تاریخ انتشار: 1395/04/29 09:43
کد خبر: 273154

کی روش را باید ممنوع الورود کنیم

خیلی جالب است؛ رئیس هیات مدیره باشگاه مصاحبه می‌کند و می‌گوید طارمی جایی در پرسپولیس ندارد، 12 ساعت بعد طارمی با تیم تمرین می‌کند
کی روش را باید ممنوع الورود کنیم

به گزارش سرویس فوتبال لیگ برتر فرتاک ورزشی، محمد مایلی‌کهن در خصوص اتفاقاتی که برای تیم ملوان بندرانزلی رخ داد و نهایتا این تیم به مسابقات دسته یک سقوط کرد، گفت: «وقتی صحبت از تیم ملوان و هواداران آن می‌شود، لازم است که به صورت کلی به مسائل فوتبالی ایران نگاه کنیم. اول از همه بگویم که تیم ملوان با زندگی تمامی انزلی‌چی‌ها عجین شده است.»

 

او ادامه داد: «من این روزها در یکی از شهرهای کوچک اطراف انزلی زندگی می‌کنم و در حال ساخت یک خانه برای زندگی هستم. از سه ماه پیش تاکنون اینجا هستم و به طور کامل در جریان اتفاقات رخ داده قرار دارم. زمانی ملوان یکی از تیم‌های قدرتمند فوتبال ایران بود. این تیم در جام تخت جمشید مدعی قهرمانی بود و بعد از انقلاب هم مدت‌ها فوتبال ایران روی تیم ملوان به عنوان یکی از قدرت‌هایش حساب می‌کرد. هر چند که این تیم در 35 سال گذشته تنها دو قهرمانی در جام حذفی داشته است.»

 

مدیرسابق تیم امید خاطرنشان کرد: «زمانی این فوتبال هزینه آنچنانی نداشت و به مردم فشار نمی‌‌‌آمد اما امروز شاهد این هستیم که از خدمات اجتماعی مردم می‌زنند تا خرج تیم ملوان کنند. شهرداری بخش عمده‌ای از بودجه‌‌اش را خرج این تیم می‌کند. نتیجه این خرج‌کردن‌ها چه می‌شود؟ پلی که می‌تواند رفاه بیشتری به زندگی مردم بدهد به جای اینکه یک ساله آماده شود در 10 سال هم پایان‌کار نمی‌گیرد. این شهر قدیمی که به خاطر دریاچه خزر همواره پذیرای مهمانان مختلف از سرتاسر کشور است، 500 متر ساحل مناسب ندارد. مردم ساعت‌ها می‌کوبند و خود را به شهری که من در آن ساکن هستم می‌رسانند تا از ساحل انزلی بهره ببرند. بعد اتومبیل‌شان سه ساعت درون شن‌های کنار ساحل گیر می‌کند. هوا که به طور طبیعی گرم و شرجی است. یعنی شما در کنار ساحل بنشینی هم تمام لباست غرق در عرق می‌شود. حالا با فعالیت فیزیکی هم که روبه‌رو می‌شوی، بیا و ببین چگونه مردم درگیر مسائل ساده‌ای هستند که متاسفانه در سالیان گذشته حل نشده است.»

 

وی افزود: «شاید هوادار و حتی مردم عادی علت شرایط بد تیم فوتبال ملوان بندرانزلی را مسئولان شهر انزلی، استاندار گیلان، شهردار و نمایندگان مجلس آن ببینند اما به نظرم آنها مقصر اصلی نیستند. بارها گفته‌ام و الان هم می گویم که همه جای ایران سرای من است. این مشکل در تمام فوتبال ما دیده می‌شود چون راه‌های درآمدسازی از فوتبال را بلد نیستیم. ما برعکس تمام دنیا به فوتبال نگاه می‌کنیم. در جهان تنها صنعتی که کماکان سوددهی خوبی دارد و البته که مردم را شاد می‌کند، فوتبال است. تیم‌های مختلف در حال بازی هستند و تماشاگران هم از نزدیک بیننده هستند. البته بحث من غیر از برخی تماشاگران هست که خاری در چشم پیشرفت جهان هستند و در یورو 2016 به چهره زیبای این مسابقات لطمه زدند.»

 

او خاطرنشان کرد: «در فوتبال اروپا، شرط‌بندی مانعی ندارد و البته که مشروبات الکلی هم به راحتی فروخته می‌شود. حجم مسابقات آنها هم به مراتب از ما بیشتر است. آیا دیده‌‌اید که در ورزشگاه‌ها مانع بگذارند تا هواداران به داخل زمین نیایند؟ این اتفاق تا به امروز در ورزشگاه‌های کشورهای اروپایی نیفتاده‌ است و البته تماشاگران هم به داخل زمین نمی‌آیند. ضمن اینکه بازیکنانی هستند که شادی گل‌شان را با هواداران تقسیم می‌کنند و آنها هم رفتاری بروز نمی‌دهند تا بازیکن از کاری که کرده پشیمان شود.»

 

مایلی‌کهن تاکید کرد: «پس ما نگوییم چرا ملوان به این روز افتاد. مگر پیش از ملوان تیم‌های بزرگ دیگری نبودند که امروز در فوتبال ما به سرنوشت ملوان دچار شدند. باشگاه پاس تهران این روز‌ها چه حالی دارد؟ آدرس باشگاه پاس را بدهید برویم حال یکی از قوی‌ترین تیم‌های فوتبال کشور که قهرمان ایران و آسیا هم شده را بپرسیم. گیریم که ملوان هم قهرمان لیگ برتر می‌شد. فایده‌اش در این فوتبال چه بود. فوتبالی که درآمدزایی نمی‌کند و مدیرانی را به خود دیده که فقط می‌خواهند هزینه کنند و بعد از مدتی هم جای خود را به مدیر دیگری می‌دهند.»

 

وی یادآور شد: «تیم بزرگی را به سردار رویانیان دادند. یادم هست در جلسه‌ای که با او داشتم از وی خواستم که از ماندن در پرسپولیس صرف‌نظر کند. گفتم سردار شما رئیس پلیس کشور و رئیس ستاد سوخت هستید تخصصی در این فوتبال ندارید. صرف علاقه‌مندی به پرسپولیس را که در سنین مختلف همه مردم دارند. گفتم سردار شما نمی‌دانید که ما چه پدرسوخته‌‌هایی هستیم. علم کار در فوتبال ایران در هیچ دانشگاهی تدریس نمی‌شود. نیاز به تجربه دارد که در طول زمان به دست می‌آید. بیا و صرف‌نظر کن.»

 

او ادامه داد: «نتیجه حضور سردار رویانیان در تیم مردمی پرسپولیس به اینجا ختم شد که دنیزلی پول گزافی گرفت و بهترین نتیجه‌اش برد 10 دقیقه‌ای مقابل استقلال بود. مانوئل ژوزه هم که اخراجش کردند و هنوز پرونده بدهی به این مربی مفتوح است و بالاخره او روزی پولش را از پرسپولیس می‌گیرد. متاسفانه تیم های مردمی در ایران سرنوشت خوبی ندارند. وقتی تیمی به عظمت پرسپولیس به این روز می افتد پس نپرسید چرا ملوان سقوط کرد و این روزها حال و روز خوبی ندارد. به جای این سوال بهتر است بپرسید در کشور سوپر ثروتمند ایران چه خبری از جوانان فوتبالیست آنها است که در میان آنها به ندرت ستاره‌ای دیده می‌شود و نسل جدید تهی از ستاره است.»

 

مایلی‌کهن در ادامه با مقایسه رفتار برانکو با طارمی و کی‌روش با مهدی رحمتی گفت: «ما زمانی از درب دروازه رد نمی‌شویم و گاهی اوقات از سوراخ سوزن داخل می‌شویم. حرکات کی‌روش که در سال‌های اخیر اظهرمن‌الشمس است. 6 ماه در سال ایران است و نبودش را هم که به خوبی جبران می‌کند. به همه از وزیر ورزش گرفته تا رئیس فدراسیون، دبیرکل، اعضای هیات رئیسه، رئیس سازمان لیگ، رئیس پزشکی فدراسیون، عباس آقا و مربیان لیگ برتری به همه توهین می‌کند. آن وقت توقع دارید چنین آدمی رحمتی را ببخشد؟ این توقع بی‌جایی بود که ما از سرمربی تیم ملی داشتیم. آدمی که باید ممنوع‌الورودش کنیم به راحتی در ایران تردد می‌کند و هر که را بخواهد می‌کوبد.»

 

وی در پایان درباره بازگشت مهدی طارمی به پرسپولیس هم گفت: «درباره طارمی هم به خاطر هواداران پرسپولیس بهتر است برخی حرف‌ها زده نشود. ولی برایم جالب است که رئیس هیات مدیره باشگاه مصاحبه می‌کند و می‌گوید طارمی جایی در پرسپولیس ندارد، 12 ساعت بعد طارمی با تیم تمرین می‌کند. این تناقض‌ها هم داستان جالبی در فوتبال ما دارد که بعدها در موردش صحبت خواهیم کرد.»


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4bo8m9

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


مایلی کهن: چرا از خواب بیدار نمی شوید؟