تاریخ انتشار: 1395/08/27 09:57
کد خبر: 248681

چرا تیم‌های ما به دوبی می‌روند؟

حضور پرسپولیس در دوبی بار دیگر نشان داد با توجه به سیاست‌های ضدایرانی این شیخ‌نشین، تیم‌های ایرانی بی‌جهت در این منطقه اردو برگزار و دلارهای خود را برای افرادی خرج می‌کنند که در نشان دادن عقاید ضدایرانی هیچ ابایی ندارند.
چرا تیم‌های ما به دوبی می‌روند؟
به گزارش سرویس لیگ برتر فرتاک ورزشی، حضور پرسپولیس در دوبی بار دیگر نشان داد با توجه به سیاست‌های ضدایرانی این شیخ‌نشین، تیم‌های ایرانی بی‌جهت در این منطقه اردو برگزار و دلارهای خود را برای افرادی خرج می‌کنند که در نشان دادن عقاید ضدایرانی هیچ ابایی ندارند.  هیچ تیمی از فوتبال امارات حاضر نشد با پرسپولیس دیدار تدارکاتی برگزار کند  و این در صورتی اتفاق می‌افتاد که قرمزها ترجیح دادند به‌رغم این سیاست‌های خاص باز به این کشور بروند. روزگاری بیشترین تعداد لژیونر فوتبال ایران در همین لیگ امارات حضور داشت. از فرهاد مجیدی که پسرخوانده آنها به حساب می‌آمد تا مبعلی، دایی، کریمی و خیلی‌های دیگر.
 
تقریبا ستاره‌های یک نسل قبل فوتبال ایران همگی مدتی را در لیگ امارات گذراندند. لیگی که موجب رشد هیچ بازیکنی نمی‌شد اما به واسطه دلارهای مفت، محل خوبی برای درآمد بود. با این وجود در سال‌های اخیر دولت این شیخ‌نشین به صورت جدی به سوی سعودی‌ها غش کرده و دست آخر برای نشان دادن اختلاف خود با ایران، نام لیگ امارات را به یک نام مجعول تغییر داد.  در همان برهه بود که حسن روشن در مصاحبه‌ای افشا کرد حاکم دوبی به تیم‌های این شیخ‌نشین تاکید کرده است حق جذب هیچ بازیکن ایرانی را ندارند. اگر نگاهی به آخرین لژیونر‌های فوتبال ایران در امارات بیندازید متوجه می‌شوید آنها همگی در تیم‌هایی غیر از تیم‌های شهر دوبی بودند. آخرین آنها هم محمدرضا خلعتبری بود که در الشارجه توپ می‌زد و دست آخر با هزینه‌های بسیار گزاف با آنها فسخ کرد.  
 
در عالم سیاست هر کسی به راحتی متوجه تمایل شدید دولت امارات به خواسته‌های آل‌سعود می‌شود و این دیگر احتیاج به رمزگشایی ندارد اما جای تعجب دارد  وقتی آنها این ضدیت را به دنیای فوتبال و ورزش کشاندند چرا همچنان تیم‌های ایرانی علاقه به برگزاری اردو در این کشور دارند؟ پرسپولیس اخیرا به امارات رفته اما مدعی شده از آنجایی که یکی از ایرانی‌های ساکن آنجا هزینه‌ها را پرداخت کرده است، این اردو هزینه چندانی را برای آنها نداشته است. اما اگر این موضوع  به صورت صد در صدی هم حقیقت داشته باشد باز بهتر است تیم‌های ایرانی برای حفظ شأن خود هرگز هیچ اردویی را در این منطقه برگزار نکنند، چرا که تیم‌های اماراتی به‌خاطر همان مسائل حاضر به انجام بازی تدارکاتی با تیم‌های ما نیستند و این یعنی بزرگ‌ترین اهانت ممکن به فوتبالی که یک سر و گردن همیشه بالاتر از امارات بوده و خواهد بود.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3g5y55

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


علی پروین ستاره استقلال را نخواست