تاریخ انتشار: 1395/04/31 12:01
کد خبر: 272760

مربی جدید سه شیرها

سرانجام پس از کش و قوس های فراوان، اتحادیه فوتبال انگلیس سرمربی جدید تیم ملی فوتبال این را انتخاب و معرفی کرد
مربی جدید سه شیرها

به گزارش سرویس فوتبال خارجی فرتاک ورزشی، پس از رقابت های یورو ۲۰۱۶ و حذف سه شیرها در مرحله یک هشتم نهایی با شکست برابر ایسلند، روی هاجسون از سمت مربیگری این تیم استعفا کرد. به دنبال استعفای مربی سرشناس انگلیسی، مسئولان اتحادیه فوتبال مذاکرات تلاش خود را برای انتخاب بهترین گزینه جانشینی هاجسون آغاز کرده و در بررسی های اولیه نام چندین مربی به عنوان کاندیداهای احراز این پست معرفی شد که در میان آنها نام هایی چون یورگن کلینزمن آلمانی، گری نویل، ادی هو، سام آلاردایس و آرسن ونگر به چشم می خورد. اما روز گذشته اتحادیه فوتبال پس از گفتگوهای طولانی با گزینه های مورد نظر و بررسی های زیاد، سام آلاردایس را به عنوان سرمربی جدید سه شیرها انتخاب کرده و به وی مأموریت دادند تا در اولین اقدام تیم ملی را برای رقابت های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ آماده کند.

اما آلاردایس با چه کارنامه ای به این سمت رسید؟ در ادامه گزارش نگاه کوتاهی به سوابق کاری سام آلاردایس سرمربی تیم ملی انگلیس خواهیم داشت.

سام آلاردایس متولد ۱۹۵۴ در انگلیس است که در دوران بازی خود در پست هافبک توپ می زد. آلاردایس در رده باشگاهی در تیم های مطرحی حضور نداشت. او فوتبال حرفه ای خود را از سال ۱۹۷۱ با بازی در تیم بولتون آغاز کرد؛ سام پس از ۹ سال حضور در این تیم، در سال ۱۹۸۰ به ساندرلند پیوست. آلاردایس در مجموع ۲۲ در میادین حضور داشت و سپس فوتبال را کنار گذاشت. او در آخرین سال بازی به عنوان مربی – بازیکن برای تیم لیمریک فعالیت داشت و بلافاصله پس از پایان دوران بازی، به مربیگری ادامه داد. آلاردایس در رده باشگاهی ۴۷۹ بازی انجام داد و ۳۲ گل زده داشت. بولتون، ساندرلند، میلوال، کاونتری سیتی، پرستون نورث، وست برومویچ و لیمریک از جمله تیم هایی بودند که مربی امروز انگلیس در دوران بازی در آنها توپ زد. آلاردایس در دوران بازی به افتخار قابل ذکری دست نیافت و تنها دو قهرمانی در دسته دوم و چهارم فوتبال باشگاه های انگلیس به عنوان بهترین دستاورد او به حساب می آید.

مربی ۶۱ ساله انگلیسی تا به امروز ۲۵ سال تجربه مربیگری در تیم های مختلف را در کارنامه خود دارد. آلاردایس در تیم های پرستون نورث، لیمریک، بلکپول، نات کاونتی، بولتون، ساندرلند، نیوکاسل، بلکبرن و وستهام به عنوان سرمربی حضور داشته است. پیش از انتخاب به عنوان مربی تیم ملی، آلاردایس هدایت تیم ساندرلند را بر عهده داشت. آلاردایس گرچه در تیم های زیادی کار کرده اما در عرصه مربیگری هم افتخار خاصی به دست نیاورد. قهرمانی لیگ دسته اول ایرلند همراه با لیمریک، قهرمانی دسته سوم لیگ انگلیس در تیم ناتس کانتی، حضور در پلی آف لیگ دسته اول انگلیس همراه با بولتون، حضور در پلی آف چمپیونزشیپ با تیم وستهام از جمله دستاوردهای دوران مربیگری آلاردایس هستند.

وی در ژانویه ۲۰۰۱، به عنوان مربی ماه دسته اول لیگ فوتبال انگلیس انتخاب شد. در رقابت های لیگ برتر هم آلاردایس شش بار به عنوان مربی ماه انتخاب شد؛ آگوست ۲۰۰۱؛ نوامبر ۲۰۰۳؛ ژانویه ۲۰۰۴؛ دسامبر ۲۰۰۶؛ فوریه ۲۰۱۴ و اکتبر ۲۰۱۴ ماه های انتخاب این مربی به عنوان برترین مربی ماه لیگ برتر بودند.

حال باید دید آلاردایس با کارنامه نه چندان پربار و قابل دفاعش، آیا می تواند ناجی کشتی به گل نشسته تیم ملی فوتبال انگلیس باشد یا اینکه سه شیرها باید به فکر چاره ای اساسی برای جبران ناکامی ها و رسیدن به موفقیت باشند؟

 

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/2lban7

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


کونته: آلاردایس گزینه خوبی برای هدایت انگلیس است