تاریخ انتشار: 1395/09/13 14:13
کد خبر: 245395

خروج ترکی از لیست الیت قطعی است

فوتبال ایران هم اکنون 7 داور وسط و 9 کمک داور در لیست الیت دارد که به زودی نام یکی از داوران از لیست الیت خارج می شود و طبیعتا دیگر شاهد قضاوت او در بازی های بین المللی نخواهیم بود.
خروج ترکی از لیست الیت قطعی است

به گزارش فرتاک ورزشی، نام داوری که به زودی شاهد خروجش از لیست الیت خواهیم بود محسن ترکی است. داور مشهدی بعد از اینکه نتوانست تست های اول و دوم را با موفقیت پشت سر بگذارد در تست سوم شرکت نکرد و این بدین معمحسن ترکینی است که دیگر قصد قضاوت در بازی های بین المللی را ندارد و می خواهد رفته رفته با داوری خداحافظی کند! به خصوص که 44 سال سن دارد و دیگر فرصت چندانی برای قضاوت ندارد.

علیرضا فغانی –  – موعود بنیادی فر – بیژن حیدری – حسن اکرمی – پیام حیدری و محمد رضا فغانی 7 داور الیت فوتبال ایران هستند.

تست هایی که از داوران الیت گرفته می شود سالی یک بار و شاید هم دوبار اتفاق می افتد و کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا برای نظارت بر آمادگی داوران معمولا در جریان تورنمنت ها یا پیش از آغاز بازی ها از داوران تست می گیرد که محسن ترکی تست اول و دوم را پاس نکرد و در تست سوم هم شرکت نکرد!

اما آیا داوری که در تست آسیایی رد شده باشد می تواند در بازی های داخلی قضاوت کند و یا اینکه قضاوت او در بازی های داخلی در تضاد با قانون خواهد بود؟

کامرانی فر – رئیس دپارتمان داوری خیلی تمایلی ندارد در مورد وضعیت محسن ترکی صحبت کند. اینکه او از لیست الیت بیرون می آید یا نه، در خصوص قانونی بودن داوری محسن ترکی در ایران می گوید: « من ابتدای فصل در کمیته داوران نبودم و نمی دانم چه بر محسن ترکی گذشته. اما قبول نشدن در تست داوری آسیا ربطی به بازی های داخلی ندارد و محسن ترکی حتما در تست داوری داخلی قبول شده که در حال قضاوت است!»

یک منبع خبری هم در این زمینه گفت:« تست داوری از داوران داخلی نزدیک به 4 – 5 ماه پیش از آنها گرفته شده که در این تست محسن ترکی حضور داشته و آن را پاس کرده است!»

این نشان می دهد تست هایی که کنفدراسیون فوتبال آسیا از داوران می گیرد سخت تر از تست هایی است که کمیته داوران فدراسیون فوتبال از داوران می گیرد.

به هر صورت با خروج محسن ترکی از لیست الیت تعداد داوران بین المللی فوتبال ایران به 6 داور کاهش می یابد. البته کمیته داوران در تلاش است به جای محسن ترکی یک داور جوان دیگر را وارد لیست الیت کند که شاید این داور محمد حسین زاهدیفرد داور بوشهری باشد.

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3zwyq6

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


داوران و کمک داوران بین المللی ایران معرفی شدند