تاریخ انتشار: 1401/08/11 08:51
کد خبر: 14482

۳ پرسپولیسی راهی جام جهانی می شوند

بعید نیست لیست نهایی تیم ملی همین فردا اعلام شود. شاید هم کی‌روش شنبه در شروع هفته آینده لیست ۲۶ نفره تیم ملی را مشخص کند.
۳ پرسپولیسی راهی جام جهانی می شوند

این لیست از این جهت برای پرسپولیس و هوادارانش اهمیت دارد که بدانند در نهایت چند بازیکن این تیم به قطر خواهند رفت. این مسأله از نظر اقتصادی برای باشگاه اهمیت دارد چرا که فیفا بابت هر بازیکن حاضر در این تورنمنت به باشگاه‌های آنها (طی دو فصل قبل از تورنمنت) مبلغ کلانی پرداخت می‌کند که می‌توان بخشی از مشکلات اقتصادی باشگاه را برطرف کرد.

برای هواداران پرسپولیس هم این مسأله مهم است چرا که می‌توانند به هواداران تیم‌های دیگر فخر بفروشند که تیم محبوب‌شان بیشترین تعداد بازیکن را بین تیم‌های لیگ برتری در جام جهانی دارد. این اتفاقی است که همین حالا و با حضور ۵ بازیکن در اردو مصداق دارد اما با اعلام لیست نهایی بهتر می‌توان در این باره صحبت کرد.

لیست نهایی تیم ملی ۲۶ نفره خواهد بود که احتمالاً ۱۶ یا ۱۷ بازیکن آن لژیونر خواهند بود و اگر از ۸ یا ۹ بازیکن دیگر ۵ بازیکن متعلق به پرسپولیس باشند اتفاق جالبی خواهد بود.

با این حال سؤال بزرگ اینجاست که آیا هر ۵ بازیکن پرسپولیس حاضر در اردوی تیم ملی به قطر خواهند رفت؟ در نگاه اول به نظر می‌رسد سه بازیکن باتجربه‌تر یعنی بیرانوند، امیری و پورعلی گنجی که در جام جهانی قبلی و تورنمنت‌های دیگری مثل جام ملت‌ها زیر نظر کی‌روش در تیم ملی بوده‌اند قطعاً به قطر خواهند رفت و وضعیت ترابی و سرلک ۵۰-۵۰ است.

ترابی به‌عنوان وینگر رقبایی مثل علیرضا جهانبخش، علی قلی‌زاده، مهدی طارمی و کریم انصاری فرد (که بعضاً به‌عنوان وینگر استفاده می‌شوند) دارد. اگر مصدومیت سردار به گونه‌ای باشد که بازی اول با انگلیس را از دست بدهد و طارمی و انصاری فرد برای نوک حمله مد نظر کی‌روش باشند شانس ترابی برای حضور در جام جهانی زیاد خواهد شد.

اوضاع برای میلاد سرلک کمی متفاوت است. از آنجا که کی‌روش با سیستم ۳-۳-۴ بازی می‌کند یک هافبک دفاعی نیاز دارد با دو بازوی چپ و راست که احتمالاً عزت‌اللهی در رأس عقب و نوراللهی و امیری دو بازوی تیم در ترکیب اصلی باشند. برای رزرو این نفرات امید ابراهیمی، علی کریمی، سامان قدوس، احسان حاجی‌صفی و میلاد سرلک گزینه هستند که حاجی‌صفی و قدوس برای رأس عقب مناسب نیستند و سه بازیکن دیگر دوکاربره هستند. با وجود این سرلک لبه تیغ است اما کم‌شانس نیست و شاید به یکباره هر ۵ بازیکن پرسپولیسی تیم ملی را در لیست نهایی ببینیم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4j55ml

اخبار مرتبط



آخرین اخبار




تمام داوران ایرانی ادوار جام جهانی فوتبال