکن بحث های متعددی در رسانه های مجازی رقیب به گوش می رسید. اخباری مبنی بر اینکه قرارداد او با استقلال غیرقانونی بوده اما در این شرایطی است که مجوز عقد قرارداد مرادمند با آبی ها از سوی ستاد کل نیروهای مسلح صادر شده و قطعا این بازیکن مشکلی برای همراهی تیمش در ادامه لیگ نخواهد داشت.

البته بدبیاری های مرادمند و یزدانی شاید باعث ضربه بزرگی به استقلال نیز شده باشد. در روزهایی که تکلیف این دو مدافع سرباز نامشخص بود، مدیران باشگاه قصد انجام هیچ ریسکی را نداشته و قرارداد رافائل سیلوا و عارف غلامی را تمدید کردند و شاید اگر از بازگشت یزدانی و مرادمند اطمینان حاصل می شد، اکنون سیلوای برزیلی در جمع آبی ها حضور نداشت و ترافیک در خط دفاعی نیز افزایش پیدا نمی کرد و حتی جا برای عقد قرارداد کاوه رضایی نیز باز بود و این بازیکن راهی تراکتور نمی شد.

به هر شکل تلاش های مرادمند برای دریافت کارت پایان خدمت نتیجه داد اما این موضوع زمانی قطعی شد که استقلال در فاز دوم نقل و انتقالات بود و قرارداد سیلوا تمدید شده بود. با این حال، مرادمند که برخلاف یزدانی و پس از اعزام به خدمت سربازی روزهای بی حاشیه ای را سپری کرد و بعد از جدایی از استقلال سر و صدای کمتری به پا کرد، با انگیزه بالایی در تمرینات حضور پیدا کرده و امیدوار است مزد زحماتش را بگیرد و به ترکیب تیم بازگردد.

اسکواد فشرده و پرمهره استقلال باعث شده تا در این فصل هیچ بازیکنی حاشیه امنیتی برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی نداشته باشد. با نگاهی به لیست آبی ها می توان دریافت که در هر پست، حداقل دو بازیکن تاپ وجود دارند که در تلاش هستند خود را به جمع نفرات اصلی برسانند. سوالی که مطرح می شود این است که دامنه تغییرات استقلال تا کجا پیش خواهد رفت؟ همانطور که در خط حمله و خط میانی تغییرات متعددی از سوی ساپینتو اعمال می شود، باید دید در خط دفاعی نیز شاهد جابجایی میان نفرات ذکر شده خواهیم بود و مرادمند فرصت حضور در ترکیب اصلی را به دست می آورد؟ آن هم در شرایطی که اشتباه برای یک بازیکن مدافع، امری اجتناب ناپذیر است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2raow6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مرادمند منعی برای همراهی استقلال در نیم‌فصل اول ندارد/ چرا مدافع آبی‌ها در بازی چهارم غایب بود؟