تاریخ انتشار: 1396/10/26 10:54
کد خبر: 164557

گلزنان سرخابی مدیون طعمه‌ها هستند!

با گلزنی دوباره علی علیپور در دیدار پرسپولیس و مشکی‌پوشان و 12 گله شدن این مهاجم جوان، دوباره این بازیکن در کانون توجهات قرار گرفت.
گلزنان سرخابی مدیون طعمه‌ها هستند!

با گلزنی دوباره علی علیپور در دیدار پرسپولیس و مشکی‌پوشان و 12 گله شدن این مهاجم جوان، دوباره این بازیکن در کانون توجهات قرار گرفت.

 

ادامه درخشش مهاجم جوان سرخ‌پوشان در روزهایی که هواداران نگران جدایی مهدی طارمی و تضعیف پرسپولیس بودند باعث شد دل آن‌ها قرص‌تر شود و جای خالی آقای گل 2 فصل اخیر را کمتر احساس کنند و راحت‌تر با نبودنش کنار بیایند. علاوه بر این، اختلاف 3 گله علیپور با محمد قاضی نفر دوم جدول گلزنان، سرخ‌ها را به معرفی دوباره آقای گل از پرسپولیس امیدوارتر کرد و کنار این موضوع خیلی از هواداران جای خالی او را در لیست تیم ملی یادآور و خواستار توجه کارلوس کی‌روش به ستاره‌شان شدند.

 

آمار‌های جالبی هم از علیپور ارایه شد این‌که او به تنهایی 28 امتیاز برای پرسپولیس گرفته و 4 گل 3 امتیازی هم داشته و این‌که مجموع امتیازاتی که علیپور برای سرخ‌ها کسب کرده به تنهایی با کل امتیاز استقلال تا پایان هفته نوزدهم برابری می‌کند. همه این مسائل گفته شد اما کمتر کسی به نقش ارزشمند گادوین منشا در موفقیت علیپور و پرسپولیس اشاره کرد. منشا که فصل گذشته با ساسان انصاری رقبای جدی طارمی برای کسب عنوان گلی بودند و بهترین مهاجم خارجی لیگ برتر ایران در فصل گذشته بود با هزاران امید و آرزو به پرسپولیس پیوست و هواداران این تیم از این‌که منشا و طارمی بهترین گلزنان فصل گذشته را در خط حمله‌شان داشتند از خوشحالی در پوست خود نمی‌گنجیدند.

 

اما مهاجم نیجریه‌ای سرخ‌ها همانی نشد که در پیکان بود و در امر گلزنی تا امروز نتوانسته موفقیتی که در پیکان داشت را تکرار کند با این حال او قطعا یکی از موثرترین بازیکنان در موفقیت‌های پرسپولیس و گلزنی علیپور بوده است. آمار گلزنی منشا شاید پایین باشد اما اگر در بازی او دقیق شوید و بازی بدون توپ او را زیر ذره‌بین قرار دهید عیار این مهاجم آشکار می‌شود. منشا به خاطر قدرت بدنی بالا و سرعت خوبش مثل یک تخریبچی به دفاع حریفان پرسپولیس می‌زند و چند نفر را مشغول خود می‌کند. در واقع او نقش طعمه را بازی می‌کند و با مشغول کردن دفاع و به هم ریختن آرایش دفاعی حریف این فضا و امکان را به دیگر مهاجم تیمش که معمولا علیپور است می‌دهد تا او کار را تمام کند.

 

نوع گل‌هایی که علیپور به ثمر رسانده نشان می‌دهد که او علاوه بر تیزهوشی خودش، کار منشا که تخریب دفاع حریف است نیز موثر است. این موضوعی است که برخی پیشکسوتان پرسپولیس هم به آن اشاره کرده‌اند و به تاثیرگذاری بالای منشا صحه گذاشته‌اند. بهروز رهبری‌فرد، مدافع و کاپیتان سابق پرسپولیس از جمله کسانی است که به تعریف و تمجید از منشا پرداخته و معتقد است هیچ مهاجمی در لیگ به اندازه منشا به دفاع حریفان فشار نمی‌آورد: «شاید خیلی‌ها حواسشان به منشا نباشد اما من که سال‌ها در خط دفاعی بازی کرده‌ام، می‌بینم که او چطور دفاع را به هم می‌ریزد. فکر می‌کنم هیچ بازیکن دیگری در لیگ برتر چنین فشاری را روی مدافعان تیم‌های حریف نمی‌آورد. به نظر من زوج علیپور و منشا بسیار موثر ظاهر شدند. این 2 عالی کار می‌کنند.»

 

همین نقش را در استقلال علی قربانی مهاجم شمالی و بلندقامت آبی‌ها ایفا می‌کند. دوندگی و جنگندگی بالای این بازیکن در نوک حمله استقلال باعث می‌شود مدافعان حریف به او مشغول شوند و به فکر مهارش باشند و این مسئله فضا را در اختیار دیگر بازیکنان استقلال می‌گذارد تا خود را در موقعیت گل قرار دهند و گلزنی کنند. این در حالی است که قربانی هم مثل منشا کم گل می‌زند و همین مسئله بدون در نظر گرفتن بازی موثر و بدون توپ او، باعث می‌شود هواداران او را مورد انتقاد قرار داده و حتی علیه او شعار دهند.

 


کپی لینک کوتاه خبر: https://fartakvarzeshi.com/d/3gjnbx

اخبار مرتبط



آخرین اخبار


معرفی 30 بایکن برتر آسیا در سال 2017 /سه بازیکن ایرانی در بین ۳۰ بازیکن برتر قرار گرفتند!

برانکو به منصوریان و استقلال تیکه انداخت!