تاریخ انتشار: 1395/05/22 18:13
کد خبر: 268185

بزرگترین رویدادهای فوتبالی غیرمنتظره ی دنیا

10 واقعه ی غیرمنتظره ای که در دنیای فوتبال روی داده است
 بزرگترین رویدادهای فوتبالی غیرمنتظره ی دنیا

فرتاک ورزشی امروز نگاهی دارد به 10 اتفاق دور از انتظار عالم فوتبال که ارمغانش بهت و حیرت برای جامعه فوتبال جهان بود.

 

. کره شمالی 1 – 0 ایتالیا (1966)

2og56tHzWihq

جام جهانی 1966 را انگلیسی ها بردند، اما این جام جهانی از یک جهت دیگر یعنی پیروزی کره ی شمالی برابر ایتالیا هم به یادماندنی است. ایتالیایی ها فقط به یک امتیاز نیاز داشتند تا بتوانند به مرحله ی بعد صعود کنند. اما در دیداری که همه از پیش ایتالیا را برنده می دانستند کره ای ها 1-0 نتیجه را به سود خود تمام کردند تا بزرگترین شرمساری ایتالیایی ها رقم بخورد.

9. اینورنس کالدونیان 3 – 1 سلتیک (2000)

UjRuqeeDN1v2

شکست برابر اینورنس این روزها دیگر جای هیچ شرمندگی ندارد. این نتیجه در جام اسکاتلند رقم خورد و به یکی از افتضاحات تاریخ باشگاه سلتیک تبدیل شد. مطمئن نیستم که سلتیک تا آن زمان اصلاً این تیم را دیده بود یا خیر، اما در یکی از مفتضح ترین شکست های تاریخ خود طعم بازی برابر این تیم را چشید.

8. منچستر سیتی 0 – 1 ویگان (2013)

GViR822vgohQ

همان طور که همه می دانند منچستر سیتی دیوانه ی خرج کردن است و بسیار بیش از چلسی دست به این کار زده. ویگان از سوی دیگر یک باشگاه کوچک است که برای ماندن در لیگ برتر هم باید زحمات زیادی می کشید. با این حال زمانی که روبرتو مارتینز هدایت این باشگاه را به دست داشت توانستند یکی از به یادماندنی ترین نتایج را در ومبلی رقم بزنند. فقط چند روز بعد، ویگان از لیگ برتر سقوط کرد، اما طعم شیرین پیروزی ارزشمند برابر من سیتی برای همیشه در دهان آن ها باقی ماند.

7. وانس کالداس 1 – 1 بوکاجونیورز (2004)

sVu4I5VdhnvR

یک تیم کلمبیایی که در تاریخ کوپا لیبرتادورس فقط دو بار قهرمان شده، در حالی که در مقایسه با آن، یک تیم آرژانتینی چهار بار به قهرمانی در این رقابت ها دست یافته. وقتی در سال 2004وانس کالداس برابر غول های بوکاجونیورز صف آرایی کرد، هیچ کس انتظار آن نتیجه را نمی کشید. بوکا جونیورز در این دیدار با تساوی متوقف شد و در ضربات پنالتی بازی را واگذار کرد. بوکا یک سال قبل از آن قهرمان شده بود اما نتوانست رکورد قهرمانی متوالی را به نام خود ثبت کند.

6. کامرون 1 – 0 آرژانتین (1990)

BZzWYFVoScyX

این هم یک شوک دیگر برابر تیمی از آرژانتین، اما این بار خود تیم ملی این کشور بود که شرمساری به بار آورد. آرژانتین آقای دنیا بود و قصد داشت از عنوانچهار سال پیش خود دفاع کند. کسی روی کامرون حسابی بازی نمی کرد اما همین تیم توانست به یک پیروزی به یادماندنی دست یابد. آرژانتینی ها در ادامه برابر آلمان غربی از پای درآمدند و کامرون هم در یک چهارم نهایی به مصاف انگلستان رفت.

5. سنگال 1 – 0 فرانسه (2002)

JeBOwnLDKiCs

بر سر فرانسه هم همان بلایی آمد که بر سر آرژانتینی ها آمده بود. مدافع عنوان قهرمانی یکی از بخت های اول بود اما برابر یک تیم آفریقایی از پای درآمد. سنگال از مزیت مصدومیت زیدان بهره می برد اما سعی کرد تمام تلاش خود را به کار بندد و اروپایی ها را شوکه کند. پاپا بوبا تنها گل بازی را به ثمر رساند و پس از آن توانست راهی باشگاه لنس شود. در تاریخ جام های جهانی این هم یک شوک دیگری بود که رقم خورد.

4. دانمارک 2 – 0 آلمان (1992)

xajoc2b61Hia

معجزه ی دانمارک بدون شکست مفتضحانه ی یکی از مدعیان رقم نمی خورد. یوگوسلاوی به عنوان تیم اول از گروه خود صعود کرده بود و این به معنای آن بود که تیم دوم حتماً دانمارک نیست. آن ها در راه خود فرانسه و هلند را شکست داده بودند به نظر تیم بسیار خطرناکی می آمدند، با این حال کسی انتظار نداشت این تیم ضعیف از پس آلمان نیز بگذرد.

3. ساندرلند 1 – 0 لیدز (1973)

 

ساندرلند یک تیم دسته دومی بود و وقتی جام شروع شد کسی روی آن ها حساب باز نمی کرد زیرا از آخرین باری که یک تیم دسته دومی جام حذفی را تصاحب کرده بود 43 سال می گذشت. لیدز از سوی دیگر سال قبل از آن با شکست تیمی مثل آرسنال قهرمان جام حذفی شده بود. ساندرلند تصمیم گرفت با شکست لیدز تاریخ سازی کند و برای دومین بار جام را به دست یک تیم دسته دومی برساند.

2. لیورپول 0 – 1 ویمبلدون

Sh7JXLe2ao75

لیورپول در دو دهه ی 1970 و 1980 با اختلاف زیاد بهترین تیم انگلستان بود و در سال 1988برای هفدمین بار قهرمان لیگ شد. ویمبلدون اما تیمی با بازیکنانی سرشار از انگیزه و شوق بود، اما کسی فکرش را هم نمی کرد که بتواند برابر لیورپول حرفی برای گفتن داشته باشد. وقتی ویمبلدون برای فتح جام حذفی خیز برداشت، لیورپول حتی بازی کردن را هم از یاد برد.

1. یونان 1 – 0 پرتغال (2004)

wKPIQbiYJHj0

یونان چطور قهرمان جام ملت های اروپا شد؟ این پرسش بارها پرسیده شده و هیچ کس جواب آن را نمی داند. البته تک و توک تیم های بوده اند که موفق به آفریدن معجزه شده اند، اما یونان آن سال پشت سر هم این کار را کرد. یونان یک بار قبل تر هم یقه ی پرتغالی ها را گرفته بود اما کسی فکرش را نمی کرد در آن فینال باز هم شوکی آفریده شود. یونان به فینال جام ملت ها راه یافت و با شکست پرتغال قهرمان اروپا شد.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/4mdjej

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


صعود مقتدرانه کره و پیروزی پرگل آلمان در المپیک