تاریخ انتشار: 1401/06/15 10:10
کد خبر: 16752

خطیبی امید سبزپوشان را نا امید کرد / ماشین به خاطرات پیوست؟

باشگاه ماشین سازی تبریز به عنوان نماینده استان آذربایجان شرقی فصل گذشته به لیگ دسته دوم سقوط کرد.
خطیبی امید سبزپوشان را نا امید کرد / ماشین به خاطرات پیوست؟

باشگاه ماشین‌سازی تبریز در سال ۱۳۴۷ تأسیس شد تا قدیمی‌ترین تیم فوتبال شمال غرب به حساب آید، سبزقبایان همواره از حمایت هواداران پر تعدادی برخوردار بودند و جزو تیم های پرهوادار فوتبال ایران محسوب می‌شدند.

این باشگاه تبریزی در لیگ آزادگان ۱۳۷۳ با هدایت ناصر حجازی و با کسب رتبه سوم به عنوان بهترین تیم شهرستانی شناخته شد اما پس از چند سال به دسته‌های پایین‌تر سقوط کرد تا این که با هدایت رسول خطیبی و با کسب رتبه دوم در لیگ آزادگان ۹۵–۱۳۹۴ پس از ۲۰ سال دوری از سطح اول فوتبال ایران، به لیگ برتر صعود کند.

اما این پایان کار نبود و سبزپوشان پس از یک سال دوباره سقوط کردند و به لیگ آزادگان بازگشتند، این باشگاه با استفاده سهمیه لیگ برتری گسترش فولاد بار دیگر نیز لیگ برتری شد ولی در فصل ۱۴۰۰–۱۳۹۹ به سطح دوم فوتبال ایران بازگشت.

در ادامه ناکامی سبزترین تیم شمال غرب کشور آن ها با ناکامی در لیگ آزادگان۱۴۰۱_۱۴۰۰ در پایان فصل به لیگ دسته دوم فوتبال ایران سقوط کردند و حال هیچ خبری از ماشین سازی نیست.

در حالی که لیگ دسته دوم کمتر از یک ماه دیگر آغاز می‌شود باشگاه تبریزی تکلیف مشخصی ندارد و به نظر می‌رسد آن ها برای همیشه از فوتبال کشور حذف خواهند شد.

هواداران ماشین سازی امیدوار بودند با ورود رسول خطیبی به باشگاه مس سونگون، خطیبی بتواند به نحوی نام ماشین سازی را زنده کند که چنین اتفاقی رقم نخورد.

باید دید طی روزهای آینده مسئولین تبریزی فکری به حال تیم پرهوادار و باریشه ماشین سازی می‌کنند یا خیر!


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/399nkw

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


ادامه فعالیت ماشین سازی در فوتبال / تبریز و سه نماینده لیگ دویی