تاریخ انتشار: 1395/08/27 09:55
کد خبر: 248682

ادعای جنجالی حاجی فتح‌الله درباره مجوزی که از تاج گرفته بود

علی فتح‌الله زاده می‌گوید شاید او هم اشتباهاتی در دوران مدیریتش داشته اما همه تلاشش این بوده که همان کاری را بکند که هواداران دوست دارند.
ادعای جنجالی حاجی فتح‌الله درباره مجوزی که از تاج گرفته بود

به گزارش فرتاک ورزشی، مدیرعامل پیشین استقلال به پاره ای از پرسش هایی که در یادداشت استقلال بعد از برنامه 90 درباره ابهام های مدیریتی اش مطرح شده بود ، پاسخ داد.فتح الله زاده که بلافاصله بعد از برنامه 90 برای آنژیو در یک مرکز درمانی بستری شد ، این بستری شدن را یک اقدام پیشگیرانه دانست برای اینکه بتواند در مراسم راهپیمایی اربعین شرکت کند. 
 او سپس درباره این ابهام که چرا خودش در همه این سال ها نرفته و کمپ ناصر حجازی را برایش پایان کار نگرفته است؟ گفت:«حاجی جان! خم رنگرزی که نیست! چه کار باید می کردم؟ من این ورزشگاه را ساختم ، تازه داشت تمام می شد که گذاشتندم کنار. نفرات بعد از من می رفتند برایش پایان کار می گرفتند. من که این مهلت را پیدا نکردم. من برایش سکوی 3 هزار نفری ساختم. بقیه بروند برایش پایان کار بگیرند!»


البته همچنان فتح الله زاده اصرار دارد که این ورزشگاه مشکلی ندارد. درحالی که بالاخره نمی شود زمینی به تربیت بدنی استان تهران داده شود و آنها با یک نامه دست نویس ، اسنادش را به استقلال واگذار کنند. او می گوید:«حاجی جان چرا نمی شود؟ این زمین را داده بودند به تربیت بدنی تهران که به باشگاه ها و فدراسیون ها بدهد. این را هم دادند به ما. مثل ورزشگاه آفتاب انقلاب که کفاشیان برای دوومیدانی گرفت.»

فتح الله زاده درباره صدور چک های شخصی هم گفت:«وقتی حساب های باشگاه بسته بود. بازیکن هم چک باشگاه را قابل نقد شدن نمی دانست ، چه کار می کردم؟ من چک های شخصی خودم را می دادم ، بعد که به باشگاه پول می رسید ، پس می گرفتم. هنوز هم 700 میلیون تومان از تیم طلب دارم.» البته این را خود فتح الله زاده هم می داند که راهکار انجام شده اش خیلی راهکار درستی نبوده اما چاره ای هم غیر از این نداشته است.

او درباره بحث مالیات ها هم گفت:«دیدید که نامه تاج برای بعد از دوره پایان مدیریت من بود.» ولی بلافاصله وقتی به او گفتیم که این قانون مالیات بر درآمد از پیروزی انقلاب و قبل آن هم وجود داشته و شما نباید مالیات را قبول می کردید ، گفت:«اگر خلاف بوده ، همه انجامش دادند. تازه اگر مالیات را قبول نمی کردیم ، بازیکن پولش را از ما می خواست.»در حقیقت او می گوید این پول را از مبلغ قرارداد بازیکن کم می کردند و بعد به این فکر می کردند که حالا روزی در آینده مالیات ها یا بخشیده می شود و یا بر سرشان توافقی می شود. شیوه ای که همه مدیران قبل و بعد از او هم انجامش دادند که حالا استقلال 50 میلیارد تومانی بدهی مالیاتی دارد!

او درباره پرداخت های چند برابری سقف 700 میلیونی به بازیکنانی مثل آندو ، درحالی که تیم های آسیایی تنها اجازه داشتند تا 20 درصد بیش از سقف دیگر تیم ها هزینه کنند هم نکته ای گفت که باید دید مهدی تاج حاضر به تائیدش می شود؟ او می گوید تائیدیه ای از مهدی تاج گرفته بودند که به آنها اجازه می داده تا از محل درآمدهای آسیایی شان ، پول برای خرید بازیکن بدهند. آن هم بالاتر از همه سقف بندی ها. استقلال آن سال رحمتی ، خسرو ، آندو و چند بازیکن دیگر را خرید که هر کدام شان قراردادهای حدود 2 میلیارد تومانی داشتند. ارقام ثبتی شان در هیات تهران حدود 900 میلیون بود اما در  اسناد باشگاه حدودا 2 میلیارد تومانی بودند. فتح الله زاده درباره این ها هم می گوید:«ما کف قراردادهای بی آپشن را به سازمان لیگ دادیم. این اصلا تخلفی نبود. ما قانونی رفتار کردیم. من مجوزی از مهدی تاج که رئیس سازمان لیگ بود ، گرفتم که به ما اجازه می داد از درآمدهای مان در لیگ قهرمانان آسیا برای جذب بازیکن استفاده کنیم. این جدای از آن 20 درصد و قیمت ملی پوشان بود.»
او البته این سند را دیگر رو نمی کند و با خنده می گوید:«دیگر هیچ سندی در اختیار شما قرار نمی دهم! یا شما شکایت کنید و به دادگاه برویم. یا چیزی بنویسید و من شکایت کنم تا در دادگاه این سند را نشان تان بدهم. راه ساده ترش هم این است که یک نسخه اش را از مهدی تاج بگیرید!»

این گپ دوستانه ما با فتح الله زاده که به رغم همه پرسش های مان اعتقاد داریم در مدیریت استقلال ، موفق تر از همه پیشینیانش در سال های اخیر بود ، مثل همیشه نکاتی جالب و خواندنی داشت.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4j8a8k

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


استقلالی‌ها هر چه می‌خواهند بگویند ولی ما قهرمانی جام در جام آسیا را داریم/ 2 بار طاهری و ترکاشوند را دعوت کردم