تاریخ انتشار: 1401/09/29 15:45
کد خبر: 12629

کی‌روش در جام ملتها سرمربی ایران است!

حمایت کامل مهدی تاج از کارلوس کی‌روش در برنامه شب گذشته شبکه ورزش نشان از قطعیت بازگشت او به ایران و تداوم حضورش روی نیمکت تیم ملی دارد.
کی‌روش در جام ملتها سرمربی ایران است!

اصلی‌ترین مسئله فوتبال ایران پس از بازگشت تیم ملی از مسابقات جام جهانی قطر، سرنوشت نیمکت این تیم و روشن شدن تکلیف ادامه یا قطع همکاری با کارلوس کی‌روش، سرمربی پرتغالی و کهنه‌کار ایران در این تورنمنت است.

موضوعی که بخش زیادی از ویژه‌برنامه شب گذشته شبکه ورزش با حضور مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال را هم به خودش اختصاص داد.

مدیر باسابقه فوتبال ایران که بعد از قطعی‌شدن ریاستش بر پرخواهان‌ترین نهاد ورزشی کشور، حالا اعتماد به نفسی فراتر از گذشته پیدا کرده و حتی با وجود ناکامی تیم ملی در صعود از مرحله گروهی جام جهانی، به شیوه خاص خودش برابر جواد خیابانی و رسول مجیدی، دو مجری این برنامه قرار گرفت و پیرامون مسائل مختلف به بحث و گفتگو پرداخت.

مهدی تاج در این برنامه در پاسخ به تمام سوالات و موضوعات مطرح شده از سوی دو مجری برنامه حول محور عملکرد تیم ملی در جام جهانی تحت هدایت سرمربی پرتغالی، پشت کی‌روش را خالی نکرد و بارها این عبارت را تکرار کرد که او در خصوص این سرمربی به صورت احساسی تصمیم نخواهد گرفت.

گواه مدعای تاج، بازگشت او به دوران پس از جام جهانی 2018 است که در روزهایی که اکثر کارشناسان به تعریف و تمجید از عملکرد تیم ملی می‌پرداختند، او نتایج و عملکرد را در با عینک واقع‌بینی دیده و نه در آن زمان اصطلاحا به "به‌به و چه‌چه" پرداخته و نه حالا که همه منتقد شدند، چنین دید تندی پیدا کرده است.

اما مهدی تاج در این گفتگو، صرف‌نظر از حمایت‌های مداوم از سرمربی سه دوره تیم ملی در جام‌های جهانی گذشته، چندباری خواسته یا ناخواسته کدهایی داد که نشان می‌داد حداقل شخص او تصمیمش برای ادامه همکاری با کی‌روش را گرفته است.

در قسمتی از گفتگو، تاج از یک جلسه میان خودش و سرمربی پرتغالی خبر داد که به توقعات سی‌کیو از فدراسیون در مرحله بعدی همکاری اختصاص پیدا کرده بود و البته بلافاصله با به کار بردن عبارت "اگر قرار به ادامه همکاری شد" آن را از قطعیت خارج کرد.

کد دیگری که تاج از ادامه حضور کی‌روش در مسند سرمربیگری تیم ملی داد به بخشی از برنامه مطرح می‌شود که رییس فدراسیون فوتبال، در پاسخ به سوال‌های پرتعداد مجریان برنامه در مورد پرسش‌های مردم از کی‌روش در خصوص عملکرد تیم ملی در جام جهانی، وعده داد که کارلوس کی‌روش در بازگشت به ایران با حضور در یک برنامه تلویزیونی یا با برگزاری یک نشست مطبوعاتی، پاسخگوی مردم و اصحاب رسانه باشد. هرچند این بار هم بلافاصله متذکر شد که "اگر قرار به بازگشت کی‌روش شد"، از او چنین چیزی را خواهم خواست!

موضوع دیگری که نشان می‌داد مهدی تاج از عملکرد کی‌روش راضی است، به قسمتی از برنامه مربوط می‌شود که به طور ضمنی گفت ممکن است عده‌ای در خصوص ارنج و ترکیب تیم انتقادی داشته باشند و من نتوانم آنها را متقاعد کنم اما وقتی خود کی‌روش به ابهامات آنها پاسخ دهد، متوجه شوند که تصمیمش "کاملا درست" بوده است. به کار بردن این عبارت توسط مهدی تاج نشان می‌دهد شخص رییس فدراسیون فوتبال از عملکرد کی‌روش در جام جهانی برای ادامه همکاری متقاعد شده و حداقل برای او ابهام فنی‌ای وجود ندارد.

از طرفی مصاحبه راجر دسا، دستیار اول کارلوس کی‌روش در مدت حضور روی نیمکت تیم ملی ایران، در آخرین گفتگوی خود با ساندی ورلد آفریقای جنوبی مدعی شده بود که در ژانویه به تهران باز می‌گردند تا برای تمدید قرارداد با فدراسیون مذاکره کنند. نکته‌ای که نشان می‌دهد فدراسیون به تمدید همکاری علاقه‌مند است و این کی‌روش و دستیارانش هستند که باید به پیشنهاد فدراسیون پاسخ دهند.

در هر صورت، حمایت بی‌چون‌و‌چرای تاج از سرمربی تیم ملی بر خلاف دوران انتهای همکاری فدراسیون با او پس از پایان جام ملت‌های 2019 که تاج از کی‌روش صریحا انتقاداتی داشت، نشان از این موضوع دارد که جامعه فوتبال ایران باید خودش را برای حضور سرمربی پرتغالی حداقل تا پایان جام ملت‌های قطر آماده کند. امری که بدون شک مانند هر تصمیم فوتبالی دیگری موافقان و مخالفان زیادی خواهد داشت و در نهایت باید دید درستی عقیده کدام طرف در پایان این تورنمنت که برگزاری آن به ژانویه 2024 موکول شده، اثبات خواهد شد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2aebv3

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


پروفسور با این قرارداد سنگین جایگزین کی روش می شود؟