تاریخ انتشار: 1401/11/05 21:38
سرمربی استقلال و اعلام علنی دلایل نارضایتی از یزدانی
کد خبر: 11417

ساپینتو: با رفتن از استقلال هر دوی‌مان را خوشحال کن!

ساپینتو صراحتا اعلام کرد که دیگر نیازی به یزدانی ندارد و از این بازیکن خواست تا با جدایی از استقلال، فضا را برای جذب بازیکن جدید باز کند.
ساپینتو: با رفتن از استقلال هر دوی‌مان را خوشحال کن!

پس از دیدار برابر سپاهان بود که ریکاردو ساپینتو تصمیم گرفت تا سیاوش یزدانی را از تیمش کنار بگذارد. مدافع جنجالی استقلال که در لحظات پایانی آن مسابقه مرتکب خطای پنالتی شده بود، از تیم کنار گذاشته شده و سرمربی پرتغالی آبی‌ها امروز صراحتا اعلام کرد که قصد ندارد دیگر از این بازیکن استفاده کند.

ساپینتو در شرایطی از قرار گرفتن یزدانی در لیست مازاد خبر داد که این بازیکن هیچ تمایلی برای جدایی ندارد. سیاوش به مدیران استقلال اعلام کرده که در تیم می‌ماند و تمایلی به جدایی ندارد. اما سرمربی پرتغالی آبی‌ها در نشست خبری پیش از بازی با ملوان، تمامی پل‌های بازگشت مدافع تیمش را خراب کرد.

زمانی‌ که سرمربی پرتغالی استقلال برای حضور در نشست خبری دیدار با ملوان در کمپ مرحوم ناصر حجازی حضور پیدا کرد، می‌دانست که بخش عمده این کنفرانس به سوالاتی درباره یزدانی اختصاص پیدا خواهد کرد.

ساپینتو در پاسخ به سوالات مختلف خبرنگاران درخصوص این بازیکن، صحبت‌های زیر را مطرح کرد:

* به یزدانی خیلی فرصت دادم

قرار گرفتن نام سیاوش یزدانی در لیست خروج؟ من به او خیلی فرصت دادم. قرار گرفتن نام او (در لیست مازاد) به خاطر اشتباه پنالتی نبود، بلکه به خاطر اشتباهات پشت‌ سر همی بود که اتفاق افتاد. بیشتر آنها نیز روی ضربات ایستگاهی بود. تیم‌های حریف راحت می‌توانستند گل بزنند. من از او انتظار بیشتری داشتم زیرا بیشتر به او فرصت دادم. به بازیکن با‌ تجربه‌ای مثل سیاوش یزدانی بیشتر فرصت دادم زیرا از من خواست اعتماد به نفس بیشتری به او بدهم. من نیز او را به عنوان کاپیتان در تیم گذاشتم که باید به من کمک می‌کرد تا بهتر از این باشیم.

* اطمینان من از او سلب شده است

اطمینان من از او سلب شد، وقتی اعتماد یک مربی از بازیکن سلب می‌شود... به خود او هم گفتم. در آن واحد می خواستیم فضا ایجاد کنیم تا بازیکنان جدید جذب کنیم. اگر او از لیست بیرون برود فضا برای جذب بازیکن باز خواهد شد. ما هم فقط 24 ساعت وقت داریم این کار را انجام بدهیم.

* یزدانی باید به تیمی برود که خوشحال باشد

این نکته اول در مورد یزدانی بود بود اما نکته دوم این است که برای آینده‌اش بهتر است به تیمی برود که خوشحال باشد. فضا را می‌خواهیم تا لیست ما خالی شود و به استقلال کمک کند. با تیمی که اکنون در اختیار دارم، خیلی خوشحال و راضی هستم. من تیمم را دوست دارم اما مثل مربیان دیگر وقتی می‌توانم ارزش تیم را بیشتر کنیم، من نیز دوست دارم این کار را انجام دهم.

* یزدانی مشکل سازی می‌کند و برای فسخ به تیم کمک نمی‌کند

از مدیرعامل شنیدم یزدانی مشکل‌سازی می‌کند و برای فسخ قرارداد به تیم کمک نمی‌کند. او اجازه نمی‌دهد از این فضا استفاده کنیم. البته آمانوف هم خوشحال نیست و او هم می‌خواهد بازی کند من هم این موضوع را قبول می‌کنم. به من هم گفته که دوست دارم بازی کنم و من هم قبول می‌کنم که می‌خواهد بازی کند ولی باید یاد بگیرد و پیشرفت کند برای او هم آرزوی بهترین‌ها را دارم ولی موضوع این بازیکن نیز هنوز با باشگاه تمام نشده است. امیدوارم فضایی ایجاد کند تا بتوانیم بازیکن بیاوریم.

* بحث من فقط روی یزدانی و آمانوف است

این دو نفر (یزدانی و آمانوف) بازیکنانی هستند که من در مورد آن‌ها با باشگاه صحبت کرده‌ام و می‌خواهم که بروند. تا الآن فقط بحثم این دو بازیکن بوده است. یک بازیکن دیگر هم بود که می‌خواست به صورت قرضی جدا شود اما رفتن او برای ما فضا ایجاد نمی‌کند.

* بازی با سپاهان آخرین شانس یزدانی بود

شاید دیدار با سپاهان آخرین شانس او برای بازی بود. انتخاب زیادی برای آن پست نداشتیم. عارف غلامی بیرون بود. روزبه چشمی و امید هم می‌توانستند در آن منطقه بازی کنند اما به عنوان هافبک بازی می‌کنند. یزدانی تجربه داشت و از من فرصت خواست. مقابل تراکتور هم از او زیاد راضی نبودم اما با وجود این موضوع و مسائل دیگر سیاوش به من گفت لایق این هستم فرصت زیادی به من بدهید.

* به یزدانی حتی بازوبند کاپیتانی را نیز دادم

من نمی‌توانستم بازیکن دیگری را از پست دیگری بیاورم و با دفاع وسط سازگارش کنم وقتی که بازیکنی در آن پست دارم. به همین دلیل تصمیم گرفتم شانس دیگری به یزدانی بدهم و حتی کاپیتانی را هم به او دادم. ارسلان مطهری را هم برای کاپیتانی داشتم. مهدی قایدی و سجاد شبهاززاده از ابتدا مسابقه را شروع نکردند اما در شرایطی که مطهری می‌توانست کاپیتان باشد تصمیم گرفتم کاپیتانی را به یزدانی بدهم. در کل از این بازیکن راضی نبودم و وقتی اعتمادم از یک بازیکن سلب شود به خودش این موضوع را می‌گویم.

* بعضی اوقات باید چیزی را از دست بدهید

فردا هم اگر یزدانی را بگذارم می‌گویند چرا روزبه چشمی را در ترکیب نگذاشتید؟ می‌گویند دفاع وسط داشتی و می‌توانستی از او استفاده کنی! وقتی از لحاظ بدنی ریکاوری شود می‌توانیم به او شانس بدهیم تا ببینیم چگونه می‌تواند به تیم کمک کند. بعضی وقت‌ها باید چیزی از دست بدهید تا چیزی را به دست بیاورید.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3qkkj3

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


جابر انصاری در لیست استندبای استقلال