تاریخ انتشار: 1395/05/21 12:16
کد خبر: 268481

آمار و ارقام صمد آقا در برابر پرسپولیس

عبدالصمد مرفاوی،مرد اول تیم فوتبال صبا است،مردی که روزی هدایت تیم فوتبال استقلال را در دربی بر عهده داشت،امروز به عنوان ارزان ترین سرمربی لیگ برتر هدایت صبا را برابر تیم فوتبال پرسپولیس بر عهده دارد.
آمار و ارقام صمد آقا در برابر پرسپولیس

به گزارش سرویس لیگ برتر فرتاک ورزشی، استقلالی ها بعد از باخت در روز 17 آذر 68 برابر پرسپولیس دیگر تا روز 27 مهر ماه 75 برابر سرخها نباختند.روز 4 خرداد 1369 گل مرفاوی در فینال لیگ 2 گروهی کشور،استقلال را قهرمان لیگ کشور کرد،روز 15 اسفند 1370 مرفاوی یکی از 2 گل استقلال را در جریان برد 2-0 استقلال برابر پرسپولیس زد وبالاخره روز 8 خرداد 71 در جریان برد 1-0 برابر پرسپولیس گل برتری را مرفاوی روی سانتر فنونی زاده زد.3 برد استقلال ویک برد دارایی برابر پرسپولیس همه با درخشش مرفاوی وگل های او توام شد.او یک تنه 12 امتیاز از پرسپولیس گرفت.

روز اول مربیگری او در استقلال به عنوان دستیار قلعه نویی آغاز دوران تازه زندگی فنی وعمر مربیگری او بود.بعد از 3 فصل،رفتن قلعه نویی به تیم ملی فرصت سرمربیگری را به او داد.در بازی اول ،تیم او 2-1 به پرسپولیس باخت ودر بازی برگشت هم برتری پرسپولیس کاملا واضح بود اما استقلال 1-1 کرد ودر حالی که همه از عملکرد تیم او انتقاد کردند،او گفت ما 12 امتیاز از پرسپولیس بیشتریم! در 8 بازی پایان فصل اما پرسپولیس 20 واستقلال 7 امتیاز گرفته وبرتری 12 امتیازی استقلال محو شد وگام اول مربیگری مرفاوی را با باخت،توام داشت. در سال 88 بار دیگر سرمربیگری استقلال به او رسید،یک مساوی ویک باخت 2-1 در دیداری که کریم باقری از 25 متری گل زد،روز ادامه باخت های او در فوتبال بود.

در سال 89 مرفاوی هدایت تیم فوتبال مس کرمان را  عهده دار شد.در این سال مرفاوی برد 1-0 برابر پرسپولیس را تجربه کرد،این اولین برد تاریخ مربیگریش برابر پرسپولیس بود.در دیدار برگشت 2 تیم به تساوی بدون گل رسیدند.یک سال بعد بلاژویچ جای مرفاوی را در مس گرفت،در سال 91،یحیی گل محمدی به تیم پرسپولیس رفت ومرفاوی در صبا جایش را گرفت ودر بازی برگشت صبا برابر پرسپولیس مرفاوی تساوی بدون گل را برابر پرسپولیس تجربه کرد.

در سال 92 تیم فوتبال پرسپولیس برابر صبا در بازی رفت 1-1 کرد،در بازی برگشت اما تیم فوتبال صبا 3-1 برابر پرسپولیس بازنده شد،مرفاوی در بازی برگشت برابر پرسپولیس هدایت  تیم صبا را عهده دار بود وباخت 3-1 را تجربه کرد. در دور رفت لیگ 93  پرسپولیس 2-0 صبا را برد که آخرین برد علی دایی در دوران حضور در پرسپولیس بود جالب این که در دور برگشت هیچ کدام از این 2 مربی  یعنی دایی در پرسپولیس ومرفاوی در صبا نبودند.

دست آخر در همین سال بار دیگر پرسپولیس وپیکان ،ماجرای رویارویی پرسپولیس ومرفاوی را تکرار کردند که این بار مرفاوی به حمید درخشان هم باخت.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3g6gk5

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


هیجده سال رقابت با پرسپولیس برای یک استقلالی تمام عیار