تاریخ انتشار: 1401/08/08 10:58
کد خبر: 14600

شماره یک ایران در جام‌جهانی ۲۰۲۲ مشخص شد

به نظر می‌رسد تکلیف پیراهن شماره یک تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با نزول عجیب امیر عابدزاده روشن شده باشد!
شماره یک ایران در جام‌جهانی ۲۰۲۲ مشخص شد

در چارچوب هفته سیزدهم لالیگا ۲ اسپانیا، پونفرادینا به مصاف آندورا رفت و با شکست ۳ بر صفر مواجه شد. در این مسابقه عابدزاده در ترکیب اصلی پونفرادینا حضور داشت و ۳ گل دریافت کرد. پونفرادینا با این شکست ۱۳ امتیازی باقی ماند و به رده هجدهم جدول رفت تا به یک قدمی سقوط به دسته پایین‌تر قرار گیرد.

نکته جالب آن که در این مسابقه عابدزاده در ترکیب اصلی پونفرادینا حضور داشت و ۳ گل دریافت کرد. سایت سوفااسکور نمره ضعیف ۵.۷ را به عابدزاده داد تا بدترین بازیکن زمین شناخته شود. دروازه‌بان کشورمان یک اشتباه منجر به گل داشت ولی توانست ۳ مهار را نیز به ثبت رساند. البته فرزند عقاب آسیا چند صباحی می شود که از دوران اوج فاصله گرفته است.

در دو دیدار دوستانه اخیر پرسپولیس نیز کارلوس کی‌روش تصمیم گرفت از علیرضا بیرانوند و حسین حسینی استفاده کند. امیر عابدزاده در دیدار دوستانه ایران و اروگوئه پس از مصدومیت علیرضا بیرانوند، برای دقایقی جانشین این دروازه‌بان شد. با این وجود به نظر می‌رسد افت بد هنگام امیر عابدزاده به کارلوس کی‌روش کمک کرده باشد که راحت‌تر دروازه‌بان شماره یک خود در جام جهانی ۲۰۲۲ را انتخاب کند.

علیرضا بیرانوند در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه نیز دروازه‌بان اصلی تیم ملی ایران و یکی از ستاره های کشورمان بود. صحنه مهار پنالتی کریستیانو رونالدو فوق ستاره پرتغالی فوتبال جهان توسط علیرضا بیرانوند یکی از خاطرات ماندگار فوتبال ایران در تاریخ شد و حالا این گلر شناخته شده قرار است دومین جام جهانی خودش را تجربه کند.

بیرانوند می‌تواند با بازی در قطر و درخشش در این مسابقات، رکورددار حضور در دروازه تیم ایران در تاریخ جام جهانی لقب بگیرد.

گفتنی است مرحوم ناصرحجازی، احمدرضا عابدزاده، نیما نکیسا، ابراهیم میرزاپور، علیرضا حقیقی و علیرضا بیرانوند ۶ دروازه‌بانی به شمار می‌روند که در جام جهانی برای تیم ایران بازی کرده‌اند. علیرضا بیرانوند اما می‌تواند اولین گلری لقب بگیرد که دو جام جهانی را در ترکیب تیم ملی ایران تجربه کرده است.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45aaoo

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


نورالهی به جام‌جهانی می‌رسد؟