تاریخ انتشار: 1401/08/22 15:01
رمزگشایی از یک اتفاق ویژه قبل از جام جهانی
کد خبر: 14090

چرا سیدجلال به کی‌روش نه گفت؟

به نظر می‌رسد سیدجلال حسینی هنوز از کارلوس کی‌روش بابت اتفاقات قبل از جام جهانی 2018 ناراحت است.
چرا سیدجلال به کی‌روش نه گفت؟

به نقل از همشهری، در روزهای پایانی تمرین تیم ملی ایران در تهران و پیش از اعزام بازیکنان به قطر برای حضور در جام‌جهانی2022، برخی پیشکسوتان نامدار کشور با دعوت شخص کارلوس کی‌روش راهی اردو شدند تا با بازیکنان ملاقات کنند و باعث افزایش روحیه آنها شوند. در بین نام‌های شاخص، اسم مهدی رحمتی و آندرانیک تیموریان به چشم می‌خورد اما شاید جنجالی‌ترین داستان مربوط به مهمانی بود که این دعوت را نپذیرفت؛ جلال حسینی.

کاپیتان پیشین و مربی فعلی پرسپولیس در حالی «مشغله‌کاری» را دلیل نپذیرفتن پیشنهاد کی‌روش عنوان کرد که در دوران تعطیلات طولانی و کسالت‌بار لیگ برتر به‌سر می‌بریم و قاعدتا حضور در اردوی تیم ملی نمی‌توانست کار چندانی سختی برای حسینی باشد.

با این حال او به سرمربی سابقش جواب منفی داد تا روشن شود ناراحتی‌اش به‌خاطر اتفاقات 4سال پیش است؛ زمانی که در آستانه اعزام تیم ملی به جام‌جهانی2018 روسیه، حسینی به‌طور ناگهانی از فهرست خط خورد و ناباورانه حضور در این مسابقات را از دست داد. تصمیم جنجالی کی‌روش، یک زخم‌کاری در وجود جلال بود که به‌نظر می‌رسد هرگز هم با آن کنار نیامد.

حذف نام حسینی از فهرست نهایی تیم ملی ایران در جام‌جهانی2018 در حالی اتفاق افتاد که تا آخرین ساعات، حتی کسی تصور اتخاذ این تصمیم را هم نداشت. حسینی در اغلب مسابقات مرحله انتخابی بازیکن فیکس تیم ملی بود و حتی در دیدار منتهی به صعود در برابر ازبکستان هم در ترکیب اصلی به میدان رفت. در نتیجه عجیب بود که کی‌روش او را با خودش به روسیه نبرد.

در آن زمان شاید برخی تصور کردند فوتبال حسینی تمام‌شده و او بنیه لازم برای ادامه کار در سطح بالا را ندارد، با این حال گذر زمان نشان داد چنین نیست. حسینی در لیگ برتر همچنان کیفیت بسیار بالای خودش را نشان داد و در قامت کاپیتان پرسپولیس، 3جام قهرمانی لیگ را بالای سر برد. او به تیمش کمک کرد تا در هر 3سال مزبور کمترین آمار گل خورده را در لیگ برتر به ثبت برساند. در لیگ بیستم کاپیتان سرخ‌ها علاوه بر درخشش در امور دفاعی، با 4گل زده بهترین فصل فوتبالی‌اش را از این نظر تجربه کرد.

در چنین شرایطی، واضح است که سید جلال دست‌کم به‌عنوان یک ذخیره مطمئن می‌توانست در فهرست تیم ملی برای جام‌جهانی بماند، اما کی‌روش دیدگاه دیگری داشت.


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2ra7jb

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


دوئل جلالی_نورافکن، برنده نیمکت نشین
لیست کی روش و تکرار شگفتی ها

آنالیز اروگوئه، برنامه کی‌روش برای ملی‌پوشان
نبی: هفتم مهرماه به ایران برمی‌گردیم؛