تاریخ انتشار: 1401/11/03 22:26
کد خبر: 11472

ارومیه میزبان مسابقات کبدی قهرمانی جوانان جهان شد

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی گفت: ارومیه از هفت تا ۱۴ اسفند امسال در ورزشگاه ۶ هزار نفری غدیر، میزبان مسابقات کبدی قهرمانی جوانان جهان شد.
ارومیه میزبان مسابقات کبدی قهرمانی جوانان جهان شد

سجاد بیرامی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با تاکید بر اینکه آذربایجان غربی ظرفیت‌های فراوانی دارد و حوزه ورزش می‌تواند از این ظرفیت‌ها استفاده کند اظهار داشت: اداره کل ورزش و جوانان نیز به صورت برنامه‌محور و به دور از حواشی حرکت می‌کند و با توجه به اینکه هم‌اکنون جامعه به امیدآفرینی و اتفاقات مثبت نیاز دارد باید با توجه به ظرفیت‌ها اقدامات شایسته‌ای در راستای سلامت و تندرستی برداشت.

وی در ادامه با ابراز خرسندی از اینکه اداره کل ورزش و جوانان در ۱۰ ماهه امسال در تمامی شاخص‌ها روند رو به رشدی داشته است بیان کرد: البته به آن قانع نبوده و خواهان رسیدن به بالاترین ظرفیت‌ها است.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در سالیان گذشته در توسعه زیرساخت های ورزشی با رکود مواجه بوده ایم بیان کرد: در این راستا نیز با حمایت‌های ملی و استانی شاهد شتاب مطلوبی در رشد اعتبارات مصوب و هم تخصیص آن هستیم.

بیرامی گفت: امسال مبلغ ۱۶۱ میلیارد تومان از محل سفرهای استانی رییس جمهور برای تکمیل پروژه های غیرفعال اختصاص یافت و تمامی پروژه های ملی فعال شده است و از مبلغ ۴۰ میلیارد مصوب ملی نیز بیش از ۳۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سرانه ورزشی در سه بخش تعریف می‌شود افزود: در این راستا سرانه ورزشی وزارت، سایر دستگاه های دولتی و همچنین بخش خصوصی از جمله آنها است و با تکمیل پروژه ها در دهه فجر امسال و هفته دولت سال آینده، سرانه فضای ورزشی استان شتاب می‌گیرد.

 مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی گفت: مجموعه اماکن موجود استان در مجموع یک هزار و ۵۳۷ مکان ورزشی است که کل اماکن ورزشی در اختیار ۴۵۰ مکان، ۳۷۳ مکان در اختیار سایر ادارات و ۷۱۴ مکان در اختیار بخش خصوصی است.

وی در ادامه تصریح کرد: هم‌اکنون مجموع کلی سرانه ورزشی استان۷۶ سانتی‌متر است که سال گذشته ۶۶ سانتی‌متر بوده و درصد رشد ۱۲ درصدی را داشته است و میانگین کشوری سرانه ورزشی نیز ۷۵ سانتی‌متر بوده و از میانگین کشوری بالاتر هستیم.

بیرامی در ادامه با اشاره به برنامه‌های دهه فجر اظهار داشت: شعار امسال" ایران استوار و ۴۴ سال افتخار" نامگذاری شده و ۷۱۹ برنامه برای دهه فجر شامل ۳۲۱ برنامه فرهنگی تبلیغی، ۱۰۶ مورد جوانان، ۶۲ مورد امور پشتیبانی و ۱۷۱ مورد در حوزه ورزش است.

وی در ادامه نیز با اشاره به میزبانی ارومیه در مسابقات جهانی قهرمانی کبدی جوانان گفت: این مسابقات از هفت تا ۱۴ اسفند با حضور ۲۰ کشور دنیا در ورزشگاه ۶ هزار نفری غدیر ارومیه برگزار می‌شود.

بیرامی اظهار داشت: این دومین دوره مسابقات جهانی کبدی قهرمانی جوانان جهان است و رییس آسیایی کبدی به ارومیه سفر کرده و کنگره جهانی کبدی نیز برگزار خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اینکه بیش از ۴۲۰ نفر اعم از ورزشکار، مربی، داور و کادر اجرایی به ارومیه سفر خواهند کرد، بی‌تردید برای صنعت گردشگری نیز تاثیر مثبتی خواهد گذاشت.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/45ebq4

آخرین اخبار