تاریخ انتشار: 1401/10/03 19:30
مهدی مهدی‌پور: به تصمیم کی‌روش و ساپینتو احترام می‌گذارم
کد خبر: 12482

بازیکن خط‌خورده از لیست کی‌روش: جام جهانی را فراموش کردم/ دربی برای من جذابیتی نداشت

مهدی مهدی‌پور هافبک استقلالی‌ها می‌خواهد هرطور شده در لیست تیم ملی برای جام ملت‌های آسیا قرار داشته باشد.
بازیکن خط‌خورده از لیست کی‌روش: جام جهانی را فراموش کردم/ دربی برای من جذابیتی نداشت

مهدی مهدی‌پور هافبک تیم فوتبال استقلال که تا قبل از جام جهانی ملی‌پوش بود، توسط کیروش خط خورد و درحالی که امید زیادی برای بازی در جام جهانی داشت، از لیست نهایی تیم ملی خط خورد.

مهدی‌پور در دو فصل گذشته جزو مهره‌های فیکس و موثر استقلال بوده و عملکرد خوبی در این تیم به نمایش گذاشته است. این هافبک بازی‌ساز در دربی نیمکت‌نشین بود و سعید مهری به جای او در ترکیب آبی‌ها قرار گرفت. با این حال در نیمه دوم به زمین آمد و چند دقیقه‌ای فرصت بازی پیدا کرد. با مهدی‌پور در خصوص مسائل مختلف گفت‌وگویی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید.

در مورد دربی صحبت کن. چه شد بازی را از روی نیمکت شروع کردی؟

خب نظر کادرفنی بود و من هم احترام می‌گذارم. من وظیفه دارم خوب تمرین کنم و در خدمت تیم باشم. هر زمانی که کادرفنی و ساپینتو صلاح بدانند بازی می‌کنم و مشکلی در این خصوص وجود ندارد. چیزی که اهمییت دارد نتیجه گرفتن تیم است.

دربی به طور کل چطور بود؟

واقعیت را اگر بگویم دربی خیلی جذابیتی حداقل برای من نداشت. وقتی تماشاگر در دربی حضور نداشته باشد، هیجان و جذابیت بازی نصف می‌شود و خیلی پایین می‌آید. منظورم خودم است. برای شخص مهدی مهدی‌پور مثل همیشه نبود چرا که دربی از دو، سه هفته قبل شروع می‌شد و هیجانات بازی ادامه‌دار بود و تا شروع بازی هم ادامه داشت. درحال حاضر فوتبال و دربی دغدغه مردم نیست. بازی شور و حال همیشگی را برای من نداشت.

با این حال به نظرم باید این بازی را می‌بردیم. دو بر یک جلو بودیم اما روی دو ضربه ایستگاهی گل خوردیم و بازی مساوی شد. پرسپولیسی‌ها روی ضربات ایستگاهی خوب کار کردند. به نظرم در جریان بازی نمی‌توانستند خلق موقعیت کنند. به هر حال بازی دو بر دو شد و امتیازات تقسیم شد.

بازیکنان هر دو تیم از داوری گلایه داشتند. به نظرت قضاوت تیم داوری چطور بود؟

بد نبود. هرچند می‌توانست در چند صحنه بهتر کار کند و بعضی از خطاهای معمولی را نگیرد. در مجموع به تیم داوری هم خسته نباشید می‌گویم.

ادامه فصل را برای استقلال چطور می‌بینی؟

خب ما مدافع عنوان قهرمانی هستیم و قطعا می‌خواهیم قهرمانی فصل قبل را دوباره تکرار کنیم. شک نکنید که هر چه داریم را می‌گذاریم که بتوانیم باز هم جام را برای هواداران استقلال به ارمغان بیاوریم. البته که کار هم سخت است و قهرمانی به همین راحتی نخواهد بود. چند تیم مدعی و قدرتمند داریم که هر کدام مدعی قهرمانی هستند. من فکر می‌کنم رقابت برای قهرمانی تا هفته‌های پایانی ادامه خواهد داشت و از الان نمی‌شود قهرمان را پیش‌بینی کرد.

کار کردن با ساپینتو چطور است؟

خب شما می‌بینید که تیم ما فوتبال خوبی بازی می‌کند و این نشان‌دهنده این است که کادرفنی خوبی داریم. ساپینتو بازیکن بزرگی بوده و مربی با دانشی هست. شور و هیجان بسیار زیادی دارد که کنار خط هم کاملا مشخص است. نکته مهم ساپینتو این است که فقط بردن را دوست دارد و به آن فکر می‌کند. تحت هیچ شرایطی نمی‌خواهد بازنده باشد.

طی چند وقت اخیر همواره جزو ملی‌پوشان بودی ولی در آستانه جام جهانی خط خوردی. در مورد این موضوع هم صحبت کن.

خب سلیقه کیروش این بود که من نباشم و از نفرات دیگری استفاده کند. تلاش کردم در جام جهانی حاضر باشم و پیراهن تیم ملی را بپوشم ولی با این حال نظر سرمربی تیم ملی چیز دیگری بود و من هم وظیفه دارم به آن احترام بگذارم.

خیلی‌ها معتقد بودند تو یا محبی می‌توانستید در لیست نهایی تیم ملی قرار بگیرید ولی  کیروش ۲۵ بازیکن را به جام جهانی برد و یک جای خالی هم باقی ماند.

خب راجع‌به لیست تیم ملی کیروش باید پاسخگو باشد و صحبت کند. در حیطه وظایف من نیست که در این مورد حرف بزنم. تصمیم نهایی با سرمربی تیم است و او در نهایت انتخاب می‌کند که چه نفراتی باشند و چه نفراتی نباشند.

نظرت در مورد قهرمانی مسی و آرژانتین چیست؟

بدون شک خوشحال شدم از این‌که مسی قهرمان دنیا شد. به نظرم حقش بود چون یک قهرمانی جهان در کارنامه‌اش کم بود.

حدود یک سال دیگر جام ملت‌های آسیا باز هم در قطر برگزار می‌شود. چقدر امیدواری عضوی از تیم ملی در آن بازی‌ها باشی؟

خب قطعا هم برایم مهم است و هم انگیزه زیادی دارم تا بتوانم در جام ملت‌های آسیا حاضر باشم. حضور در تیم ملی به خصوص در چنین تورنمنت‌های مهمی برای هر بازیکنی اهمییت دارد و من هم دوست دارم در بازی‌های سال آینده حضور داشته باشم. با این حال باید ابتدا مهره مفیدی برای استقلال باشم و عملکرد خوبی داشته باشم و سپس تلاش کنم تا به تیم ملی دوباره دعوت شوم.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4jqge2

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


جام جهانی 2022| خبر بد برای آرژانتین پیش از فینال؛ تغییر دقیقه نودی در ترکیب یاران مسی